اقتصادیبرترین های کسب و کار

بررسی ابزارهای تحلیلی فارکس

یکی از اولین قدم‌ها برای موفقیت در بازارهای مالی مدیریت ریسک در فارکس با استفاده از بهترین نرم‌افزار تحلیل تکنیکال است تا بتوانید با استفاده از امکانات آن به‌راحتی کار تحلیل بازار را برای داشتن معاملاتی پر از سود انجام دهید. علاوه بر این آشنایی با بهترین ابزار تحلیل تکنیکال به موفقیت شما کمک زیادی خواهد کرد.

ابزارهای مختلفی در تحلیل تکنیکال وجود دارند که معامله گران می‌توانند با استفاده هوشمندانه از آن‌ها در بازارهای مالی مثل ، بورس، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و… موفق شوند. به همین جهت ما در این مقاله بهترین نرم افزارهای تحلیل تکنیکال را به شما معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید از میان آن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر این، شما را با بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال هم آشنا می‌کنیم.

« سرمایه گذاری در بهترین بروکر فارکس؛ مهمترین مهارتی هست که هر کسی در زندگی باید آن را بیاموزد.»

بهترین نرم افزارهای تحلیل تکنیکال

در این قسمت بهترین نرم‌افزارها و پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به مزایای هرکدام و بسته به شرایط خود از یک یا چند تا از آن‌ها استفاده کنید.

«هنگامی که از آسمان طلا می بارد یک جام بزرگ روی سر خود قرار دهید و نه یک لوله فلزی کوچک.»

وارن بافت

یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای معاملاتی و تحلیلی است که در دو نسخه متاتریدر4 و متاتریدر5 موجود است. هر دو نسخه این نرم‌افزار ساخت شرکت متاکوتس است. این شرکت متاتریدر4 را در سال 2005 و متاتریدر5 را در سال 2010 میلادی روانه بازار کرده است.

  • نرم‌افزار متاتریدر در کدام‌یک از بازارهای مالی استفاده می‌شود؟

نرم‌افزار متاتریدر برای معاملات CFD در ارزها، سهام، شاخص‌ها، کامودیتی‌ها و ارزهای دیجیتال طراحی‌شده است.

متاتریدر4 که با MT4 هم نشان داده می‌شود، بیشترین استفاده را در میان معامله گران بازار جهانی دارد. نرم‌افزار متاتریدر5 (MT5) بااینکه قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه‌شده است هنوز نتوانسته جای متاتریدر4 را بگیرد و هنوز هم اکثریت تریدرهای بازار مالی از نسخه 4 استفاده می‌کنند. نرم‌افزار مفید تریدر، نسخه بومی‌شده متاتریدر5 است که می‌توانید از آن برای تحلیل بورس ایران استفاده کنید.

روش نصب متاتریدر

متاتریدر نرم افزاری است که قابلیت نصب بر روی کامیپوتر (ویندوز و مک) و موبایل (اندروید و ios) را دارد. برای استفاده از متاتریدر و داده های مربوط به نمودارهای قیمت باید از طریق یک اقدام کنید. یعنی شما ابتدا در یک بروکر معتبر ثبت‌نام کرده و بعد از دانلود نرم‌افزار متاتریدر از سایت بروکر خود و نصب آن، با استفاده از نام کاربری و رمز عبورِ اکانت خود در بروکر وارد متاتریدر می‌شوید. به این نکته دقت کنید متاتریدر پلتفرمی است که با بروکرها قرارداد دارد و برای استفاده از دیتای قیمت حتماً باید در یک بروکر حساب داشته باشید. لازم به ذکر است که استفاده از متاتریدر رایگان است.

مزایا و معایب متاتریدر

متاتریدر به‌عنوان بهترین نرم‌افزار تحلیل تکنیکال فارکس مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایا متاتریدر معایب متاتریدر
محیط کاربری ساده محیط کاربری قدیمی
اندیکاتورها و اسیلاتورهای متعدد عدم ورژن تحت وب
پشتیبانی از 30 زبان مختلف عدم لایه بندی دقیق
داشتن 9 تایم فریم مختلف ابزار های قدیمی
قابلیت معاملات خودکار
قابلیت ثبت سفارشهای مختلف لیمیت و استاپ
قابلیت بک تست گرفتن
قابلیت ساخت و استفاده از اکسپرت ادوایزر
قابلیت نصب اندیکاتورهای آماده
قابلیت استفاده از داده های تاریخی

