علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

مقایسه 3 یونیت دندانپزشکی زیگر V1000 و S30 و U100

مقایسه 3 یونیت دندانپزشکی زیگر V1000 و S30 و  U100 در این بخش انجام می گیرد. یونیت های دندان پزشکی از مهمترین تجهیزات مکان های طبی و درمانی محسوب می شوند. به همین خاطر، بررسی نوع و مدل آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بحث مقایسه مشخصات فنی و قیمت یونیت دندانپزشکی زیگر V1000 و S30 و  U100 به بررسی قابلیت ها و ویژگی های هر یک از این ابزار آلات نیز اشاره می شود. همچنین قیمت یونیت دنداپزشکی که این برند معتبر چینی تولید نموده است، تفاوت چندانی با هم ندارند. در ادامه شما را با هر یک از این مدل ها به صورت مجزا آشنا می کنیم و سپس به قیاس کلی ویژگی های آن ها می پردازیم.

3 مدل پر فروش یونیت دندانپزشکی زیگر

یونیت زیگر V1000

در مقایسه 3 یونیت دندانپزشکی زیگر V1000 و S30 و  U100، اول به بررسی برند v1000 ساخت کشور چین می پردازیم. این برند یونیت، از استانداردهای جهانی بالایی برخوردار می باشد و به همین خاطر با گارانتی های چند ساله به فروش می رسد. این یونیت ها دارای قطعه آب گرم کن هستند و سیستمی برای تامین آب اضطراری در آن ها نصب شده است. کلید چیپ های بلوثر نیز در آن ها نصب شده است که کیفیت کار را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند.

موتور این مدل یونیت به صورت بی صدا عمل می کند و از این نظر نیز یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شوند. این دستگاه مجهز به بخش ساکشن آبی و هوایی است و به همین خاطر انجام عملیات های دندان پزشکی با استفاده از آن ها به بهترین نحو صورت می گیرد.

در ساخت این دستگاه ها پدالی برای قابلیت کنترل آن نیز نصب شده است. تابلت شیلنگ دستگاه نیز در قسمت بالا و پایین آن قرار دارد. این شیلنگ ها از جنس سرامیک هستند و کیفیت بالایی دارند. جک گازی 2500نیوتون دستگاه نیز یکی از مهمترین بخش های آن محسوب می شود.

در این وسیله یک نگاتسکوپ نیز جای گرفته که عملکرد دستگاه را مطلوب تر کرده است. این وسیله مجهز به یک تابوره پزشکی است که از بخش های مهم یونیت دندان پزشکی محسوب می شود. در سال های اخیر، نحوه کار با این دستگاه های دندان پزشکی به دستیاران دندان پزشک آموخته شده است و این مسئله نشان از استفاده ساده از این ابزار آلات طبی دارد.

یونیت زیگر S30

این وسیله دندان پزشکی، یکی از معروف ترین ها است و کار با آن به سهولت انجام می گیرد. این دستگاه از نوع اتصال به زمین بوده و با تغییر وضعیت صندلی های دندان پزشکی، ثابت باقی می ماند. در این دستگاه سیستم پنج شلنگه از بالا به وسیله یک نگهدارنده تعبیه شده است. پنل های لمسی حرارتی نصب شده در این دستگاه نیز از مهمترین بخش های آن ها محسوب می شوند.

بدنه آلومینیومی این وسیله نیز در آن جای می گیرند. باکس متصل به زمین یونیت نیز یک قسمت اساسی در آن محسوب می شوند که وظایف مهمی بر عهده دارد. قفل های نگهدارنده، بخش چرخش 90 درجه باکس یونیت و… همگی وظایف به خصوصی در این وسیله دندان پزشکی بر عهده دارند. موتور این دستگاه بیست و چهار ولت و ساخت کشور دانمارک است. 6 عدد چراغ ال ای دی نیز در این وسیله تعبیه شده اند. قفل بادی بازو نیز یکی از مهمترین بخش های آن می باشد.

پدال پا در دو مدل اهرمی و پدالی در ساختار این یونیت ها تعبیه شده است. این وسیله مجهز به 5 حافظه قابل تنظیم است. این حافظه ها توسط کاربر تنظیم می شوند. این یونیت ها از سنسورهای زاویه ای تشکیل شده اند. در تمام این مدل ها تابوره دستگاه نیز جای می گیرد.

جنس بدنه آن از چرم است و 17 تنوع رنگی برای آن وجود دارد. عمر مفید دستگاه امکان استفاده طولانی مدت از آن را برای پزشکان عزیز فراهم کرده است. قابلیت شست و شو و رنگ بندی متنوع آن نیز از مهمترین ویژگی های این یونیت ها است.

یونیت زیگر U100

این مدل دستگاه دندان پزشکی نیز با ویژگی های به خصوصی تولید می شود. نوع اتصال دراین دستگاه نیز به صورت متصل به زمین است و با استفاده از 5 شلنگ انجام می شود. در ساختار آن تجهیزاتی مانند نگهدارنده نیز نصب شده اند. شلنگ های آنگل، پوآر و توربین در آن به کار رفته اند.

این شلنگ ها برای جرم گیری دندان ها نیز به کار می روند.  نگهدارنده های دستگاه به ترتیب، جهت لایت و پیزو نامیده می شوند. در این وسیله نیز چراغ های ال ای دی باکیفیتی نصب شده اند. صفحه نگاتسکوپ دستگاه نیز یک بخش اساسی در آن محسوب می شود.

قفل دستگاه از نوع قادی بازویی است. در ساختار آن قابلیت لایت کیوم نیز وجود دارد. پدال پای موجود در آن برای 6 منظور تعبیه شده است. به علاوه سیستم حذف صدای کل دستگاه نیز از مزایای استفاده از آن محسوب می شود.

مقایسه 3 یونیت دندانپزشکی زیگر V1000 و S30 و U100

اولین تفاوت این سه دستگاه، به اتصالات آن ها مربوط می شود. در این میان اتصالات دستگاه v1000 به صورت شلنگ از بالا است. در حالی که در دو نوع دیگر اتصال به زمین وجود دارد. دسته صندلی های v1000 به صورت متحرک است و قابل تنظیم می باشد.

تعداد حافظه های موجود در این دستگاه ها نیز در میان مدل های مختلف آن ها تفاوت ایجاد کرده است. به طور مثال در دستگاه s30  مجهز به 5 حافظه است. اما دستگاه u100 ، 3 حافظه داخلی دارد که توسط کاربر تنظیم می شود. در تمام مدل ها سیستم تابوره همراه با یونیت اصلی به کار رفته است. یونیت های v1000  نیز از 5 حافظه قابل تنظیم تشکیل می شوند. در ساختار آن ها سنسورهای زاویه نیز نصب شده اند.

جنس و بدنه موتور این دستگاه ها نیز از مهمترین ویژگی های آن ها محسوب می شود. چرم ایتالیایی به کار رفته در این دستگاه ها از مهمترین مشخصات فنی آن ها محسوب می شود. بدنه زیگر u100  از جنس چرم با کیفیت و نوعی فوم سرد است و تنوع رنگی بالایی برای آن موجود می باشد.

بدنه همه یونیت ها با قابلیت شست و شو تولید شده است. موتورهای به کار رفته در هر سه مدل نیز بدون صدا کار می کنند. در نهاین باید گفت که تمامی مدل های ذکر شده را می توان از فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی آراد دنتال Araddentalco.com تهیه نمایید. تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی می باشند.