5 نکته مهم در خرید میز و صندلی رستورانی

میز رستوران، خرید میز رستورانی مناسب و مقاوم با 5 نکته مهم

میز رستوران از مهمترین مسائلی است که هنگام راه اندازی یک رستوران باید در نظر گرفت. رستوران داری یکی از صنایع بسیار بزرگ و پر رونق در کشور ما می باشد. تعداد رستوران هایی که هر یک از ما در خیابانهای محل زندگی مان مشاهده می کنیم بسیار زیاد است. ضمن اینکه یکی از تفریحات اصلی و مهیج مردم ایران رستوران گردی و غذاخوردن است که همه ما به اشکال مختلف آن را تجربه کرده ایم. در این مقاله از سایت کبیر گستر قصد داریم به موضوع میز رستوران که از مهمترین عناصر به هنگام تجهیز یک رستوران است بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ابتدا باید این نکته مهم را ذکر کنیم که اگر قصد انتخاب میز برای رستوران، کافی شاپ و سفره خانه ی خود دارید بهتر است یک تصویر ذهنی از دکوراسیون و چیدمان آن فضا داشته باشید که سقف ها ، دیوار ها و وسایل ها را از چه متریالی می خواهید استفاده کنید تا هماهنگی لازم بین آنها ایجاد شود. گاهی اوقات بد نیست که تمام متریال و جوانب را سنجید تا با اطلاعات کافی اقدام به خریدن وسایل و طراحی رستوان کرد.

1- اهمیت انتخاب یک میز رستوران مناسب

همان گونه که میبینیم در حال حاضر رستوران های بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور در حال فعالیت هستند اما تمامی این رستوران ها موفق به جلب مشتری نشده اند. نکات بسیار زیادی وجود دارند که در صورت رعایت کردن آن میتوان در شغل رستوران داری بسیار موفق بود که از جمله آن انتخاب درست میز و صندلی در هنگام طراحی رستوران است. ما در این مطلب به بررسی میز رستوران می پردازیم و در مطالب بعدی حتما به سراغ صندلی رستوران هم خواهیم رفت.

 بسیاری از اشخاص هنگام انتخاب رستوران ترجیح میدهند به رستورانی رفته که دارای محیطی زیبا با طراحی مدرن باشد و در مقابل افرادی نیز هستند که دوست دارند رستوران انتخابی آن ها فضای سنتی  داشته باشد. میز رستوران نقش بسیار پر اهمیتی را در انتخاب مکان مناسب جهت سرو غذا خواهد داشت.

 انتخاب و خرید میز رستورانی موجب می شود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به رستوران، مشتری متوجه میزان اهمیت راحتی وی برای شما باشد. هنگامی که افراد از بودن در رستوران شما احساس خوبی داشته باشند به طبع مدت زمان بیشتری را در رستوران حضور خواهند داشت، رستوران را به دوستان و اطرافیان خود معرفی میکنند و ممکن است با دکور موجود در رستوران عکسهای سلفی بگیرند.

 بسیاری از افراد تنها به زیبایی میزها اهمیت میدهند و تصور میکنند زیبا بودن صندلی میتواند موجب جذب مشتری شود ، اما این تصور اشتباه است. زیبایی نقش بسیار اساسی دارد اما تمام کار نیست چرا که راحتی نیز میتواند یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه به شمار بیاید. مشتری باید زمانی را که در رستوران صرف می کند احساس راحتی داشته باشد تا موجب شود که به دفعات متعددی در این رستوران حضور یابد.

2- شکل ظاهری میز رستوران

تجربیات ما ثابت کرده است که اکثر خریداران در نگاه اول به دنبال یک میز رستوران هستند که شکل ظاهری مناسبی داشته باشد. همه دوست دارند رستوران آنها زیبا و منحصربفرد به نظر برسد. برای داشتن یک رستوران چشم نواز میزها نقش بسیار پر رنگی خواهند داشت. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که رنگ میز باید با سایر اجزا مثل دیوارها ، سقف ، نور ، کفپوش و کاغذ دیواری و …. متناسب باشد.

