اقتصادیبرترین های کسب و کار

چه نوع کمپرسور بادی بخریم؟

راهنمای خرید کمپرسور باد

راهنمای خرید کمپرسور باد موضوع این مطلب است خب کمپرسور هوا هم مانند هر ابزار دیگری ریزه کاری های خودش رو داره و قبل از خریدش باید اطلاعات کافی در این زمینه رو کسب کنیم. کمپرسورهای هوا یکی از ابزارهای اصلی در بسیاری از محل های کار مانند نقاشی یا تعمیرگاه خودرو و نجاری است. البته باید بدانید که این ابزار در حوزه ای پزشکی و دندانپزشکی هم کاربرد داردکه باید از کمپرسور باد بی صدا استفاده کنید.

صددرصد شمایی که الان داری این مقاله رو میخونی سری به بازار ابزار زدید و شما با بسیاری از مارک های این ابزارها آشنا هستید ، برای خرید آنها باید دانش و اطلاعات کاملی در مورد کمپرسور هوا داشته باشید تا با توجه به نیاز خود انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه این مقاله ، راهنمای خرید کمپرسور هوا آماده کرده ایم تا به شما در خرید کمک کند.

کمپرسور باد چیست؟

کمپرسور هوا دستگاهی است که ممکن است آن را در مکانیکی ها دیده باشید که وظیفه تأمین هوای فشرده شده مورد نیاز انواع ابزارهای بزرگ و کوچک پنوماتیک مانند یا را دارد. این دستگاه در انواع و حجم های مختلف در بازار موجود است. کمپرسور برای فشرده سازی هوا و گازهای طبیعی، اکسیژن ، ازت و سایر گازهای صنعتی استفاده می شود.

روش کار کمپرسور هوا بسیار ساده است. این دستگاه ابتدا مانند یک جارو برقی در یک فشار خاص هوا را می مکد و پس از فشرده سازی هوا را با فشار بالا ارسال می کند. آزاد شدن هوا با سرعت زیاد به خارج باعث ایجاد انرژی جنبشی می شود. این انرژی جنبشی برای استفاده در صنایع مختلف طراحی شده است و باعث تفاوت در مشخصات فنی مختلف کمپرسورهای هوا می شود. این عمل معمولاً باعث افزایش دما می شود ، بنابراین معمولاً یک کمپرسور های باد دارای خنک کننده هستند تا دمای گاز خروجی را کاهش دهد. اهمیت این دستگاه منجر به فروش زیادی کمپرسور هوا در کشورمان در سالهای اخیر شده است.

این دستگاه ها معمولاً در کارگاه ها و تعمیرگاه های اتومبیل قرار می گیرند. برخی از مدل های این دستگاه دارای مخازن بزرگ و اسب بخار بالا هستند. به این ترتیب می توانید مدت ها و بدون ایجاد مزاحمت از آنها استفاده کنید. در واقع ، کمپرسورهای هوا همکاره هستند. از پرکردن هوا در لاستیک ماشین گرفته تا رنگ آمیزی ماشین و تأمین نیرو و انرژی به ابزارهای مختلف.

انواع کمپرسور هوا

قبل از مطالعه راهنمای خرید کمپرسور باد بهتر است با انوا کمپرسور هوا آشناشویم :

کمپرسور هوا بسته به میزان مصرف مشتری ،دارای مخزن و حجم دستگاه کمپرسور از 10 لیتر تا 80 لیتر و از 100 لیتر تا 1200 لیتر متغیر است. تنوع ویژگی های این محصول باعث محبوبیت آن در انواع کارگاه ها و کارخانه های بزرگ و کوچک شده است. بسته به نوع خدماتی که کمپرسور ارائه می دهد ، اندازه و نوع آن نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، یک کمپرسور هوا قابل حمل می تواند برخلاف مدل ساکن که سنگین تر است ، به مکان های مختلف منتقل شود. البته مدل سنگین تر در کارخانه های بزرگ کاربرد بیشتری دارد. نوع کمپرسور باد بی صدا کاربرد های پزشکی دارد.

کمپرسور هوا استوانه ای

کمپرسورهای هوا استوانه ای یکی از محبوب ترین انواع این دستگاه است. این نوع کمپرسورها ظرفیت و توان مطلوبی دارند. کمپرسورهای استوانه ای معمولاً نیازی به روغن ندارند و به راحتی می توانید آنها را نگهداری کنید. البته باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها سر و صدای زیادی نیز ایجاد می کنند. کمپرسورهای هوا استوانه ای مشابه کمپرسور هوا پنکیکی هستند و اغلب در کارگاه ها استفاده می شوند.

کمپرسور هوا پنکیکی

کمپرسورهای باد پنکیکی را می توان دستگاه های کوچک و ارزان قیمت دانست. ظرفیت نسبتاً کم این کمپرسور باعث می شود تا قدرت و زمان کارکرد آن در مقایسه با سایر دستگاه ها کم باشد. همچنین وزن آن کمتر و جمع و جورتر از سایر کمپرسورها است. علاوه بر این ، به روغن احتیاج ندارد و می توانید آن را به راحتی ذخیره کنید. کمپرسورهای پنکیکی نیز صدای نسبتاً بلندی دارند.

