برترین های کسب و کارعمومی

در چه زمین هایی می توان از دستگاه شخم زن گازوئیلی کاما استفاده نمود؟

مشخصات فنی تیلر دیزلی Kama کشاورزی

مدل های تیلر کاما به صورت دیزلی بوده و در مقیاس های بزرگتر، در زمین های چند هکتاری، به صورت تیلر های دیزلی و گیربکسی استفاده می شوند. تیلر های دیزلی در زمین های سخت کاربرد دارند و انواع ادوات کشاورزی همچون کولتیواتور، روتیواتور، سم پاش، نهر کن، گاو آهن، مرز کش، تریلی و غیره روی آن قابل نصب است. در ادامه به شرح تیلر کاما اورجینال که یکی از با کیفیت ترین برند های بازار ایران است و قیمت دستگاه شخم زن گازوئیلی کاما در بازار تهران می پردازیم.

افراد بسیاری با این سوال مواجه هستند که تیلر کاما ساخت کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تیلر دیزلی کاما ساخت کشور چین بوده و جزء بهترین برندهای تیلر کولتیواتور و تیلر دیزلی موجود در ایران می باشند. به دلیل قدرت و کارایی موتور تیلر کاما، از موتور آن بر روی تیلرهای ساخت شرکت های دیگر نیز استفاده می شود و این تیلر ها ارزان تر از تیلر شخم زن کاما می باشند. اما گیربکس و شاسی این نوع تیلرها متفاوت بوده و عملا کیفیت تیلر کاما اصلی را ندارند.

انواع تیلر دیزلی کاما

در ادامه به شرح انواع تیلر دیزلی کاما می پردازیم:

·         تیلر کولتیواتور 5.5 اسب کاما کاما گازوئیلی اورجینال مدل KM 170F

تیلر کولتیواتور 5 اسب کاما کاما گازوئیلی اورجینال ،  یکی دیگر از سری تیلرهای پرطرفدار شرکت کاما می باشد. این شرکت با تولید مدل 7 اسب بخار ، بازخورد خیلی خوبی از فروش گرفت ، چرا که این تیلر 7 اسب، بهترین گزینه برای باغات و زمین های کشاورزی زیر 1.5 هکتار می باشد.

شرکت معروف کاما در کشور چین، با تولید تیلر کاما 5.5 اسب بخار صنعت زراعت و ابزار و ماشین آلات کشاورزی را وارد عرصه جدیدی از پیشرفت و تکنولوژی کرد. فناوری به کار رفته در این ماشین پر قدرت، آن را به یکی از مهم ترین ابزار در عملیات کشاورزی تبدیل کرده است. که هزینه ها را به صورت قابل توجهی پایین می آورد. و از هدر رفتن وقت و انرژی کشاورزان و زارعان در فرایندهای کشاورزی جلوگیری می کند. با استفاده از این دستگاه می توان در زمین های کشاورزی اقدام به شخم زنی و خاک ورزی کرد.

کاربردهای تیلر کولتیواتور 5.5 اسب کاما کاما گازوئیلی اورجینال :

    توانمندی در شخم زدن زمین

    عملیات خاک ورزی اولیه در باغ های پرتراکم

    نرم کردن خاک

    کشت وجین

    زیر و رو کردن یکدست سطح خاک

    حفظ رطوبت خاک

    سمپاشی و آبیاری ( قابلیت نصب سمپاش و پمپ آب )

    درو کردن غلات و محصولات باغی

    هرس کردن و تیغ زدن با کمترین ضایعات

    علف کن با قابلیت حذف گیاهان و علف های هرز

    مسطح کردن خاک

    نهرکنی

    رفت و آمد آسان در زمین

    قابلیت حمل و نقل و بار کشی های سبک

    قابل استفاده در زمین های خیس و باتلاقی

    تعمیر و نگهداری آسان

·         تیلر دیزلی کاما 7 اسب بخار

این تیلر با قدرت 7.5 اسب در بازار موجود است که به نام 7 اسب بخار معروف می باشد. موتور در جلوی شاسی و گیربکس تیلر دیزلی کاما در زیر موتور قرار دارد. کلاچ این تیلر تک صفحه ای است و برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل موتور، فیلتر روغن دارد. تیلر کاما KDT610K/KE یکی از انواع تیلر های 7 اسب بخار است که در مساحت 3 الی 6.1 هکتار کارایی خوبی دارد.

