اجتماعیبرترین های کسب و کار

آموزش افزایش فالوور اینستاگرام واقعی

محتوای این خبر مخفی

18 تا از بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام

خرید فالوور ارزان و جذب فالوور در اینستاگرام، دغدغه‌ٔ هر کسی است که می‌خواهد از پیجش به درآمد برسد. قدیم‌ترها بعضی از افراد با خرید فالوور فیک ‌سعی داشتند هر چه زودتر به این هدف برسند تا شاید بتوانند محصولات بیشتری بفروشند و درآمدشان افزایش پیدا کند؛ غافل از اینکه این فالوورهایی که خریده‌اند نه مخاطب هدف آن‌ها محسوب می‌شوند و نه اصلا واقعی‌اند! دقیقا فاجعه از همین جا شروع می‌شد.

فکرش را بکنید! کلی هزینه برای افزایش تعداد فالورهای فیکی که نه‌تنها سودی نداشتند، بلکه باعث نابودی کسب‌وکار هم می‌شدند. اما راه چاره چیست؟!

در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با روش‌هایی واقعی به فالوورهای بیشتری برسید. البته فالوورهایی که به دنبال کسب‌و‌کار شما بوده‌اند؛ چی بهتر از این می‌تواند باشد؟ شما به افرادی می‌رسید که حاضرند پول بدهند و از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند!

پس اگر مشتاقید که بدانید چگونه در اینستاگرام فالوور جذب کنیم، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. با افزایش فالوور پیجتان تنها اندازهٔ خواندن این مقاله فاصله دارید!

راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام

برای افزایش فالوور مواردی را برای شما در ادامه آورده‌ایم که برحسبِ تجربهٔ واقعی و الگوریتم‌های اینستاگرام آزموده شده‌اند و درصد موفقیت آن‌ها بسیار بالاست. ما تمام مواردی را که شامل جذب فالوور در اینستاگرام ‌می‌شوند، به دو دسته تقسیم‌بندی کرده‌ایم:

  • روش‌های ارگانیک و رایگان: افزایش فالوور از طریق محتوا و تعامل با کاربر
  • روش‌های غیرارگانیک و پولی: افزایش فالوور از طریق تبلیغات

در ادامه، با دیجی فالوور همراه باشید تا به‌طور مفصل با هر دو روش آشنایی پیدا کنید و بتوانید در استراتژی خود آن‌ها را به کار  گیرید.

افزایش فالوور واقعی از طریق محتوا و تعامل

این روش بر خلاف، روش تبلیغاتی، هزینۀ زیادی برای‌تان ندارد. در ضمن، اگر در انجام این روش‌ها ثابت‌قدم باشید، نتایج فوق‌العاده‌ای نصیب پیجتان می‌شود و کسب‌وکارتان را تکان اساسی می‌دهد. بیشتر از این شما را معطل نمی‌کنیم؛ این شما و این روش‌های جذب فالوور در اینستاگرام!

۱. بیوی پیج خود را برای دسترسی افراد بهینه کنید

بیوی اینستاگرام شما به فالوورهای بالقوه می‌گوید که شما چه کسی هستید، کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای است و امیدوارید مردم پس از بازدید از پروفایل شما چه اقدامی انجام دهند؛ بنابراین از همهٔ آن 150 کاراکتر برای توضیحات نهایت استفاده را ببرید. بیو اینستاگرام شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • ارزشی که ایجاد می‌کنید؛
  • توضیح واضحی از کار یا بیزینسی که انجام می‌دهید؛
  • ویژگی‌های خاص برند؛
  • اقدام به عمل (خرید، اطلاعات بیشتر، تماس با ما و غیره)؛
  • قراردادن لینک‌های مهم (این لینک می‌تواند لینک شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل واتساپ یا لینک وب‌سایت شما باشد.)

توجه: به‌جای اینکه فقط اعتبار، شعار یا ارزش پیشنهادی خود را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید، به دنبال‌کنندگان بالقوه تصویر واضحی از آنچه در صورت فالو کردن شما می‌توانند انتظار داشته باشند، ارائه دهید. در واقع، باید به افراد دلیلی بدهید که شما را دنبال کنند؛ مثل: «آموزش سریع نکات بازاریابی»

همان طور که در بیوی اینستاگرام دیجی فالوور می‌بینید، تمام موارد به‌خوبی رعایت شده است. حتما می‌دانید که در بیوی اینستاگرام تنها می‌توانید یک لینک داشته باشید که قابل کلیک است؛ پس از آن باید عاقلانه استفاده کنید. برخی از کسب‌وکارها یک لینک استاندارد به وب‌سایت خود دارند، درحالی‌که برخی دیگر به‌طور مرتب آن را تغییر می‌دهند تا بتوانند از بقیه لینک‌هایشان نیز استفاده کنند. اگر می‌خواهید این کار را برای خود آسان‌تر کنید و از تمام لینک‌های خود در بیو استفاده کنید، از ابزارهای لینک در بیو مانند یک‌لینک استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد یک لینک را به فهرستی از لینک‌ها تبدیل کنید.