کمپرسور هوا دو مخزنه

همانطور که از نام این کمپرسور مشخص است ، کمپرسورهای دو مخزن ظرفیت بار بالاتری دارند. با این دستگاه می توانید مدت طولانی تری با این کمپرسور هوا کار کنید. از کمپرسورهای دارای دو مخزن می توان برای منبع انرژی به ابزارهای بادی مانند: یا  استفاده کرد. نکته ای که باید با این دستگاه به خاطر بسپارید ، وزن زیاد آن است که حرکت شما را با مشکل مواجه می کند. کمپرسور دو مخزن یکی از حرفه هایی است که هوای بیشتری را حمل می کند و کارایی بیشتری دارد.

کمپرسور هوا ثابت

اگر قصد دارید برای کارگاه یا تعمیرگاه با مکان ثابت کمپرسور بخرید ، کمپرسور هوا ثابت گزینه خوبی برای شماست. این کمپرسورها دارای موتور بسیار قدرتمندی هستند. علاوه بر این ، آنها دارای اندازه و وزن زیادی هستند. بنابراین ، آنها برای مکانهای ثابت مناسب هستند و نیازی به جابجایی ندارند.

کمپرسور هوا قابل حمل

اگر داشتن کمپرسور باد جزئی جدایی ناپذیر در کار شماست و شما باید مدام از آن استفاده کنید ، کمپرسورهای قابل حمل برای شما مناسب هستند. این دستگاه ها قدرت بالایی دارند و به راحتی قابل استفاده هستند. یکی از ویژگی های خوب کمپرسورهای قابل حمل بی صدا بودن آنهاست.

کمپرسور باد فندکی

و در آخر نوع که برای استفاده در ماشین مناسب است، این کمپرسورها قدرت بالایی دارند و اغلب بدنه فلزی دارند. این دستگاه ها اندازه ، وزن و ولتاژ متفاوتی دارند که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید.

نوع روغنی و بدون روغن بخریم؟

  • کمپرسورهای روغنی از پمپ روغن استفاده می کنند و همچنین سنگین تر از مدل غیر روغنی هستند.
  • کمپرسورهای معمولی بدون روغن برای محیط های تمیز و در هوای سرد مناسب ترند.

کمپرسور باد تک مرحله ای یا دو مرحله ای؟

یکی از مهمترین عواملی که در راهنمای خرید کمپرسور باد باید در نظر گرفت این است که آیا شما به یک کمپرسور تک مرحله ای یا دو مرحله ای نیاز دارید؟

کمپرسور باد تک مرحله ای

این کمپرسور دارای یک پیستون است. هوا به داخل استوانه مکیده می شود. سپس پیستون هوای محبوس شده را با یک ضربه به حدود 120 psi فشرده می کند و سپس هوای فشرده شده در مخزن ذخیره می شود.

کمپرسورهای یک مرحله ای مقرون به صرفه تر از کمپرسورهای دو مرحله ای هستند ، اما در صورت نیاز به فشار زیاد هوا کاربرد ندارند.

کمپرسور باد دو مرحله ای

این کمپرسورها دارای دو پیستون برای تأمین فشار هوا هستند.کمپرسور هوا دو مرحله ای نیز برای استفاده طولانی مدت ایده آل است. این مدل ها معمولاً بهترین انتخاب برای کاربردهای مشاغل صنعتی هستند.

آشنایی با  کمپرسور پیستونی و اسکرو

 کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی معمولاً دارای اجزایی مانند میل لنگ، میله اتصال، سیلندر، پیستون و سر شیر است که قدرت فشرده سازی لازم را از طریق یک موتور گازی یا الکتریکی تأمین می کند. کمپرسور هوای پیستونی نیز مخزنی دارد تا هوا را در محدوده فشار مشخص شده نگه دارد. هوا از طریق شیر مکش که در واقع یک سر سیلندر است وارد کمپرسور می شود.

وقتی پیستون به عقب حرکت می کند ، فضای جلوی آن از طریق دریچه ورودی با هوا پر می شود. هنگامی که پیستون به جلو حرکت می کند ، هوا را فشرده کرده و به انتهای دیگر سیلندر می فرستد. انتهای دیگر سیلندر شیر تخلیه است که هوای فشرده را به داخل مخزن هدایت می کند و این کار تا زمانی که مخزن پر شود تکرار می شود. اکثر این مدل کمپرسورها از سوئیچ فشار برای توقف خودکار پیستون ها هنگام رسیدن هوای مخزن به فشار از پیش تعیین شده استفاده می کنند.