3- نقش ابعاد محیط در چیدمان میز رستوران

اولین گام برای طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ و رستوران ها این است که ابعاد داخلی فضای خود را بدست آورید. تا برای انتخاب تعداد، دچار سردرگمی نشوید. مراقب باشید در سالن غذاخوری میزها را به صورت فشرده کنار هم نچینید و حتما در بین آنها فضایی برای عبور و مرور راحت مشتریان در نظر بگیرید.

هنگام طراحی رستوران بر روی کاغذ ممکن است فکر کنید می توانید تعداد مشخصی میز رستوران را در سالن بگنجانید. با این حال بعدا در هنگام اجرا ممکن است متوجه شوید که آن چه روی کاغذ کار می کند در واقعیت کار نمی کند. بلکه شما قصد دارید تعداد زیادی میز در سالن قرار دهید (برای جلب مشتریان و پول بیشتر)، در عین حال باید به این نکته هم توجه کنید مشتری ها در آن احساس راحتی داشته باشند.

یک قاعده خوب برای چینش میز رستوران، در نظر گرفتن فاصله ۲۴ اینچی بین گوشه های میز ها از همدیگر است.برای محاسبه ی ابعاد داخلی می توانید با متخصصان مجموعه کبیر گستر  در ارتباط باشید و از آن ها برای این کار راهنمایی بخواهید .بعد از اعلام دقیق اندازه ها ، آماده تغییرات دکوراسیون داخلی کافی شاپ و رستوران خود باشید.

4- میز رستوران باید راحت باشد، خیلی راحت

توجه به این مورد یکی از مهمترین نکته ها در هنگام خرید میز رستوران است. افرادی که به رستوران می روند با کسانی که وقت خود را در کافه ها می گذرانند متفاوت اند. افراد در رستوران معمولا وقت بیشتری را برای خوردن غذا صرف میکنند به همین منظور راحتی و آرامش وی میتواند یکی از مهمترین مسائل در طراحی دکوراسیون رستوران به حساب بیاید.

میزهایی که در رستورانها قرار دارند باید راحتی را برای مشتری به صورت کامل فراهم کنند. ارتفاع آنها استاندارد باشد و اصول ارگونومیک در آنها رعایت شده باشد. حتما قبل از خرید مدتی را بر روی میز رستوران انتخابی بنشینید و آن را به صورت کامل بررسی کنید. خود را جای مشتری قرار دهید و در حالت های مختلفی ، راحتی آن را بسنجید.

افراد پشت میزهایی که ارتفاع آنها تا زیر قفسه سینه باشد احساس راحتی بیشتری می کنند. اگر ارتفاع میز بلندتر از حد معمول باشد باعث میشود تا زاویه دستها با میز در حالت درست خود قرار نگرفته باشد و کاربر تسلط کمتری را بر بر بشقاب غذای خود داشته باشد. نتیجه این کار موجب میشود تا فرد مدام در حال کشمکش برای غذا خوردن باشد و هیچ لذتی را از غذای خود نبرد. برعکس این حالت اگر میز ارتفاع کمی داشته باشد،  فرد مجبور می شود برای صرف غذا بر روی میز خم شود.. توجه نکردن به تمامی این نکات باعث می شود تا احساس بدی را به مشتریان خود القا کنیم.

5- انواع مدلهای میز رستوران

در بخش پایانی این مطلب شما را با انواع مدلهای میز رستورانی آشنا میکنیم که در 3 دسته کلی قرار می گیرند.

میز رستوران لاکچری

معمولا برای رستوران‌های خاص و گران قیمت از میزهای لوکس‌ که قیمت بالایی هم دارند باید استفاده کرد، تا آن حس خاص و لاکچری بودن که مشتری می خواهد و به دنبالش است را به درستی حس کند. میزهای مناسب برای رستوران‌های لاکچری هم می‌توانند مدرن و لوکس باشند و هم می‌توانند کلاسیک و لوکس باشند. رنگ طلایی همیشه نشان از لوکس بودن دارد و می تواند بهترین گزینه برای انتخاب رنگ این سبک از میز باشد.