۲. بهترین زمان را برای انتشار پست در اینستاگرام پیدا کنید

حقیقت این است که هیچ پاسخ واضحی  برای اینکه چه زمانی در اینستاگرام پست بگذارید یا خرید لایک ایرانی انجام دهید تا به بیشترین تعداد افراد برسید وجود ندارد؛ اما اگر اکانت‌ بیزینسی دارید، با استفاده از تجزیه‌و‌تحلیل اینستاگرام به‌صورت رایگان، می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی از آن دریافت کنید.

ابتدا از Instagram Insights استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. روی دکمه «Insights» از پروفایل بیزینسی اینستاگرام خود ضربه بزنید، به «Total followers» بروید؛ از آنجا، به پایین بروید تا بیشترین زمان فعالیت مخاطبان خود را ببینید. (چنانچه می‌خواهید درباره ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که محتوای شما چه زمانی بیشترین بازخورد را دارد. به‌عنوان مثال، یک ویدیوی دستور پخت غذا به‌صورت گام‌به‌گام، ممکن است در خارج از ساعت‌های کاری بهتر عمل کند؛ زیرا افراد تمایل بیشتری به آشپزی دارند. از طرف دیگر، یک پست کافی‌شاپ ممکن است حوالی ساعت 2 بعدازظهر به‌خوبی دیده شود. وقتی مردم دچار رکود بعدازظهر می‌شوند.

طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و ساعت 4 تا 5 بعدازظهر در روزهای هفته است. توصیه می‌کنیم برای اینکه زمان مناسب برای جذب فالوورهای بیشتر را پیدا کنید،،  چند وقت زمان‌های مختلف را امتحان کرده و نتایج را اندازه‌گیری کنید. اینطوری بعد از مدتی بهترین زمان پست‌گذاری را برای بیزینس خود پیدا می‌کنید.

۳. به‌طور مداوم پست بگذارید

فراموش نکنید که ثبات، یک عنصر کلیدی برای جذب فالوور در اینستاگرام است. اگر پست‌های شما با استفاده از یک تقویم محتوایی به‌صورت منظم و هدفمند منتشر شوند، علاوه بر اینکه باعث ایجاد تعامل بهتر با مخاطبان می‌شود، الگوریتم اینستاگرام هم پست‌های شما را نزدیک به بالای فید فالوورهایتان نشان می‌دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ روی ۱۴ صنعت نشان می‌دهد که کسب‌وکارها به‌طور میانگین در هفته، چهار پست اینستاگرامی را به اشتراک می‌گذارند. توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن حداقل یک‌ بار در روز پست بگذارید؛ البته مطمئن شوید که در این روند کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنید.

برندهایی که روال منظمی برای پست‌گذاری دارند، بهترین نتایج را می‌بینند. ارسال پست بیشتر لزوماً به معنی نرخ تعامل بالاتر نیست. روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که هم‌راستای خواسته و نیاز مخاطب شما باشد. طبق مطالعهٔ  Tailwind، پروفایل‌هایی که روزانه پست می‌کنند، چهار برابر بیشتر از آن‌هایی که کمتر پست می‌گذارند، فالوورهای اینستاگرام را جذب می‌کنند.

۴. با طرز کار اکسپلور آشنایی پیدا کنید

    اکسپلور بهترین راه جذب فالوور است. در اهمیت اکسپلور همین بس که وقتی پست شما این قابلیت را داشته باشد که به اکسپلور راه پیدا کند، علاوه بر آنکه میلیون‌ها نفر آن را می‌بینند، ممکن است توسط هزاران نفر هم فالو شوید. اگر محتوای جذابی تولید کنید که افراد بیشتری با آن درگیر شوند و واکنش مثبتی نسبت به آن داشته باشند، احتمال اینکه پست شما به اکسپلور راه پیدا کند زیاد است. برای بیشتر دیده شدن در اکسپلور، موقع تولید محتوا این موارد را رعایت کنید:

  • از کاور جذاب برای ویدیوها و همین طور عکس‌های باکیفیت و توجه برانگیز برای پست‌ها استفاده کنید.
  • موضوعاتی را به چالش بکشید که دغدغهٔ بسیاری از مخاطبانتان باشد و برایشان مفید و آموزنده است.
  • پست‌های سرگرم‌کننده تولید کنید. (مثل میم‌ها که در ادامه توضیح می‌دهیم.)

جا دارد باز هم تاکید کنیم که اکسپلور، راه فوق‌العاده‌ای برای جذب فالوور است. برای اینکه از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنید، حتماً مقالۀ « اکسپلور اینستاگرام چیست»  را بخوانید و با راه‌های رفتن پست به اکسپلور آشنا شوید.

۵. محتواهایی با قابلیت اشتراک‌گذاری بالا ایجاد کنید

وقتی پای جذب فالوور در اینستاگرام در میان باشد، تولید محتوایی که قابلیت اشتراک‌گذاری بالا دارد، به این روند سرعت می‌بخشد. از دیگر راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام، تولید محتواهایی است که آدم‌ها آن‌ها را دوست دارند و با دوستان، همکاران یا اعضای خانواده‌شان به‌اشتراک می‌گذارند.