کمپرسور اسکرو

کمپرسورهای اسکرو انواع مختلفی دارند، از جمله بدون روغن و روغنی. در نوع بدون روغن، کمپرسور نیازی به روغن کاری مداوم ندارد و روغن مورد نیاز در حین تولید یکبار در کارخانه به قطعات تزریق می شود. با این حال، مدل های دیگر نیاز به روغن کاری کمپرسور دارند. کمپرسور اسکرو نسبت به نمونه های مشابه خود دارای این مزیت است که علاوه بر مصرف انرژی کمتر، دارای لرزش و سر و صدای کمتری است و همچنین عمر بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد. این دستگاه که به عنوان کمپرسور هوای دیزلی نیز شناخته می شود، در واقع بهترین کمپرسور هوا در صنایع خودروسازی، شیمیایی و فضایی است که طبق استانداردهای جدید با ظرفیت هوادهی بالا کمترین مصرف انرژی را برای مشتریان فراهم می کند.

بهترین مارک پمپ باد

عوامل مختلفی برای انتخاب و غیر صنعتی با برندهای معروف، لازم است اما باید به این نکته توجه کنید که هر شخص با توجه به نیاز خود این عوامل را مدنظر قرار می‌ دهد. فاکتورهای لازم برای فعالیت این دستگاه به بهترین صورت و با کارایی بالا، عبارت‌اند از:

  • توان کمپرسور باد
  • وجود رول کیج
  • فیلتر هوا

پمپ باد چه مارکی خوبه؟

برای پاسخ دادن به این سؤال باید با بهترین مارک پمپ باد بیشتر آشنا شوید. اگر به دنبال بهترین مارک کمپرسور باد صنعتی هستید، بادرو کمپرسور را به شما معرفی می کنیم. اما سوال اینجاست به طور کلی یک کمپرسور خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ یکی از فاکتورهایی که یک کمپرسور را به عنوان برند معرفی می کند، رفع نیاز خریدار به بهترین نحو است. زمانی که خریدار با قیمت مناسب و توان بالا یک کمپرسور مواجه می شود، بیشتر به خرید آن محصول و برند تشویق می شود. حال برگ طلایی برای انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد، ایرانی بودن این برند است. بادرو کمپرسور یکی از معروف ترین و تخصصی ترین وب سایت های خرید پمپ باد می باشد که انواع مختلفی از کمپرسور را تولید می کند.

چگونه بهترین مارک کمپرسور باد را بشناسیم؟

فاکتورهای مختلفی در ارتباط با برترین مارک پمپ باد قابل دریافت و مقایسه می باشد. از توان کمپرسور گرفته تا فیلتر هوا می توان از نشانه های کمپرسور قدرتمند و برند برتر یاد کرد.

توان کمپرسور باد

انتخاب برترین مارک کمپرسور باد متناسب با نیاز، دارای اهمیت فراوان است. توان دستگاه با معیار اسب بخار سنجیده می‌ شود و تأثیر به سزایی بر عملکرد دارد که برای مصارف خانگی و مشاغل کوچک، توانی در حدود یک تا یک و نیم در نظر گرفته می‌ شوند و با سنگین‌ تر شدن مصرف، توان به همان نسبت بالاتر خواهد رفت.

وجود رول کیج

برخی از دستگاه‌ ها نیاز به قطعه‌ ای برای محافظت بخش‌ های مختلف و برای جلوگیری از خط ‌و خش و ضربه با نام رول کیج دارند. رول کیج ‌ها در ساختار خود ضمن میله‌ هایی که برای افزایش استحکام دستگاه دارند شامل بخش‌ های دیگری مثل سوپاپ، شیر یک طرفه و کلید اتوماتیک می‌ باشد. رول کیج ‌ها باید دارای مرکز ثقل کمی باشند تا با کاهش وزن دستگاه استحکام آن افزایش پیدا کند. بنابراین وجود رول کیج به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای برترین مارک کمپرسور باد است.

فیلتر هوا

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب بهترین مارک های کمپرسور باد باید به آن توجه زیادی کنید، وجود میکرو فیلتر متناسب برای است. این میکرو فیلتر‌ها باعث می‌ شوند هوای تصفیه شده‌ خروجی از دستگاه بسیار مطلوب و از هرگونه ذرات ریز و مزاحم عاری باشد. از دیگر ویژگی‌ هایی که برای بهترین پمپ باد در نظر باید داشت عواملی مانند عملکرد صحیح شیر کنترل دستگاه، وجود محافظ بار بیشتر از حد مجاز، قابلیت حمل و جا به‌ جایی و سوئیچ فشار است.

موارد ذکر شده در بالا اگرچه کمک بسیاری برای بالا بردن کیفیت خرید می‌ کنند اما برای یافتن برترین مارک پمپ باد، انواع فاکتور‌ها و شرکت تولیدکننده این دستگاه بسیار مهم است.

معروف برندهای تولیدکننده کمپرسور باد

  • بادرو کمپرسور
  • کرون
  • رونیکس
  • توسن پلاس
  • کنزاکس