تریدینگ‌ویو یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارها در تحلیل تکنیکال است که می‌توان از آن برای تحلیل تمام بازارهای مالی استفاده کرد اما قابلیت معامله کردن در آن فقط برای بروکرهای بسیار محدودی در دنیا وجود دارد. بنابراین ما تریدینگ‌ویو را به‌عنوان یک پلتفرم مناسب برای تحلیل تکنیکال می‌شناسیم تا معامله‌گری. وب‌سایت تریدینگ‌ویو یکی از پلتفرم‌هایی است که بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال را به کاربرانش ارائه می‌کند. علاوه بر این امکان استفاده از هایی که دیگر کاربران می‌سازند در شبکه تریدینگ ویو وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های این سایت امکان استفاده از ابزار تحلیلی برای تحلیل تکنیکال همچنین ذخیره تغییرات روی نمودار و امکان به اشتراک‌گذاری تحلیل با دیگران اشاره کرد. شما می‌توانید با ابزار تحلیلی که سایت تریدینگ‌ویو در اختیار شما قرار می‌دهد، می توانید دریابید کمترین اسپرد در کدام بروکر است و نمودارهای مختلف را تحلیل کنید و آن‌ها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

روش نصب تریدینگ ویو

برای استفاده از تریدینگ‌ویو می‌توانید از نسخه تحت وب، نسخه کامپیوتر (ویندوز و مک) و یا موبایل (اندروید و ios) استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه ثبت نام در تریدینگ ویو به صورت رایگان و استفاده از امکانات و ابزارهای مختلف آن می توانید از مقاله  استفاده کنید.

مزایا و معایب تریدینگ ویو

برای استفاده از تریدینگ‌ویو به‌عنوان بهترین نرم‌افزار تحلیل تکنیکال بهتر است مزایا و معایب آن را بدانید.

مزایا تریدینگ ویو معایب تریدینگ ویو
14 نوع مختلف نمایش چارت عدم رایگان بودن تمام امکانات آن
امکان استفاده از تایم فریم های دلخواه عدم امکان انجام معاملات واقعی
امکان استفاده از 8 نمودار در صفحه
داشتن بیشتر از 100 اندیکاتور مختلف
داشتن ابزارهای ترسیمی متعدد
قابلیت تنظیم آلارم های مختلف
قابلیت تنظیم دیده بان های مختلف
قابلیت استفاده از شاخص های مربوط به
وجود داده های قیمت مربوط به تمام بازارهای مالی

روش نصب داینامیک تریدر

داینامیک تریدر که با حروف اختصاری DT‌ هم شناخته می‌شود یکی از نرم‌افزارهای معاملاتی و تحلیلی نسبتاً گران است که برای استفاده از آن باید نسخه کرک شده‌اش را دانلود کرده و به شکل آفلاین از آن استفاده کنید. فرآیند انتقال داده‌های مربوط به بازار فارکس و بورس ایران به داینامیک تریدر کمی مشکل اما کاملاً امکان‌پذیر است. بنابراین اگر می‌خواهید از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار استفاده کنید باید این فرآیند را طی کنید.

مزایا و معایب داینامیک تریدر

از نرم‌افزار داینامیک تریدر می‌توانید به‌عنوان یک نرم‌افزار کمکی در تحلیل تکنیکال استفاده کنید اما پیش از آن بهتر است ویژگی‌های مثبت و منفی آن را بدانید.

مزایا داینامیک تریدر معایب داینامیک تریدر
قابلیت موج شماری الیوت رایگان نبودن
داشتن ابزار فیبوناچی زمانی آسان نبودن انتقال داده به داینامیک تریدر
ابزارهای مختلف برای تحلیل محدوده زمانی و قیمتی نداشتن تمام اندیکاتورهای مهم تحلیل تکنیکال
امکان استفاده همزمان از چند نمودار در یک صفحه ضعف در تنظیمات نرم افزار و شخصی سازی آن
داشتن اسیلاتور مربوط به خود نرم افزار (DT) برای اسکن مولتی تایم فریم عدم امکان نصب اندیکاتور و کد نویسی
قابلیت شناسایی الگوهای هارمونیک

یکی دیگر از بهترین نرم افزارها در تحلیل تکنیکال، نرم افزار ادونس گت است. شمارش در ادونس گت یکی از دلایل اصلی محبوبیت این نرم‌افزار قدرتمند است البته وجود اندیکاتورهای متعدد باعث شده تا این نرم‌افزار به‌عنوان یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارها در دنیای بازارهای مالی در نظر گرفته شود.

روش نصب ادونس گت

ادونس گت یکی از گران‌ترین نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال است. بنابراین برای استفاده از آن باید نسخه کرک شده آن را به‌صورت آفلاین استفاده کنید و داده‌های مربوط به بازار مالی یا بورس ایران را به‌صورت دستی وارد این نرم‌افزار کنید.