محتواهایی مثل میم‌های متداول، نقل‌قول‌های الهام‌بخش و پست‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای آموزش می‌دهند، همگی قالب‌هایی هستند که امتحان خودشان را پس داده‌اند. این پست‌ها به‌سرعت ویروسی شده و راهی اکسپلور می‌شوند. از این فرصت می‌توانید استفاده کنید تا افراد بیشتری را با خود همراه کنید. برای ایجاد یک میم فوق‌العاده موفق، سعی کنید تعادلی بین تصاویر متداول که با آن‌ها کار می‌کنید، احساسات مخاطبان هدف و جایگاه برندتان پیدا کنید.

۶. Reels را در ترکیب محتوای خود بگنجانید

ریلزها از آن نوع محتواهایی هستند که به‌دلیلِ جذابیت و محبوبیتی که بین کاربران اینستاگرام دارند، به‌سرعت و به‌راحتی دست‌به‌دست می‌شوند. با این ابزار می‌توانید به مخاطبان هدف جدید دسترسی پیدا کنید و تعداد فالوورهای‌تان را از این طریق نیز بیشتر کنید.. فقط یک نکته؛ سعی کنید در ریلز، به‌جای  فروش محصولات یا محتوای صرفا آموزشی، نکات مربوط به صنعت خود را ارائه دهید و افراد را سرگرم کنید.

برای کسب بهترین نتایج:

  • از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در کپشن Reels خود استفاده کنید که محتوای ویدیوی شما را دقیقاً توصیف می‌کنند؛
  • از موزیک‌های پرطرفدار استفاده کنید؛
  • Reelsهای خود را کوتاه و سریع بسازید.
  • محتوای اورجینال ایجاد کنید.
  • برای بینندگانی که بدون صدا تماشا می‌کنند، کپشن اضافه کنید.
  • هدفتان فیلم‌برداری باکیفیت بالا باشد. (به‌جای آپلود محتوا با واترمارک TikTok)
  • از پشت‌صحنه ویدیو به اشتراک بگذارید.
  • ترندها را در اینستاگرام و تیک‌تاک شناسایی کنید. با این کار این شانس را دارید که Reelsهای شما ویروسی شوند و در مقابل افراد جدید قرار بگیرند.

۷. روی یک استراتژی هشتگ سرمایه‌گذاری کنید

هشتگ‌ها در جاهای مختلفی کاربرد دارند؛ اما در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. هشتگ‌های مناسب می‌توانند تصویر شما را در معرض دید حجم زیادی از مخاطبان هدف شما قرار دهند و به نظر نمی‌رسد کاربران اینستاگرام مانند سایر شبکه‌ها از هشتگ خسته شوند. با یافتن هشتگ‌هایی که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، شروع کنید.

اگر از هشتگ‌های محبوب اینستاگرام در عکس‌های خود استفاده کنید، احتمال اینکه به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید و کشف شوید بسیار بیشتر است؛ همچنین هشتگ یافتن محتوای شما را برای افرادی که عبارات خاصی را جستجو می‌کنند، آسان می‌کند.

شما می‌توانید ایده‌های هشتگ را از رقبا یا اکانت‌های مشابه تقلید کنید؛ اما در نهایت، بهتر است گروه‌هایی از هشتگ‌های خود را ایجاد کنید که به حساب خاص شما مربوط می‌شوند. همچنین اگر هر یک از کلیدواژه‌های موردنظر خود را مستقیماً در برنامه اینستاگرام جستجو کنید، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط بیشتر و محبوبیت آن‌ها را بیابید.

Later با بررسی بیش از 18 میلیون پست فید اینستاگرام، به این نتیجه رسیده است که با افزایش تعداد هشتگ‌ها از یک به 30، نرخ دسترسی به افراد 11 درصد (از 24 درصد به 35 درصد) افزایش می‌یابد.

با در نظر گرفتن این موضوع، اکانتی با ۲۰ هزار فالوور می‌تواند به‌ازای هر پست، ۲/۲ هزار اکانت اضافی به دست بیاورد. فراموش نکنید از هشتگ‌ها در استوری‌های خود نیز استفاده کنید تا شانس دیده شدن توسط کاربرانی که آن هشتگ خاص را دنبال می‌کنند، داشته باشید.

می‌توانید از استیکرهای هشتگ استفاده کنید (که در منوی استیکرهای اینستاگرام هنگام ایجاد استوری یافت می‌شوند) یا فقط هشتگ‌ را مستقیماً در کپشن‌های خود قرار دهید. اکنون که کاربران می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند، استوری‌های شما در اینستاگرام این شانس را دارد که هم افرادی که آن هشتگ را دنبال می‌کنند و هم افرادی که تازه آن را بررسی می‌کنند، دیده شوند.

