برترین های کسب و کارعمومی

وزن تقریبی کوره های زغال چقدر است؟

انواع کوره های تولید زغال

کوره های تولید زغال به دو نوع سنتی و صنعتی تقسیم میشوند. کوره تولید زغال سنتی که قدیمی هستند با استفاده از سیمان یا آهک در داخل زمین درست می شوند و زغال ها تحت حرارت به روش سنتی تولید می‌شوند. اما در روش صنعتی که با سرعت بالایی همراه است، چوب ها با سرعت بالا به زغال تبدیل می شوند. کوره صنعتی زغال نسبت به کوره سنتی قیمت بالاتری دارد اما مزایای بسیار زیادی نسبت به این کوره دارد. وزن تقریبی کوره های ساخته شده متناسب با نوع دستگاه و حجم چوب مورد استفاده متفاوت است اما بطور کلی از 1 تن به بالا می باشد.

کوره های سنتی زغال معمولا دود زیادی تولید می کنند و در نتیجه آسیب زیادی به محیط زیست می رسانند . اما کوره های ساخته شده توسط شرکت ها به دلیل تولید دود کمتر با محیط زیست سازگار می باشند ، مانند کوره صنعتی زغال یا دستگاه زغال ساز ساخته شده توسط این مجموعه.

همان طور که ذکر شد در کوره های سنتی برای اینکه چوب ها خشک شوند باید در هوای آزاد رها شوند و پس از خشک شدن می توانید چوب ها را بسوزانید. اما در کوره صنعتی زغال برای خشک شدن چوب ها نیازی نیست آن ها را انبار کنید در این کوره خشک شدن و سوزاندن چوب ها به صورت همزمان قابل انجام است.

خرید دستگاه کوره زغال نیازمند داشتن اطلاعات و آگاهی از انواع محصولات و میزان بازدهی و بازخورد محصول و همچنین سرعت خط تولید و میزان سود و شرایط آب و هوایی دارد به همین جهت نیاز به یک مشاوره جهت خرید کاری ضروری می باشد و تا زمانی که از شخص متخصص مشاوره و راهنمایی نگرفته اید بهتر است که اقدام دیگری نداشته باشید.

مشکلات کوره های سنتی

  • تمیز نبودن کار در عصر تکنولولوژی
  • زمان بر بودن پروسه تولید زغال در یک پخت
  • خطر سلامتی و بهداشتی برای افراد در محیط کار
  • آلایندگی محیطی و زیستی که خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می آورد
  • سوخت مستقیم چوب که باعث سبک شدن وزن زغال و تولید خاک زغال زیادی می شود
  • صرف وقت فراوان برای رسیدگی به کوره به صورتی که در تمام مراحل و زمان پخت باید شخصی تمام وقت در مکان حاضر باشد

مزایای کوره صنعتی ذغال

  • زمان پخت کم نسبت به پخت سنتی
  • آلایندگی و دود مخربی و ضرری برای محیط زیست ندارد
  • تمیزی کار در محیطی سالم و بالا رفتن انگیزه و کیفیت کار
  • پخت غیر مستقیم چوب و عدم سوختن مستقیم چوب باعث دوام بالای زغال
  • پس از روشن نمودن کوره فرایندی اتوماتیک تا پایان پخت طی خواهد شد و نیازی به بودن مداوم پای کوره صنعتی نیست.

هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده

برای برآورد هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده، در ابتدا باید بگویم برای اینکه به سود فراوانی در سال برسید احتیاج به تولید محصول خوب و درجه یک دارید که باید علاوه بر مواد اولیه مرغوب از دستگاههای پیشرفته و تخصصی استفاده کنید. وقتی صحبت از سود بالا میشود به این معنا نیست که با آتش زدن معمولی چوبها و خاموش کردن آنها میتوان زغال تولید کرد بلکه منظور تولید به صورت حرفه ای و تخصصی می باشد.

حال با توجه به اینکه هزینه زیادی برای تهیه مواد مورد نیاز نمی باشد مطمئن باشید با تولید محصول خوب و مرغوب و ارائه و ارسال آن به بازار ماهیانه به سود چشم گیری خواهید رسید. میتوانید با چند کارگاه نجاری توافق کنید تا خاک اره مورد نیاز خودرا از آنجا تهیه کنید که  اکثر این مواد به دلیل جاگیر بودن به صورت رایگان واگذار می شوند.

با دیدن فرآیند تولید، می‌توانید درک کاملی از این صنعت کسب کنید. این شامل مواد اولیه مورد نیاز، تجهیزات مورد نیاز، نیروی کار، و دستگاه‌های لازم برای خط تولید زغال فشرده می‌شود. ما از شرکت ابر زغال، شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید کارگاه و خط تولید زغال فشرده را به صورت مستقیم بازدید کنید. این تجربه بسیار مفیدی خواهد بود و به شما امکان می‌دهد تمام جوانب این کسب و کار را به صورت واقعی تجربه کنید. برای ترتیب بازدید و اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هزینه های تولید زغال فشرده

به طور کلی هزینه های خط تولید زغال فشرده شامل هزینه، مواد اولیه برای تولید زغال فشرده از مواد دور ریز بهره‌برداری می‌شود، که این کار سبب می‌شود نسبت به قیمت ضایعات سوددهی قابل توجهی داشته باشد. هر کیلو از مواد اولیه به ارزش متوسط 3000 تومان تهیه می‌شود و با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی تولید، قیمت آن به 60.000 تومان می‌رسد.

سود تولید زغال فشرده

سود تولید زغال فشرده به نسبت بالاست زیرا، روزانه هر شیفت 8 ساعته ۵۰۰ کیلو توانه تولیده ماهانه می باشد که ۱۳ تن می شود. قیمت دستگاه خط تولیدها از 380 میلیون تومان شروع میشود سود خالص ماهانه هم حداقل 50 تا 60 میلون تومان است. البته این توان تولید ماهانه و در هر شیفت حداقلی هست.هزینه های تولید طی 7 ماه سرمایه اولیه بازگردانی میشود ریسک این کسب و کار پایین است و بازار مصرفی پرتقاضایی دارد.

درآمد تولید زغال فشرده یا بریکت

در این بخش دو مدل خط تولید وجود دارد یک مدل از این خط تولیدها با استفاده از خاک زغال صورت می گیرد که خط تولید پرس هیدرولیک نامیده میشود دومین خط تولید نیز با بهره گیری از خاک اره و پوست گردو و خاک زغال انجام میشود .

درآمد خط تولید زغال پرس یا خاک زغال

از خاک زغال می توان زغال قلیان و زغال کبابی به دست آورد خوب است بدانید که در حالت معمول از این زغال به عنوان زغال قلیان و مجلسی استفاده می شود و در تمامی کشورها از جمله ترکیه امارات عمان و قطر و بخشی از عراق از این زغال استفاده می کنند دستگاه تولید زغال پرس قابلیت تولید زغال به هر شکل هندسی و ابعاد را دارا می باشد.

در آغاز به کار کارگاههای تولیدی زغال ،تهیه دستگاه زغال اهمیت بالایی داشته و تعیین کننده میزان سودآوری آن شرکت خواهد بود چرا که در صنعت تولید زغال شرکتهایی که بتوانند محصولاتی با کیفیت بیشتر و به میزان بالاتری تولید کنند سهم بیشتری در این زمینه کسب خواهند نمود.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.