پکیج با چه چیزی کار می کند؟

امروزه می توان سیستم های گرمایشی و سرمایشی مختلفی را که در خانه استفاده می شود مشاهده کرد. این بسته در حال حاضر به عنوان آخرین نسخه سیستم شناخته می شود.

ساختمان

بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد تعمیر پکیج در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین ابتدا شما را با این دستگاه و انواع مختلف آن آشنا می کنیم. سپس به تحلیل نقاط قوت و ضعف آن ادامه خواهیم داد. در نهایت پس از معرفی بهترین پکیج موجود در بازار، نحوه نصب آن را به شما آموزش خواهم داد.

پکیج چیست؟

از آنجایی که ظاهر پکیج شبیه آبگرمکن دیواری است، بسیاری از افراد با این دستگاه آبگرمکن اشتباه گرفته می شوند. در واقع تصور این افراد اشتباه نیست زیرا مجموعه در واقع نوعی آبگرمکن است با این تفاوت که علاوه بر گرم کردن آب مصرفی می تواند مانند یک موتور کوچک محیط ساختمان را نیز گرم کند. . اتاق.

ترکیبی از آبگرمکن و آپارتمان موتوری است و نحوه عملکرد آن تولید آب گرم برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی ساختمان مانند آبگرمکن می باشد. علاوه بر این، پکیج می تواند با اتصال به رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف، مانند موتورخانه کوچک، به گرمایش خانه کمک کند.

اگر می خواهید تفاوت پکیج و آبگرمکن متخصص را بدانید، توصیه می کنم ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا ببینید که چگونه تفاوت این دو توسط این تعمیرکار و نصاب پکیج جناب آقای ایشتیاق بهتر توضیح داده می شود. دستگاه ها

روش کار کیت به این صورت است که شیر آب گرم خانه را باز می کند و پیام باز شدن شیر آب از طریق سنسورهای مختلف مورد استفاده در سیستم از جمله فلو سوئیچ، فلومتر در یک سری عملیات بر روی داشبورد خوانده می شود. مشعل پکیج روشن می شود و آب سرد ورودی به دستگاه در مبدل گرم می شود تا از پریز به داخل شیر آب پرتاب شود.

اگر پکیج را روی حالت زمستانی قرار دهید، اگر دمای اتاق پایین بیاید، سنسور پکیج این موضوع را تشخیص داده و سپس آب گرم را به سمت رادیاتورها یا سیستم گرمایش از کف هدایت می کند تا آب گرمی تولید کند که می تواند از طریق همرفت به محیط منتقل شود. اکنون در این دستگاه پس از گردش آب گرم در مسیر گرمایش، حرارت آن کاهش می یابد، بنابراین با استفاده از سیستم لوله برگشت، آب وارد مبدل حرارتی می شود تا دوباره گرم شود و به مسیر گرمایش گردش کند.

این چرخه ادامه می یابد تا یک شیر آب گرم در خانه باز شود، به محض باز شدن اولین شیر آب گرم، گردش آب گرم در خط گرمایش به کمک شیر برقی قطع می شود تا آب گرم برسد. . در نتیجه هر زمان که نیاز به آب گرم داشته باشید، پکیج می تواند بلافاصله در اختیار شما قرار دهد.
ساختمان
چه نوع پکیج ای؟

بسته ها بسته به نوع سوخت مصرفی، تعداد اینورترها و نحوه عملکرد سیستم احتراق آنها به مدل های مختلفی تقسیم می شوند.

به عنوان مثال، بسته ها یا تک مبدل یا دو مبدل هستند. پکیج های تک مبدل عمدتاً در خانه های کوچک با مصرف کم استفاده می شود، اما برای ساختمان هایی که نیاز به آب گرم بیشتری است یا سیستم گرمایش باید خروجی حرارتی بالایی داشته باشد یا آب منطقه سنگین است، مبدل پکیج دو مبدل یک گزینه بهتر به این دلیل است که ظرفیت گرمایی بیشتری دارد و دیرتر رسوب می کند.

علاوه بر این، نوع عملکرد سیستم جرقه زنی پکیج بسته به تهویه یا بدون هواکش بودن واحد متفاوت است. اغلب برای ساختمان هایی که انتظار می رود پکیج در داخل خانه نصب شود، نوع پنکه توصیه می شود، زیرا فن دستگاه به حذف گازهای حاصل از احتراق کمک می کند و این بدان معناست که ایمنی ساکنان تضمین می شود.

از طرفی برای خانه هایی که نصب کیت در بالکن یا فضای باز دیگری است، می توان از مدل بدون پنکه استفاده کرد.