۸. محتوای خود را از عکس‌ها به‌سمت ویدیوی بیشتر ببرید

ویدیوها این روزها شانس بیشتری برای جذب فالوور در اینستاگرام ایجاد می‌کنند؛ به این دلیل که ویدیوها تعامل بیشتری را برمی‌انگیزد و مخاطبان از تماشای ویدیو لذت بیشتری می‌برند و آن را به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین از این محتوا در پیج خود بیشتر استفاده کنید و با ساخت ویدیوهای متنوع سلیقهٔ مخاطبان خود را بسنجید.

اگر هم می خواهید ویدیوهای شما بیشتر دیده شوند، حتما زیرنویس را به آن‌ها اضافه کنید؛ چون اکثر افراد دوست ندارند با صدای بلند مخصوصا در مکان‌های عمومی، ویدیو تماشا کنند.

۹. محتوای تولیدشده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هر نوع محتوایی مانند ویدیوها، عکس‌ها، نظرات، صدا و موارد دیگر) است که طرفداران یا دنبال‌کنندگان شما آن را تولید می‌کنند. این یک ابزار ضروری در گنجینهٔ بازاریابی شما برای بالا بردن فالوور اینستاگرام است. محتوای UGC، افرادی را نشان می‌دهد که از محصولات یا خدمات شما، در زندگی واقعی استفاده کرده‌اند و حالا، داستانی برای نقل کردن دارند. این رابطۀ ایجاد شده بین برند شما و انسان‌ها، باعث ایجاد تعامل، اعتماد و وفاداری می‌شود.

طبق تحقیقات Olapic، امروزه اگر مشتری‌‌ها قبل از خرید، عکسی از محصول را ببینند که توسط مشتری‌های قبلی به اشتراک گذاشته شده، 56 درصد بیشتر احتمال دارد که آن را بخرند. برای مثال، Gopro  را در نظر بگیرید. محتوای پیج اینستاگرامش اکثرا از عکس‌هایی است که افراد با دوربین‌های این برند گرفته‌اند و آن را منتشر می‌کنند.

۱۰. مسابقه اجرا کنید

یکی از ترفندهای جذب فالوور اینستاگرام همین برگزاری مسابقه‌هاست. با این کار، با یک تیر چند نشان می‌زنید؛ یعنی چه؟

یعنی علاوه بر آنکه مخاطبان خود را سرگرم می‌کنید و تعامل پیج خود را بالا می‌برید، پیج‌تانرا برای الگوریتم اینستاگرام هم مطلوب جلوه می‌دهید. همین روند باعث دیده‌شدن بیشتر پیج شما می‌شود و به‌طور بالقوه، مخاطبان بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

متداول‌ترین این مسابقه‌ها که اکثر پیج‌‌ها هم به آن روی می‌آورند، تشویق مخاطبان به تگ‌کردن دوستان و فالو کردن پیج‌شان است. اینکه اجرای مسابقه در چه حد و جوایز به چه صورت باشند  را بودجه و اهداف شما تعریف می‌کند. به همین راحتی می‌توانید تعامل با پیج خود را بالا ببرید و جذب فالوور در اینستاگرام داشته باشید.

برای نمونه به مسابقه تکنولایف اشاره می‌کنیم که هر چند وقت یک بار با هدایای ویژه برگزار می‌شود. در این مسابقه، تکنولایف با عنوان «اون ببره، تو هم بردی!» از مخاطبان خود خواست با یک ثبت‌نام ساده و بدون نیاز به هیچ خریدی، در قرعه‌کشی شرکت کنند و با ارسال لینک ثبت‌نام برای دوستان، شانس برنده‌شدن را افزایش دهند. در این مسابقه، اگر برنده می‌شدید، دوست شما که لینک را برایش فرستاده‌اید، نیز برنده می‌شد.

می‌توانید وایرال‌شدن این مسابقه را تصور کنید!

در این مسابقه که به‌صورت لایو در اینستاگرام برگزار شد، حتی برای بینندگان لایو که تا آخر هم حضور داشتند، به قید قرعه جوایزی اهدا کردند. (چنانچه می‌خواهید بدانید که لایو در اینستاگرام چیست مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

۱۱. در کپشن دنبال‌کننده‌های بیشتری بخواهید

افزودن کپشن به پست‌ها، به تعامل بیشتر منجر می‌شود. شما می‌توانید تا 2200 کاراکتر را به کپشن اضافه کنید که شامل هشتگ و ایموجی هم می‌شود.

به یاد داشته باشید که افراد فید اینستاگرام خود را سریع اسکرول می‌کنند؛ بنابراین جلب توجه کاربر با چند کلمه اولیه بسیار مهم است. اینستاگرام برای ابتدای کپشن که می‌تواند یک تیتر جذاب باشد، استفاده از 125 کاراکتر یا کمتر را توصیه می‌کند و اگر بیش از 125 کاراکتر باشد، کاربر باید برای خواندن ادامهٔ آن روی «بیشتر» کلیک کند. می‌توانید هر دو شکل کوتاه و بلند کپشن را بر اساس پست خود امتحان کنید و ببینید نتایج به چه صورت است.

چیزی که مهم است و عامل جذب فالوور می‌شود، قرار دادن دعوت به عمل  (Call To Action) در کپشن است. از اینکه گاهی از مخاطبان خود بخواهید شما را دنبال کنند نترسید.