میز رستوران کلاسیک

اگر بخواهیم از میز رستورانی کلاسیک بگوییم این سبک از میز هم طرفداران خاص خود را دارند که معمولا در رستوران و یا تالارهایی که تجملات در آن جا به چشم می آیند بیش از مکان های دیگر استفاده می شوند، نمونه میز رستوران کلاسیک در تالار آریو  استفاده شده است، این میزها نشان از کلاسیک بودن را با خود به همراه خواهند داشت و به خوبی نمادی از تجلل و شکوه در تالارها خواهد بود.

میز رستوران مدرن

اگر یک قدم جدا از لوکس بودن برداریم،  میز رستورانی مدرن این روزها در بسیاری از رستوران ها به چشم می آیند، این میزها سلیقه ی بسیاری از مردم را قلقلک می دهند. این سبک از میزها در عین زیبایی از راحتی خوبی هم برخوردار هستند، همچنین با اشکال هندسی ای که دارند با پایه های چوبی نشان از مدرن بودن دارند، از دیگر مزیت این سبک از میزها این است که در چند حالت قابل استفاده هستند یک نوع از این میزها که در اکثر رستوران ها قابل استفاده است میزهایی با پایه هایی به اندازه ی معمول هستند.

از دیگر نکات مثبت میز و صندلی رستورانی مدرن که خیلی هم به چشم می آید رنگ بندی های متنوع آن ها است که با تمام ترکیب رنگی ها قابل ست شدن می باشد، این صندلی ها جدا از اشکال هندسی، کوچک و بزرگ بودن و یا هرگونه آیتم دیگر در هر رنگی قابل سفارش و استفاده هستند.

منظور از صندلی رستورانی چیست؟

صندلی رستورانی بیشتر یک اصطلاح است برای صندلی هایی که مناسب استفاده در فضای رستوران هستند، صندلی هایی که معمولا جا به جایی آسان، شستشوی راحت، پشتی استاندارد و طراحی ساده از ویژگی های آن ها است. بر همین اساس قیمت خرید صندلی رستورانی با توجه ویژگی هایی که گفته شد نیز می تواند متفاوت باشد.

انواع میز و صندلی رستورانی بر اساس جنس ساخت

صندلی های رستورانی را بر اساس جنس به انواع مختلف زیر دسته بندی می شوند:

میز و صندلی رستورانی چوبی

درگذشته میز و صندلی‌های رستوران را از جنس فلز تهیه می‌کردند. از آن دوره تا به امروز سال‌ها گذشته است و اکنون به هر رستوران بروید میز و صندلی چوبی در آنجا مشاهده خواهید کرد. این نشان از این دارد که چوب در دیزاین یک رستوران چه تأثیری دارد.

میز و صندلی رستورانی فلزی

از میز و صندلی فلزی رستورانی در قدیم بیشتر استفاده می‌کردند؛ اما امروز کمتر مکانی را می‌بینید که از این جنس میز استفاده کنند. در مقابل صندلی شیواری آمده است که سعی می شود جایگزین صندلی فلزی شود. با این وجود هستند رستوران‌های که با دکوراسیون بسیار زیبا تلفیقی بین صندلی چوبی و فلزی را طراحی می‌کنند.

میز و صندلی رستورانی پلاستیکی

این مورد نیز در قدیم بیشتر به چشم می‌خورد بااین‌وجود صندلی‌های پلاستیکی بسیار شیک و با مقاومت بالا تولید می‌شود که می‌توانید آن‌ها را با مدل‌های دیگر ترکیب کنید. از یاد نبرید که برای تلفیق دکوراسیون باید از یک طراح کمک بگیرید.

میز و صندلی رستورانی با نشیمن چرمی

میز و صندلی‌های رستورانی، نشیمن های متفاوتی دارند. یکی از پرمصرف‌ترین آن‌ها نشیمن چرمی است. این جنس نشیمن را می‌توانید با انواع میز و صندلی رستورانی چوبی و فلزی ترکیب کنید. یکی از مزیت‌های نشیمن چرم راحت تمیز کردن آن است. در مقابل با برخود شی‌ء تیز امکان خراب شدن آن وجود دارد و چاره‌ای جزء تعویض آن نخواهید داشت. این میز و صندلی همانند میز و صندلی فلزی رستورانی مقاومت و عمر طولانی خواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل