آشنایی با پلاستیک وکیوم حرارتی

پلاستیک وکیوم حرارتی که با نام وکیوم شیرینگ هم شناخته می‌شود، نوعی پلاستیک است که برای بسته‌بندی و پلمپ کردن محصولات در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. انواع مختلفی از این نا‌یلون در بازار وجود داشته که برای استفاده در صنایع مختلف به‌ کار می‌روند. بسیاری از صنایع و کارخانه‌های متفاوت و حتی کسب و کارهای خانگی برای بسته‌بندی و توزیع محصولات خود به پلاستیک وکیوم حرارتی نیاز پیدا می‌کنند. در همین راستا در ادامه این مطلب، به معرفی کامل این نوع از پلاستیک، کاربرد‌ها، انواع و نحوه خرید آن پرداخته شده است.

پلاستیک | لاستیک

معرفی پلاستیک وکیوم حرارتی

یکی از مهم‌ترین پلاستیک‌هایی که در بسته‌بندی محصولات مختلف در صنایع متفاوت از آن استفاده می‌شود، پلاستیک وکیوم حرارتی است. ترکیبات و مواد به‌ کار رفته در این پلاستیک خاصیتی به آن داده‌اند که در تماس با گرما منقبض شده و در طی فرایند بسته‌بندی محصول، به شکل خود محصول درآمده و به صورت قالبی آن را پلمپ می‌کند.

پلاستیک وکیوم حرارتی در تماس با گرما آسیب ندیده، ترک برنداشته و تغییر رنگ نمی‌دهد. تنها دور محصول به‌صورت کاملا محکم پیچیده شده و آن را در برابر رطوبت، غبار یا ضربه و خراش‌های سطحی محافظت می‌کند. همچنین وجود پلاستیک وکیوم حرارتی به معنی پلمپ بودن و نو بودن محصولی است که از کارخانه یا سایر مراکز توزیع خارج شده است. وکیوم شیرینگ در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی وارد بازار می‌شود و در برخی از موارد، افراد در صورت تمایل می‌توانند نام برند خود را هم روی این پلاستیک چاپ کنند.

کاربردهای پلاستیک وکیوم حرارتی

پلاستیک وکیوم حرارتی در صنایع مختلفی استفاده داشته و تقریبا می‌تواند برای بسته‌بندی هر نوع محصولی استفاده شود. از‌جمله برخی از مهم‌ترین صنایعی که در آن‌ها برای بسته‌بندی محصولات از پلاستیک وکیوم استفاده می‌شود می‌توان به صنایع پزشکی، صنایع مواد غذایی، صنعت الکترونیک، صنایع تولید وسایل بازی و سرگرمی، وسایل خانگی، انتشارات، وسایل آرایشی و بهداشتی، صنایع کشاورزی، لوازم یدکی و تجهیزات خودرو و بسیاری صنایع دیگر اشاره کرد.

در صورتی که وکیوم شیرینگ از مراکز توزیع و کارخانه‌های معتبر خریداری شود، کاملا بهداشتی و عاری از هرگونه میکروب بوده و بهترین گزینه برای بسته‌بندی محصولات غذایی و موارد حساس دیگری مانند محصولات غذایی، محصولات پزشکی، محصولات آرایشی و محصولات بهداشتی محسوب می‌شود. از نا‌یلون‌های وکیوم حرارتی می‌توان در کسب و کار‌های کوچک و کارگاه‌های خانگی هم به‌راحتی استفاده کرد. استفاده از پلاستیک‌های وکیوم شیرینگ در کسب و کار‌های خانگی می‌تواند اعتبار برند را افزایش داده و به گسترش کسب و کار کمک بسیار زیادی کند.

نحوه استفاده از وکیوم شیرینگ

نا‌یلون‌های حرارتی وکیوم، زمانی که در معرض گرما قرار بگیرند منقبض شده و به صورت قالبی به شکل محصولی که در زیر آن قرار‌گرفته است در می‌آیند. برای استفاده از این پلاستیک، باید ابتدا محصول خود را آماده‌سازی کرده، از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که هیچ‌گونه گرد‌و‌غباری روی محصول نباشد. سپس می‌توان پلاستیک وکیوم حرارتی رو روی محصول قرار داد یا این که محصول را داخل پلاستیک گذاشت و به‌اندازه لازم پلاستیک را برش داد.

سپس می‌توان با دستگاه‌های حرارتی مختلف به پلاستیک گرما داد تا دور محصول شکل بگیرد. برای حرارت دادن به نا‌یلون وکیوم حرارتی می‌توان از دستگاه‌های حرارتی صنعتی مختلف یا هر دستگاه حرارتی دیگر مانند سشوار هم استفاده کرد. به همین دلیل هم حتی کسب و کار‌های کوچک و خانگی می‌توانند با در دست داشتن یک سشوار و یک محیط کافی برای بسته‌بندی، از پلاستیک‌های وکیوم شیرینگ استفاده کنند.

خرید پلاستیک وکیوم حرارتی

هنگام خرید پلاستیک وکیوم حرارتی باید حتما به مواردی از‌جمله کیفیت محصول، شفافیت، امکان یا عدم امکان چاپ بر روی محصول، عرض و موارد دیگر این چنینی دقت داشته باشید. پلاستیک‌های وکیوم مرغوب هنگامی که در معرض حرارت قرار بگیرند بوی بدی از خود ساطع نکرده، تغییر رنگ نداده و به محصول شما نمی‌چسبد.

انواع مختلفی از نا‌یلون‌های حرارتی با‌ کیفیت‌ها و برند‌های مختلف در بازار وجود داشته که قیمت آن‌ها با توجه به مرغوبیتی که دارند متفاوت است. کسب و کار‌هایی که با وسایل حساسی مانند غذا، مواد آرایشی و بهداشتی سر‌و‌کار دارند، باید نهایت دقت را در انتخاب بهترین و مرغوب‌ترین نوع نا‌یلون بسته‌بندی حرارتی داشته باشند. پلاستیک وکیوم حرارتی یا همان نایلون شیرینگ حرارتی را می‌توانید با مراجعه به سایت  ehsanplastic.com تهیه کرده و در تمامی کسب و کار‌های بزرگ و کوچک از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

خرید پلاستیک وکیوم حرارتی یا وکیوم شیرینگ به تمامی کسب و کار‌های بزرگ و کوچکی که قصد دارند تا محصولات خود را در بهترین شکل بسته‌بندی و توزیع کنند توصیه می‌شود. صنایع بزرگ‌تر می‌توانند از نوع قابل چاپ این محصول تهیه کرده و با استفاده از دستگاه‌های حرارتی صنعتی بسته‌بندی را به بهترین شکل و به‌صورت کاملا بهداشتی انجام بدهند. کسب و کار‌های کوچک و خانگی هم می‌توانند پلاستیک‌های حرارتی بسته‌بندی را برای محصولات خود تهیه کرده و محصولات را به‌صورت زیبا، مرتب و شکیل برای مشتریان خود ارسال کنند. برای تهیه مرغوب‌ترین پلاستیک وکیوم حرارتی، همین امروز به سایت احسان پلاستیک مراجعه کنید.