همان طور که یوتیوبرها در پایان ویدیوهایشان از بینندگان خود می‌خواهند آن‌ها را دنبال کنند، شما هم در کپشن می‌توانید از مخاطبان بخواهید که شما را برای محتوای بیشتر دنبال کنند. گاهی اوقات ممکن است افراد واقعاً از آنچه در اینستاگرام منتشر می‌کنید، لذت ببرند؛ اما برای دنبال‌کردن شما به یک تلنگر نیاز داشته باشند.

۱۲. با میکرو اینفلوئنسرها مشارکت کنید

اگر نمی‌خواهید برای بازاریابی برند خود، به اینفلوئنسر مشهور پول زیادی بپردازید، با میکرو اینفلوئنسرها که از چند صد تا چند هزار دنبال‌کننده دارند، همکاری کنید و کمپین‌های تاثیرگذار برگزار کنید. شما با این کار به مخاطبان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنید. این اینفلوئنسرهای کوچک افرادی هستند که واقعاً از برند شما حمایت می‌کنند و به آن اعتقاد دارند و به‌راحتی می‌توانند فالوورهای خود را به دنبال کردن شما هدایت کنند.

میکرو اینفلوئنسرها شاید فالوورهای کمتری نسبت به ماکرو اینفلوئنسرها داشته باشند، ولی تعامل بالایی با دنبال‌کنندگان خود دارند؛ تا جایی که توصیه‌ها و پیشنهاداتشان به‌شدت پذیرفته می‌شود. خیلی از آن‌ها در قبال اهدای کالایی از محصولات و خدماتتان، این کار را برای شما انجام می‌دهند که این یعنی شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، فالوور جذب کنید.

۱۳. از رقبای خود یاد بگیرید

حتما دقت کرده‌اید که اکسپلور هر اکانتی با دیگری متفاوت است. مواردی که به شما در اکسپلور نشان داده می‌شود، به پیج‌هایی بستگی دارد که آن‌ها را فالو کرده‌اید. بیایید از این قضیه به نفع خود استفاده کنید. می‌پرسید چطور؟ سعی کنید بیشتر برندهایی را فالو کنید که در حوزهٔ تخصصی شما هستند تا در اکسپلورتان از آن نوع پست‌ها بیشتر ببینید و با پیج‌های بیشتری در این زمینه آشنایی پیدا کنید. دسترسی به پیج‌های رقبا برای شما دو مزیت دارد:

  • با دیدن پست‌های اکسپلور رقیبان خود، می‌توانید ایده بگیرید که چه نوع پست‌هایی تولید کنید که به اکسپلور راه یابید. در باب این موضوع به یاد سخن پیکاسو بیفتید: هنرمندان بد کپی می‌کنند، هنرمندان خوب می‌دزدند.
  • مزیت دیگر، تعامل با آن پیج‌ها و حتی مخاطبانشان است. می‌توانید با لایک و کامنت با مخاطبانشان تعاملی سازنده برقرار سازید و آن‌ها را با خود همراه کنید.

۱۴. با مخاطبان خود درگیر شوید

اگر واقعاً می‌خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، باید طرفداران خود را در یک گفت‌وگو درگیر کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی شخصی محتوای شما را می‌بیند، به این معنی نیست که در حال حاضر شما را دنبال می‌کند. اگر فرصتی برای تعامل با یک فالوور بالقوه دارید، باید از آن استفاده کنید. هر کامنت فرصتی برای به دست آوردن یک فالوور جدید (یا حفظ فالوور فعلی) است؛ بنابراین مطمئن شوید که به هر کامنتی که دریافت می‌کنید، پاسخ می‌دهید.

در ضمن فقط منتظر نباشید تا فالوورهای شما گفت‌وگو را شروع کنند. فرصت‌های تعامل را خودتان ایجاد کنید. از استیکرهای اینستاگرام مانند باکس سوالات و نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده کنید. خلاصه اینکه سعی کنید این رابطه را حفظ کنید.

۱۵. اکانت اینستاگرام خود را در کانال‌های مختلف تبلیغ کنید

اگر به دنبال راه‌های اضافی برای جذب فالوور در اینستاگرام هستید، تبلیغ متقابل اکانت خود در پلتفرم‌های دیگر عالی است. از طریق وب‌سایت یا هر شبکهٔ اجتماعی که بخشی از استراتژی بازاریابی شما است و حتی خبرنامه ایمیل، پادکست یا هر پلتفرم دیگر، افراد را به اینستاگرام خود هدایت کنید.

۱۶. نتایج خود را تجزیه‌وتحلیل کنید

در کنار تمام این روش‌ها، ضروری  است که بتوانید عملکرد خود و مخاطبان را تجزیه‌و‌تحلیل کنید و بر اساس نتایج به دست آمده، استراتژی جدیدی برای پیجتان در نظر بگیرید. یکی از ساده‌ترین راهکارها برای تحلیل پیج اینستاگرام، استفاده از بخش Insights اینستاگرام به‌صورت رایگان است.

