عمومی

بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی LED

شاید برخی از شماها ندانید که شیائومی علاوه بر تولید گوشی های هوشمند و پاوربانک های مختلف، دارای حوزه های فعالیت بیشتری بوده و گجت های مختلفی را برای زندگی آسان طراحی و توسعه می دهد. این شرکت چینی اخیرا دستگاهی تحت با نام تلویزیون شیائومی رونمایی کرده که وسیله ای برای استریم  بر روی تلویزیون بوده در واقع با این کار تلویزیون عادی شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می کند.

البته که این دستگاه در کل اختراع جدیدی توسط این شرکت محسوب نمی شود، ولی قیمت زیر 40 دلاری و استریم با کیفیت 4K توسط می باکس است که آن را از سایر رقبای موجود در بازار متفاوت کرده است. با استفاده کردن از این محصول، تلویزیون شما وارد دنیای جدید شده و هم اکنون می تواند که از سیستم عامل اندروید نیز بهره مند شود.

از طرفی شما زین پس این امکان را خواهید داشت که از فواصل دور و نزدیک محتوای صوتی و تصویری مورد علاقه خودتان را بر روی تلویزیون پخش کرده و از آن لذت ببرید. شما در اینجا می توانید انواع تلویزیون هوشمند شیائومی را ببینید که به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند.

طراحی تلویزیون شیائومی، ساده و شیک بوده و بدنه تمام مشکی این محصول با هر دکوری در هر خانه ای سازگاری خواهد داشت. این دستگاه دارای ابعاد 4 اینچ در 3.8 اینچ در 0.5 می باشد که از بسیاری از محصولات مشابه بازار کوچک تر طراحی شده است.

پورت های تعبیه شده بر روی دستگاه شامل HDMI و USB بوده که هر دو در پشت آن قرار دارند. این دستگاه همچون کروم کست گوگل از اندروید پشتیبانی کرده و تلویزیون را تبدیل به یک صفحه بزرگ با سیستم عامل می کند.

ولی باید توجه داشته باشید که بر خلاف اندرویدی که بر روی گوشی ها اجرا می شود، اندروید بر روی تلویزیون، همان اندروید خامی می باشد که گوگل تولید کرده و اجرای آن بر روی دستگاه های مختلف، تفاوتی در آن ایجاد نمی کند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که شما در ابتدای کار، کمی در هنگام کار کردن با اندروید خام، دچار سردرگمی و گیجی شوید، ولی خیلی زود می توانید که به ان تسلط پیدا کرده و از ان ها استفاده کنید.

به صورت کلی می توان گفت که کیفیت صدا و تصویر در مقایسه با سایر تلویزیون های هوشمند طبعا ضعیف تر بوده و سطح صدای خروجی بسیار کم و برای شنیدن مناسب صدا ممکن است مجبور شوید تا سطح صدای تلویزیون خود را به بالاترین سطح ممکن رسانده یا از سیستم صوتی خارجی استفاده کنید.

جا به جایی در بین منوهای دستگاه ممکن است با تاخیر و لگ همراه شده و البته دستیار صوتی گوگل عملکرد مناسبی داشته و این دستگاه از تمامی اپلیکیشن هایی که بر روی تلویزیون های هوشمند نصب می شود، پشتیبانی کرده و اجرای بازی ها به خوبی بر روی این گجت امکان پذیر است.

با این وجود حافظه داخلی دستگاه 5 گیگابایت می باشد که 1.5 گیگابایت آن توسط سیستم اشغال شده و به نوعی نصب بازی های پرحجم بر روی آن امکان پذیر نیست. فراموش نکنید که تلویزیون شیائومی ارزان ترین مدل از محصولات پخش کننده یا استریم روی تلویزیون بوده و نباید انتظار کیفیتی درحد محصولات برتر همچون کروم کست و غیره داشته باشید.

