برترین های کسب و کارعمومی

ارزان ترین ریجن استیم کدام ریجن است؟

بهترین ریجن استیم برای کاربران ایرانی چیست؟

فروشگاه استیم یکی از برترین فروشگاه‌های بازی‌های ویدئویی به‌صورت دیجیتالی است و شما می‌توانید در آن طیف گسترده‌ای از بازی‌ها را مشاهده کرده و به‌صورت دیجیتالی و اورجینال این عناوین را خریداری کنید. این بین اما موضوع مهمی که در مورد Steam باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت ولو به‌عنوان سازنده این فروشگاه، قیمت بازی‌ها را در هر ریجن استیم تغییر می‌دهد و با توجه به اقتصاد هر کشور، قیمت یک بازی ممکن است از یک کشور به کشور دیگر تفاوت قابل‌توجهی کند.

در همین راستا یکی از سوالات مهمی که گیمرهای ایرانی مطرح می‌کنند این است که از بین ریجن‌های مختلف فروشگاه استیم، بهترین ریجن استیم برای کاربران ایرانی کدام است؟ خرید بازی های استیم با کمترین قیمت مربوط به کدام ریجن است؟ به منظور پاسخ به این سؤال با سایت بازیتک همراه باشید تا در مورد ارزان ترین ریجن استیم، اطلاعات کامل و جامعی در اختیار شما قرار دهیم.

مناسب ترین ریجن استیم برای کاربران ایرانی چیست؟

به منظور بررسی ریجن‌های فروشگاه استیم باید به این نکته اشاره کرد که قیمت بازی‌هایی که می‌توانید آن‌ها را در استیم (Steam) خریداری کنید، در کشورهای مختلف به دلیل نرخ ارز و سایر متغیرها متفاوت است. در ادامه بهترین ریجن های قابل انتخاب استیم برای کاربران ایرانی آمده است که می توانید مشاهده کنید.

بهترین ریجن استیم برای کاربران ایرانی
ریجن یا کشور واحد پولی
آرژانتین پزو
ترکیه لیر
روسیه روبل
برزیل رئال

در بین کشورها و ریجن‌های مختلفی که وب سایت استیم دارد، ریجن آرژانتین معمولاً به دلیل ارز ضعیف کشور آرژانتین، کمترین قیمت را دارد. به همین دلیل اگر قصد دارید تا بازی‌های مورد علاقه خود را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید، می‌توانید به سراغ ریجن آرژانتین آمده و از این ریجن بازی‌های استیم را خریداری کنید.

یکی دیگر از ریجن‌های مناسب برای کاربران ایرانی، کشور ترکیه است. به واسطه کاهش ارزش لیر، قیمت بازی‌های استیم که می‌توانید آن را با لیر خریداری کنید بسیار پایین‌تر از قیمت دلاری و یورویی آن است.

پس از آرژانتین و ترکیه، ریجن روسیه نیز جز ریجن‌هایی است که می‌توانید با جابه‌جایی اکانت خود به کشور روسیه، بازی‌ها را با قیمت پایینی خریداری کنید. البته این که هزینه خرید یک بازی در ریجن‌های مختلف چقدر است، در کنار وضعیت اقتصادی هر کشور، به ناشر بازی نیز بستگی دارد.

تمامی این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا اگر به سراغ ریجن مناسب بیایید، بتوانید در هزینه‌های خود برای خرید بازی صرفه‌جویی کنید. به‌عنوان مثال، بازی Doom Eternal در ایالات متحده قیمت 60 دلاری دارد، این در حالی است که اگر این بازی را با روبل روسیه خریداری کنید، قیمت بازی تا نزدیک به 30 دلار کاهش پیدا می‌کند.

همچنین اگر قصد دارید تا بازی God Of War استیم را خریداری کنید، شما باید در ریجن آمریکا 60 دلار پرداخت کنید، این در حالی است که قیمت این بازی معادل 499 لیر ترکیه است که در حدود 35 دلار آمریکا می‌شود. اگر بخواهیم مثال دیگری در این زمینه ارائه دهیم باید گفت که بازی Forza Horizon 5 در ریجن آمریکا 60 دلار است، این در حالی است که این بازی در ریجن کشور ترکیه 269 لیر بوده و تقریباً معادل 20 دلار است، یعنی شما می‌توانید تنها با انتخاب درست ازبین بهترین ریجن های استیم برای دانلود، با یک سوم قیمت بازی مورد نظر خود را به‌صورت اورجینال خریداری کنید.