نکته: نیازی نیست روی شاخص‌هایی مانند لایک و کامنت به‌تنهایی وسواس داشته باشید. در عوض «Engagement Rate» که نرخ تعامل مخاطبان را با شما نشان می‌دهد، موضوع مهم‌تری است.

برای مثال، اگر در حال آزمایش یک هشتگ جدید هستید، معیارهایی مانند فالوورهای جدید و میزان دسترسی به شما بیشتر از لایک‌های فالوورهای فعلی دربارهٔ ارزش آن هشتگ اهمیت دارد. با این حال، اگر زمان‌های مختلف پست‌گذاری را آزمایش می‌کنید، می‌توانید با دیدن نتایج ایده بگیرید که محتوای شما چه زمانی بیشتر دیده می‌شود. در واقع، اهداف نهایی شما تعیین خواهند کرد که کدام معیارها بیشترین اهمیت را دارند.

برای اینکه بیشتر با نحوهٔ تجزیه‌و‌تحلیل اینستاگرام آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله «الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟» از جریان (یکی از زیرمجموعه‌های دیجی فالوور) را مطالعه کنید. خب تا اینجای مقاله، تمام مواردی را که از طریق محتوا و تعامل، به جذب فالوور در اینستاگرام منجر می‌شود، بررسی شد. شما با اجرای این ۱۶ مورد، می‌توانید فالوورهای پیج خود را به‌صورت ارگانیک افزایش دهید. در ادامه، می‌خواهیم ۲ روش‌ دیگر را برای شما بازگو کنیم که شاید شما را سریع‌تر به تعداد زیادی فالوور برساند. البته به شرطی که بودجهٔ شما اجازه دهد کمی بیشتر خرج کنید!

راه‌های افزایش فالوور از طریق تبلیغات

بعضی از افراد فکر می‌کنند که با تبلیغات، می‌توانند به روند رشد فالوور پیج خود سرعت بیشتری دهند و زودتر به مقاصدشان برسند. در همین ابتدای کار، لازم است خاطرنشان کنیم که در صورتی شما از تبلیغات جواب می‌گیرید و برای شما سودمند واقع می‌شود که  آن ۱۶ موردی را که در بالا به آن‌ها پرداختیم، اجرایی کرده باشید.

در واقع، بهتر است تبلیغ در اینستاگرام را وقتی شروع کنید که پیجتان از محتوای خوبی برخوردار باشد و تعاملی قوی با مخاطبانتان شکل داده باشید. تنها در این صورت است که تبلیغات برای شما به‌عنوان عامل کمکی عمل کرده و روند افزایش فالوور در اینستاگرام را سرعت می‌بخشد. بیایید ببینیم از چه روش‌هایی می‌توانیم برای جذب فالوور بیشتر، تبلیغات کنیم:

۱. همکاری با اینفلوئنسرها؛ پربازده‌ترین راهکار

اینفلوئنسر مارکتینگ راه دیگری برای جذب فالوور در اینستاگرام است. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید برای تبلیغ برند خود با اینفلوئنسرهایی که در حوزهٔ مرتبط با کسب‌وکار شما فعالیت دارند، همکاری کنید. البته به‌شرطی که اینفلوئنسرهای درستی را انتخاب کنید! این نکته خیلی مهم است.

دغدغه‌ای که بیشتر افراد دارند انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغات است و اینکه چه تعرفه‌ای برای پست یا استوری دارند. نرخ تعامل پیج اینفلوئنسر هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. حالا راه‌حل این چالش‌ها چیست؟ شما در پلتفرم جریان می‌توانید لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام را در هر حوزه ببینید، از تعرفه‌هایشان برای پست یا استوری باخبر شوید و حتی نرخ تعامل آن‌ها را هم مشاهده کنید.

یک نکتۀ دیگر: شما می‌توانید هم روند تولید محتوا را به خود اینفلوئنسر بسپارید که خب، هزینهٔ تبلیغ به‌نسبتی افزایش پیدا می‌کند یا اینکه خودتان محتوا تولید کنید. تصمیم بر این قضیه به بودجه و اهداف بازاریابی شما برمی‌گردد.

خوب است بدانید که جریان سابقه‌‌ای درخشان در برگزاری کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ دارد و با ثبت‌نام در این پلتفرم، می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

۲. تبلیغات بازدیدی؛ یک راه خوب برای دیده‌شدن

تبلیغات دیگری که می‌توانید برای افزایش فالوور پیج خود انجام دهید، تبلیغات بازدیدی یا گسترده است. همان‌ طور که از نامش پیداست، این تبلیغات در پیج‌های پربازدیدی مثل ورزش۳ انجام می‌شود و شما به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید هزینه پرداخت می‌کنید.

البته مشکلی که در این نوع تبلیغات وجود دارد این است که درست است تبلیغات در پیج‌های پربازدید صورت می‌گیرد؛ ولی ممکن است آن پیج‌ها ربطی به کسب‌وکار شما نداشته باشند؛ بنابراین با این اوصاف، کمتر به مخاطبان هدف خود می‌رسید.