·         تیلر دیزلی کاما 9 اسب بخار

فرمان این تیلر ها مانند یک بازو است و قادر است از چپ به راست حرکت کند. همچنین براساس قد افراد تیلر کاما 9 اسب قابل تنظیم به بالا یا پایین است. انواع ادوات روتیواتور، کولتیواتور، سم پاش و غیره بر روی این تیلر قابل نصب است. تیغه های دستگاه تیلر کاما 9 اسب از جنس فولاد است و در دو طرف آن قرار دارد. تیلر کاما KDT910KE مناسب زمین های زراعی با مساحت 11 هکتار است.

انواع تیلر دیزلی کاما 9 اسب بخار

    KDT910C

    KDT910CE

    KDT910CZ

    KDT910L

    KDT910LE

    KDT910K

KDT910KE

·         تیلر دیزلی کاما 12 اسب بخار

این تیلر دارای کلاچ اضطراری برای جلوگیری از خاموش شدن موتور در زمان رها کردن کلاچ است. تیغه ها از جنس فولاد بوده و هواکش تیلر برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار روغنی است. از این ماشین برای کود دهی در مزارع بزرگی که در معرض آفات هستند، استفاده می شود. این محصول در عین حال که توان بالایی دارد، انعطاف پذیری خوبی داشته و کاربری آن آسان است که همین عوامل موجب شده طول عمر بالایی نیز داشته باشد. از تیلر کاما 12 اسب در انواع کار های خاک ورزی و کوددهی در دشت، تپه و مزارع استفاده می شود.

استفاده از این تیلر در زمین های صخره ای توصیه نمی شود. تیلر دیزلی کاما 12 اسب به دلیل وزن بالا و قدرت بالایی که دارد، مانور پذیری کمتر و کنترل سخت تری نسبت به تیلرهای کاما با توان کمتر داشته و به همین دلیل بیشتر مناسب مزارع بزرگ و بارکشی می باشد. لازم به ذکر می باشد که بالاترین توان در تیلر های کاما قدرت 12 اسب بخار است و تیلر کاما 14 اسب تولید نمی شود.

انواع تیلر های 12 اسب بخار

    KDT910C

    KDT910CE

    KDT910CZ

    KDT910L

KDT910LE

·         شخم زن کاما اورجینال (تیلر کولتیواتور کاما) مدل KDT-550T

شخمزن یا تیلر یا کولتیواتور نام وسیله‌ای است که برای شخم باغات و مزارع در کشاورزی و باغبانی استفاده می‌شود. کولتیواتور از دو بخش موتور و گیربکس تشکیل می‌شود. موتور دستگاه‌های کولتیواتور در دو نوع بنزینی و دیزلی عرضه می‌شوند.  ولتیواتورهایی با موتور بنزینی معمولا 7 اسب بخار قدرت دارند و بیشتر از گیربکس کوچک استفاده می‌کنند. در برخی مواقع گیربکس این مدل‌ها مشابه مدل‌های دیزلی انتخاب می‌گردد.

بر روی مدل‌های دیزلی از موتورهایی با قدرت‌های متنوع بهره گرفته می‌شود. در این مدل‌ها موتورهای 5 اسب بخار تا 14 اسب بخار استفاده می‌شوند. کولتیواتورهایی که دارای موتورهای کم قدرت هستند برای زمین‌های نرم و موتورهای قوی‌تر برای زمین‌های سفت‌تر مورد استفاده است. در اینجا می‌خواهیم در مورد شخم زن کاما اورجینال 5 اسب بخار با گیربکس کاما (که به کاما کاما معروف است) که یکی از بهترین برندهای چینی در بازار می‌باشد، صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید یا این شخمزن باغی را بیشتر بشناسیم.