این نرم‌افزار، ازجمله نرم‌افزارها برای شمارش امواج الیوت است که از مزایای زیادی برخوردار است. به کمک این نرم‌افزار امواج به‌صورت اتوماتیک و با تشخیص خود نرم‌افزار با شماره‌های 1 تا 5 شماره‌گذاری می‌شوند ضمن اینکه پارامترهای ویژه‌ای چون PTI، Elliott Triger، شماره‌گذاری‌های مختلف، JTI، خطوط گن، چنگال‌های آندروز و غیره این نرم‌افزار را از دیگر نرم‌افزارها متمایز می‌سازد به‌خصوص PTI که تشکیل امواج 5 کامل و شکست‌خورده را در موج چهارم مشخص می‌سازد.

مزایا و معایب ادونس گت

برای مقایسه ادونس گت با سایر نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شده تا بتوانید کار مقایسه را راحت‌تر انجام دهید.

مزایا ادونس گت معایب ادونس گت
ابزارهای متعدد و حرفه ای برای شمارش امواج الیوت رایگان نبودن
قابلیت آسان نبودن فرآیند انتقال داده به نرم افزار
داشتن اندیکاتورهای متعدد برای تحلیل تکنیکال عدم نمایش الگوهای هارمونیک به صورت خودکار
شاخص PTI‌ برای شناسایی تارگت
ابزار حرفه ای برای شناسایی پیوت ها
رسم خودکار کانال رگرسیون
وجود ابزار MOB برای شناسایی هدف قیمتی و زمانی در آینده

در ادامه مبحث بهترین ابزار تحلیل تکنیکال، نوبت به نرم‌افزار موتیو ویو می‌رسد که در دنیای تحلیل تکنیکال به خاطر قدرت اش در شناسایی امواج الیوت معروف است البته این نرم‌افزار مجموعه کاملی از انواع اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال را نیز دارا می‌باشد. شناسایی خودکار امواج الیوت در موتیو ویو، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن است.

توسط این نرم‌افزار می‌توان به ابزارهای مناسبی برای شمارش امواج الیوت هم به‌صورت دستی هم به‌صورت اتوماتیک دست پیدا کرد و همچنین برای کسانی که الگوهای هارمونیک کار می‌کنند درصدهای هر بازو را به‌صورت اتوماتیک محاسبه می‌کند و خلاصه یک نرم‌افزار تمام‌عیار به شمار می‌رود.

روش نصب موتیو ویو

نرم‌افزار موتیو ویو رایگان نیست و شما بعد از نصب آن باید داده‌های مربوط به قیمت را به‌صورت دستی به آن وارد کنید اما خوبی این نرم‌افزار در این است که هم می‌توانید داده‌های بازار مالی مثل جفت ارزها، طلا، نفت و … را وارد این نرم‌افزار کرده و از آن‌ها استفاده کنید و هم می‌توانید داده‌های بورس ایران را از طریق نرم‌افزار TseClinet به ادونس گت وارد کرده و کار تحلیل تکنیکال را شروع کنید.

مزایا و معایب موتیو ویو

در این قسمت شما را با قابلیت های موتیو ویو و معایب آن آشنا می‌کنیم.

مزایا موتیو ویو معایب موتیو ویو
داشتن ابزارهای متعدد و حرفه ای برای رسم امواج الیوت به صورت خودکار و دستی رایگان نبودن
داشتن انواع اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال آسان نبودن فرآیند انتقال داده به نرم افزار
عدم امکان نصب اندیکاتور بر روی نرم افزار
قابلیت بک تست و فوروارد تست
داشتن اسکنرها و استراتژی های معاملاتی
شناسایی خودکار الگوهای هارمونیک
امکان مشاهده چندین نمودار به صورت همزمان در یک صفحه
امکان ذخیره تحلیل ها

آمی بروکر یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارها در تحلیل تکنیکال، متعلق به یک شرکت لهستانی است که دارای انواع مختلفی از اندیکاتورها و قابلیت بک تست گرفتن است. این نرم‌افزار برای کسانی که به تحلیل بلندمدت علاقه دارند مناسب است. استفاده از کد نویسی در این نرم‌افزار یکی از قابلیت‌های آن است که البته ممکن است به دلیل پیچیدگی نسبی آن هرکسی از آن استقبال نکند. از آمی بروکر هم برای تحلیل تکنیکال در بورس ایران و هم برای بورس جهانی می‌توانید استفاده کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.