اما پکیج ها به دو دسته کلی پکیج دیواری و زمینی تقسیم می شوند که هر کدام از این انواع کارکرد خاص خود را دارند و بسته به ویژگی هایی که دارند در ساختمان های مختلف نصب و راه اندازی می شوند.

از این رو در نمایندگی تعمیرات بوتان پکیج های بیشتری را روی زمین و دیوار ارائه می کنیم تا بتوانید هر یک از این دو نوع و ساختمان های محل نصب و استفاده را بشناسید.

پکیج زمینی

پک های زمینی بیشتر شبیه موتورخانه هستند، در واقع این دستگاه را می توان جعبه کاهش یافته سیستم موتورخانه نامید، بنابراین ظرفیت حرارتی بسیار بالایی دارند و می توانند هم آب مصرفی و هم سیستم گرمایشی را گرم کنند. اپارتمان.

از نظر نوع سوخت مصرفی، تراکم‌کننده‌های خاک بسیار متنوع هستند، زیرا در مدل‌های برقی، دیزلی، دوگانه سوز (گاز- گازوئیل) و سه سوخت (گازوئیل-برق-گاز) طراحی و ساخته می‌شوند. .

همانطور که از نام کیف گراوند پیداست این وسیله برای قرار گرفتن روی زمین در نظر گرفته شده است و به دلیل ابعاد بزرگ و سر و صدای زیادی که ایجاد می کند نیاز به قرار دادن آن در مکانی دور از محل سکونت دارد. بنابراین، آنها اغلب مکان هایی را برای نصب مانند انبارها، پارکینگ ها یا زیرزمین ها توصیه می کنند. اگرچه مدل الکترونیکی این دستگاه صدای کمتری تولید می کند، اما به دلیل ابعاد بزرگ، بهتر نیست با نصب آن فضای آشپزخانه را محدود کنید.

نحوه کار پک زمینی با توجه به نوع سوخت مصرفی متفاوت است، به عنوان مثال در گاز و گازوئیل، دستگاه مجهز به مشعل است و با روشن شدن گاز یا گازوئیل، از سمت مشعل وارد محفظه احتراق می شود. . همزمان با هوا و ایجاد آتش. اما نحوه عملکرد واحد برق زیرزمینی به این صورت است که قطعات نصب شده در این دستگاه باعث گرم شدن آب می شود.

این دستگاه دارای دو مبدل حرارتی است که آب گرم مورد نیاز برای گرمایش محیط در مبدل اولیه و آب گرم مصرفی در مبدل ثانویه دستگاه تولید می شود. بهترین نمونه پکیج زمینی مدلی است که اصول ایمنی را رعایت کرده و کیفیت قطعات آن در سطح بالایی قرار دارد، پس بهتر است پکیج زمینی از برندهای معروف بازار را انتخاب کنید.

این نوع پکیج ها در مکان هایی مانند واحدهای مسکونی و آپارتمانی بزرگ، ساختمان های تجاری، شرکت های خصوصی، بیمارستان ها، سالن های ورزشی و واحدهای صنعتی به دلیل تولید صدای زیاد و ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

مجموعه دیواری

ساده ترین مدل پکیج نوع دیواری است که در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه بر روی دیوار نصب می شود، بنابراین نه تنها از نظر اندازه کوچکتر از پک زمینی است، بلکه صدای کمتری نیز تولید می کند.

اندازه کیت دیواری بسیار کوچک است و می توان آن را در داخل اتاق آشپزخانه قرار داد و برای حفظ امنیت مشتریان، این دستگاه برای اجاق گاز دو نفره طراحی شده است، علاوه بر سیستم حفاظتی کیت دیواری، برای سیستم جریان در صورت کمبود اکسیژن. گاز ورودی به دستگاه به طور خودکار قطع می شود

انواع پکیج از نظر مصرف سوخت

شاید در این قسمت از گفتگوی ما متوجه شده باشید که بسته ها از نظر سوخت نیز متفاوت هستند و به طور کلی در یکی از مدل های زیر طبقه بندی می شوند:

پکیج اجاق گاز (دیواری و زمینی)

پک سوخت دیزل (زمینی)

دو بسته سوخت (زمینی)

کیت برق (کف و دیوار)

پکیج سه شعله برق – گاز – گازوئیل (زمینی).

شما باید با توجه به موقعیت ساختمان خود یکی از انواع پکیج ها را از نظر سوخت تهیه کنید مثلا خرید و نصب مدل گازسوز در مناطقی که اصلا لوله گاز ساخته نمی شود گزینه مناسبی نیست و در عوض ، پکیج زمین سوز دیزلی بهتر است یا دوگانه سوز انتخاب می شود، در این صورت می توانید از ظرفیت گاز سوزی این دستگاه در هنگام گازگرفتگی منطقه استفاده کنید.