ویژگی‌های شخم زن کاما اورجینال مدل KDT-550T

در این بخش ویژگی های فنی تیلر کولتیواتور دیزلی کاما را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم. این مدل از تیلرهای ویما دارای برای زمین‌هایی با سختی متوسط طراحی شده است. معمولا باغاتی که هر ساله شخم‌زنی می‌شوند را به راحتی می‌توان با این کولتیواتور شخم زد. بر خلاف تیلر باغی ویما مدل SKN990A، گیربکس این شخم‌زن باغی بصورت کلاچ پسیو است و از چرخ‌های بادی بهره می‌برد. در ادامه توضیحات با بررسی بیشتر ویژگی‌های شخمزن دیزلی کاما با ما همراه باشید.

موتور کاما 170FB

این شخمزن باغی با موتور دیزلی با قدرت 5 اسب بخار در بازار عرضه شده‌است. این موتور در مقایسه با موتور 7 اسب بخار سبک تر و کوچک تر می‌باشد. قدرت 5 اسب بخار برای خاک‌هایی با درجه سختی متوسط و نرم می‌تواند مناسب باشد. هواکش این موتور بصورت روغنی استفاده شده‌است.

هواکش‌های روغنی قابلیت جذب و تصفیه بیشتر گرد و خاک نسبت به مدل‌های خشک را دارند. این یک مزیت برای تیلرهای باغی است که همیشه در حال کار در گرد و خاک می‌باشند. سرعت ماکزیمم این موتور 3000 دور در دقیقه است. موتور کاما یکی از بهترین موتورهای دیزلی ساخت چین در بازار است و از کیفیت بسیار عالی برخوردار است.

موتور 5 اسب دیزلی کاما بصورت تک سیلندر، هوا خنک و 4 زمانه می‌باشند. روغن موتور توصیه شده جهت استفاده در این موتور روغن 40 یا اتوماتیک 30-50 است. توصیه می‌شود روغن موتور با هر بار استفاده از دستگاه تعویض شود. همچنین تعویض روغن ریخته شده در هواکش نیز توصیه می‌شود. این موتورها توانسته‌اند کیفیت خود را با عملکرد عالی خود و نصب روی انواع ابزارها و ادوات مختلف از جمله شخم زن باغی به فعالان این حوزه ثابت نمایند.

گیربکس و کلاچ شخم زن تیلر کاما 5 اسب بخار KDT-550T

موتور و گیربکس شخم‌ زن گازوییلی کاما بصورت کوپله مستقیم می‌باشد. این گیربکس دارای دو دنده جلو و یک دنده عقب می باشد. گیربکس شخم زن کاما اورجینال بصورت گیربکس بزرگ و سبک می‌باشد. با توجه به قدرت محدود موتور، این گیربکس می‌تواند توان بالاتری را انتقال دهد و انتخابی عالی برای این دستگاه می‌باشد.

انتخاب این گیربکس باعث سبک‌تر شدن دستگاه می‌گردد. روغن توصیه شده داخل این گیربکس روغن مخصوص دنده با درجه گرانروی 90 است. بدنه گیربکس از جنس آلومینیوم می‌باشد. تعویض دنده بصورت اهرم انجام می‌شود. اهرم نصب شده روی این دستگاه شخمزن بصورت میله مستقیم است و زیر فرمان قرار می‌گیرد.

مزایای تیلر دیزلی کاما

  • موتور کاما با قدرت بالا، یکی از بهترین و مطمئن ترین موتور های بنزینی ساخته شده در کشور چین است.
  • اثر بخشی بالا با حدود 800 مترمربع در ساعت، قادر به انجام عملیات خاکورزی
  • گلگیر های مخصوص که از پاشیدن و پرت شدن سنگریزه ها و خاک به اطراف و نیز به اپراتور جلوگیری می کند.
  • میله قابل تنظیم برای افراد با قد متفاوت و همچنین قابل تنظیم به سمت چپ، راست، بالا و پایین
  • تغییر جهت چرخ ها، به هنگام تغییر جهت حرکت به چپ یا راست
  • انعطاف پذیری بالا و کاربری آسان هنگام کار با دستگاه های فشار قوی مانند دستگاه مالچ پاشی، سم پاش و غیره

توجه: به هنگام نصب ادوات و لوازم در پشت گیربکس دور از دستگاه بایستید. شایان ذکر است تیلر کاما نمایندگی ندارد و پس عنوان نمودن مطالبی در ارتباط با نمایندگی تیلر کاما تهران دست نمی باشد.