به هر حال اگر قصد تبلیغات بازدیدی برای جذب فالوور در اینستاگرام را داشتید، پلتفرم جریان چنین خدماتی هم ارائه می‌‌کند. با ثبت‌نام در پنل، می‌توانید کمپین تبلیغات بازدیدی خود را بسازید. در ضمن، مشاوران جریان آمادهٔ  هرگونه پاسخگویی به شما هستند تا کمپینی بدون نقص اجرا کنید.

بیشتر از همیشه فالوور واقعی جذب کنید

در این مقاله از دو دیدگاه به نحوهٔ جذب فالوور در اینستاگرام پرداختیم. دیدگاه اول از طریق روش‌های ارگانیک با تولید محتوا و تعامل با مخاطبان بود (همان ۱۶ موردی که بررسی کردیم). هر کدام از این روش‌ها دریچه‌ای برای ورود افراد به پیج شما خواهند بود.

در دیدگاه دوم به روش غیر ارگانیک، تبلیغات در اینستاگرام و انواع آن، پرداختیم.

قبول داریم که برنامه‌ریزی برای پست‌گذاری طول می‌کشد  و مدیریت تعامل هم بسیار چالش‌برانگیز است؛ اما اگر می خواهید رشد ثابت فالوور در اینستاگرام داشته باشید، بهتر است از روش‌های ارگانیک شروع کنید و به‌طور منظم، به مخاطبان خود محتوای باکیفیت ارائه دهید و بعد به تبلیغات متوسل شوید.

با داشتن  استراتژی و انجام روش‌هایی که در این مقاله برایتان توضیح دادیم، می‌توانید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید. این نکته را هم یادآور شویم که برای هر کسب‌وکاری، روش‌های خاصی جواب می‌دهد. شما می‌توانید تمام روش‌ها را بسنجید و بهترین آن‌ها را که برای شما مناسب‌تر است،برگزینید و در استراتژی خود بگنجانید.

به نظر شما جذب فالوور در اینستاگرام با کدام روش‌ها نتایج بهتری دارد؟ محتوا یا تبلیغات؟ در بخش دیدگاه‌ها، با ما در ارتباط باشید و اگر سوالی دارید، حتماً بپرسید.

افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

ما در اینجا افزایش فالوور اینستاگرام به صورت کاملا واقعی را به شما آموزش می دهیم. رسانه اینستاگرامی خود را بسازید، با افزایش فالوور اینستاگرام به صورت واقعی کسب و کار خود را بیمه کنید، کلیک کن و یاد بگیر چطور فالوور واقعی جذب کنی.

افزایش بازدیدکننده از هر کسب و کاری در هرکجا، برابر با افزایش فروش خواهد بود. در شبکه های اجتماعی داشتن فالوور اعتباری بزرگ برای کسب و کار است. همچنین اگر بتوان در این شبکه ها مخاطبان را جذب کنید و یا مشتریان خود را ترقیب کنید که پیج یا پروفایل شما را دنبال کنند همیشه می توانید خبرها و رویدادها، آفرها و محصولات و همچنین خدمات جدید خود را به آنها اطلاع رسانی کنید.

ما در این مطلب قصد داریم با توجه به آخرین تغییرات اینستاگرام در مهرماه سال ۹۸ بهترین روشهای افزایش فالوور اینستاگرام را معرفی کنیم. مسلما روشهایی که در خصوص آنها توضیح داده نمی شود روشهایی هستند که توسط اینستاگرام جریمه می شوند. پس با ما همراه باشید تا بهترین روشهای جذب فالوور اینستاگرامی را بشناسیم.

سرمایه گذاری برای کسب رسانه تبلیغاتی

در حال حاضر شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین رسانه ها برای برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به شمار می آیند. کسب و کارهایی که موفق شوند پیج یا پروفایل خود را مملو از مخاطبان کنند می توانند ادعا کنند که رسانه ای را در اختیار دارند که مشتریان بلقوه در آن به صورت فعال وجود دارند. می دانید داشتن چنین رسانه ای چقدر ارزشمند است؟

اگر شما بخواهید تبلیغات خود را در یک رسانه ی هدفمند مانند یک پیج اینستاگرام که بالغ بر ۷۰ درصد مخاطبان آن مشتریان شما هستند اکران کنید باید برای هر بار تبلیغ هزینه ای تقریبی تا ۱ میلیون تومان پرداخت نمایید. حال فرض کنید این رسانه را خود ساخته باشید، برای هر پست ۱ میلیون تومان جلو هستید. به همین سادگی. پس به اهمیت داشتن یک رسانه ی پر مخاطب و هدفمند پی بردید.