البته نکته مهم بعد از تصمیم اینکه کدام ریجن استیم بهتر است، این است که برای خرید گیفت کارت Steam، باید توجه داشت که ریجن گیفت کارت شما، با کشوری که قصد خرید بازی به واحد پول آنها دارید یکی باشد. گیفت کارت های بالا با قیمت های مختلفی در دسترس هستند که با توجه به میزان مبلغ خریداری شده توسط شما، اکانت استیم شما را شارژ می‌کنند. البته توجه داشته باشید که می‌توانید از گیفت کارت استیم والت گلوبال هم استفاده کنید؛ همچنین تنها باید به این نکته مهم توجه کنید که گیفت کارت‌های استیم ریجن گلوبال در کشورهایی نظیر آمریکا، آرژانتین، برزیل، روسیه و ترکیه قابلیت فعال‌سازی ندارند.

روش پیدا کردن قیمت بازی های استیم در ریجن‌های مختلف

حال ممکن است این سؤال بسیار مهم مطرح شود که چگونه می‌توان قیمت بازی‌های موجود در استیم را در ریجن‌های مختلف بررسی کرد؟ steamdb.info و steamregionalprices.com از بهترین وب‌سایت‌ها در این حوزه هستند. با ورود به هر یک از این وب‌سایت‌ها، تنها کافی است تا نام بازی مورد نظر خود را جستجو کرده و سپس با مقایسه قیمت ها، به بهترین ریجن Steam برای دانلود آن بازی برسید. همچنین یکی از مهم‌ترین مواردی که باید بدانید این است که ممکن است برخی از بازی‌های استیم تنها در برخی از ریجن‌ها در دسترس باشند. به همین دلیل برای تغییر ریجن فروشگاه استیم، نیز باید به این نکته توجه کنید و اکانت خود را به ریجنی تغییر دهید که بازی مورد علاقه شما در آن وجود دارد.

تغییر ریجن استیم | چطور ریجن اکانت استیم خود را تغییر دهیم؟

تغییر ریجن استیم در حال حاضر یکی از عجیب‌ترین کارهایی است که می‌توانید دنبالش بروید. یعنی اگر یک اکانت استیم با ریجن مشخص دارید و آن را از قبل شارژ کرده‌اید و حالا یک واحد پولی مثل دلار، پوند یا یا حتی پزو دارد، دیگر نمی‌توانید با روش‌های سابق آن را تغییر دهید.

تا پیش از این می‌توانستیم ریجن اکانت استیم خود را با استفاده از سرویس‌های تغییر آی‌پی به هر کشوری که آی‌پی آن را داشتیم تغییر دهیم. پس از آپدیت سال ۲۰۲۰، استیم دیگر امکان تغییر ریجن با این روش را پشتیبانی نمی‌کند. سوال اینجاست که حالا چطور می‌توانیم ریجن خود را تغییر دهیم؟

محدودیت‌های جدید برای خرید بازی ارزان استیم، شامل داشتن یک کارت اعتباری یا همان کردیت کارت از کشور مقصد می‌شود که ما در ایران مشابه آن را نداریم. اما روش‌هایی برای این کار به وجود آمده که می‌تواند برای شما هم عملی باشد و بعضی از سرویس‌های داخلی هم آن را انجام می‌دهند. به این صورت که شما مشخصات اکانت استیم خود را در اختیار چنین افرادی که به کردیت کارت‌های اعتباری دسترسی دارند قرار می‌دهید و آن‌ها برای شما یک خرید با آن کارت اعتباری انجام می‌دهند و ریجن اکانت استیم شما تغییر می‌کند.

ویجیاتو هیچ مسئولیتی در قبال مشخصات اکانت استیم شما ندارد؛ پس لطفا پیش از قرار دادن مشخصات اکانت خود، از امنیت و اعتبار چنین سرویس‌هایی اطمینان حاصل کنید.

محدودیت‌های استیم برای تغییر ریجن به چه چیزهایی خلاصه می‌شود؟

به طور خلاصه محدودیت‌هایی که استیم برای تغییر ریجن گذاشته، به شرح زیر است:

  • تا دو هفته پس از تغییر ریجن استور خود قادر به تغییر دوباره ریجن نخواهید بود.
  • زبان برخی بازی‌ها روی زبان به خصوصی مثل چینی یا روسی قفل شده و این بازی‌ها به هیچ وجه از زبان انگلیسی پشتیبانی نمی‌کنند.
  • ریجن برخی از بازی‌ها قفل هستند و تنها موقعی می‌توانید تجربه‌شان کنید که آی‌پی آدرستان تغییر کرده باشد.
  • برخی بازی‌ها هیچ وقت روی یک سری از استورها عرضه نمی‌شوند.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.