خروجی HDMI: شناخته شده ترین نوع خروجی تصویر هستند. این خروجی برای متصل کردن صدا و تصویر باکیفیت بالا HD و FUll-HD به مانیتور شماست. شرط داشتن تصاویر با کیفیت بالا این است که مانیتور شما هم اچدی ساپورت باشد، در غیر این صورت تصویر باکیفیت نخواهید داشت.

خروجی Dvi: یکی از پورت های مناسب برای اتصال کارت تصویر به مانیتورهای تخت می باشد. دارای دو نوع Dvi-i که سیگنال های آنالوگ و دیجیتال و نوع دیگر Dvi-d میباشند که فقط قادر به دریافت سیگنال های HD است. یک خروجی استاندارد است که معمولا تمام مانیتورها دارای این خروجی تصویر هستند.

خروجی VGA: قدیمی ترین خروجی تصویر هستند که به آنها ۱۵ پین هم گفته میشود زیرا دارای ۱۵ پین هستند. به دلیل اینکه یک خروجی تصویری آنالوگ هستند، کیفیت خیلی بالایی ندارند، بنابراین پیشنهاد می شود. از خروجی های تصویر دیگر استفاده کنید که کیفیت صدا و تصویر بیشتری دارند.

خروجی Display port: این خروجی جزو یکی از جدیدترین و پرطرفدارترینهای خروجی ویدئویی محسوب میشوند. زیرا علاوه بر دریافت اطلاعات صدا و تصویر قادر به دریافت انواع دادهها هستند.

ویژگی های تلویزیون شیائومی

نرخ تازه سازی تصویر یا همان سرعت رفرش تلویزیون یکی از مواردی است که اگر بالا نباشد تلویزیون در پخش تصاویر با سرعت بالا دچار مشکل خواهد شد. تصاویری مانند فیلم های اکشن و مسابقات مختلف ورزشی از سرعت بالایی برخوردارند و اگر تلویزیون نتواند انها را با همان سرعت پخش کند به ناچار برخی از فرم های تصویر حذف شده و همین عامل سبب می شود شاهد پرش تصاویر و ایجاد تاری در تصویر شوند که این موارد قطعا در لحظات حساس برنامه ها برای کابران خوشایند نخواهد بود.

خوشبختانه این تلویزیون دارای سرعت رفرش 60HZ میباشد که سبب می شود سریعترین صحنه ها را نیز بدون هیچ مشکل و با بهترین کیفیت ممکن پخش کند. از سوی دیگر زاویه ی دید 178 درجه در این تلویزیون سبب می شود که شما از هر زاویه ای به تلویزیون نگاه کنید با افت کیفیت تصویر و رنگ مواجه نشوید و تصاویر را از هر زاویه ای با بهترین کیفیت مشاهده کنید.

تلویزیون شیائومی

می تی وی دارای دو سیستم عامل است. سیستم عامل فرعی تلویزیون مخصوص خود شیائومی است و Patch-wall نام دارد که البته در ایران کار نمی کند. سیستم عامل اصلی اندروید تی وی یا Android TV است. سیستم عامل اندروید تی وی در حال حاضر بهترین انتخاب است.

می توانید هر برنامه ای که می خواهید از پلی استور دانلود کنید. فیلیمو، نماوا، انواع نرم افزار پخش کننده و مدیریت فایل، انواع بازی و حتی نرم افزارهای آموزش زبان و تناسب اندام همگی در اختیار شماست. علاوه بر این، می توانید با استفاده از نرم افزار chrome-cast که به صورت پیش فرض روی تلویزیون نصب است.

صفحه گوشی، لپ تاپ و کامپیتور خود را بدون سیم به تلویزیون شیائومی اندروید منتقل کنید و از شر کابل HDMI به راحتی و به طور کامل خلاص شوید. لازم به ذکر است که در حال حاضر فقط تلویزیون های دو برند سونی و شیائومی تنها دارای سیستم عامل اندروید هستند و اصطلاحا Android Tv هستند.