اینستاگرام رسانه برتر برندها

حال که فهمیدیم داشتن یک رسانه پر مخاطب چقدر اهمیت دارد باید دید چطور می توانیم چنین رسانه ای را بسازیم. در کشور ما بهترین و بزرگترین شبکه اجتماعی اینستاگرام است. در این شبکه بسیاری از مردم حضور دارند و لحظات شاد و غمگین خود را به اشتراک می گذارند. حضور اکثریت مردم در این فضا باعث شده بیزینس ها به سراغ این فضای جذاب بیایند. اما نکته اینجاست که یک کسب و کار چطور باید خود را در این فضا معرفی کند تا مخاطبان خود را جذب نماید؟

اهمیت فالوور هدفمند اینستاگرامی

در بالا سعی کردیم به اهمیت داشتن مخاطب هدفمند و فعال اشاره کنیم. چرا هدفمند؟ فرض کنید شما 20K (بیست هزار فالوور) داشته باشید اما هیچکدام از آنها مشتری بالقوه شما نباشند، مثلا کار شما کاشت ناخن است اما 95 درصد کاربران شما مرد باشند، مثلا بازدهی پیج شما به شدت پایین خواهد بود، چون مشتریان هدفمندی جذب نکردید.

اینکه شما بتوانید مشتریان هدف را جذب پیج خود کنید از بالاترین اهمیت برخوردار است، بطوریکه اگر ۱۰۰ مشتری هدف جذب کنید بهتر از ۱۰۰ هزار مخاطب غیر هدفمند است. پس در فاز دوم متوجه شدیم که باید روی مخاطب هدف خود برنامه ریزی کنیم، زیرا که داشتن یک عدد چند هزارتایی در بالای پروفایل باعث فروش شما نمی شود.

شروع افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام

شاید الان برای شما این سوال پیش بیاید که چه کاری منجر به افزایش فالوور واقعی اینستاگرام می شود؟ باید بدانید که تنها با انجام یک کار نمی توانید به فالوورهای خود در پیج اینستاگرام اضافه کنید. برای افزودن فالوور چند راهکار وجود دارد. برای نتیجه گیری باید با برنامه ریزی درست و انجام سلسله مراتب کاری هوشمندانه در هر کدام از این راهکارها اقدام کرد. در زیر راهکارهای افزایش فالوور که باید همزمان انجام شوند تا نتیجه مناسب گرفته شود ذکر می گردد (تکرار می کنم که این راهکارها مکمل هم هستند و به تنهایی جواب نمی دهند):

  1. بازاریابی اینستاگرام
  2. تولید محتوای اینستاگرامی
  3. تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرامی

بازاریابی اینستاگرام به برنامه ریزی به منظور جذب مخاطبین هدف گفته می شود. شما برای جذب مخاطبین هدف باید چکار کنید؟ باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید بر اساس علایق آنها اقدام به جذب آنها به سمت پیج خود کنید. چطور؟ بهتر است برای اینکه مخاطبین اصلی پیج خود را بشناسید به سوالات زیر جواب بدهید:

  • چه جنسیتی دارند؟
  • در کدام منطقه جغرافیایی (شهر یا استان) زندگی می کنند؟
  • از نظر مالی چه سطحی دارند؟
  • چه علایقی دارند؟
  • بیشتر در چه رده سنی هستند؟
  • بیشتر دارای چه شغل هایی هستند؟
  • بیشتر زمان خود را در خانه می گذرانند یا بیرون از خانه یا محل کار؟
  • چه دغدغه هایی دارند؟

شاید در بالا شما بتوانید چند سوال دیگر اضافه کنید که به شناخت بیشتر مخاطبانتان کمک کند. هر چقدر بیشتر در خصوص مخاطبین اصلی خود بدانید بهتر می توانید کار بازاریابی را انجام دهید. حال پس از شناسایی مخاطبین هدف باید به سراغ روشهای بازاریابی اینستاگرام برویم:

لوکیشن: با استفاده از لوکیشن در ارسال پست ها می توانید تا حد زیادی مخاطبین محلی خود را جذب کنید. مثلا اگر در کرج و در منطقه جهانشهر حضور دارید با زدن لوکیشن جهانشهر کرج در پست اینستاگرام می توانید توقع داشته باشید که مخاطبین بیشتری از این منطقه جذب کنید.

هشتگ مکانی: استفاده از هشتگ مکان یا استان، شهر یا محله می توانید همانند لوکیشن به جذب بیشتر مخاطبین پیج کمک کنید. مثلا اگر در کرج و منطقه جهانشهر هستید از هشتگ #کرج و #جهانشهر استفاده کنید.

هشتگ های موضوعی: هشتگ های موضوعی بسیار مهم و حیاتی هستند. مثلا اگر کار شما طراحی سایت است باید در پست های خود از هشتگ های #طراحی_سایت و #طراحی_وب و همانند آنها بهره ببرید.

کامنت نویسی: شما می توانید هشتگ ها و لوکیشن های هدف خود را جستجو کرده و در تاپ ترین مطالب اقدام به گذاشتن کامنت تبلیغاتی و جذاب کنید. البته در این کار نباید زیاده روی نمایید و یا اینکه مانند یک ربات کامنت های تکراری پشت سر هم بگذارید.

کپشن نویسی: خط اول کپشن مخصوصا چند کلمه اول (توضیحات پست) بسیار مهم است. شما توسط آن می توانید مخاطبین را درگیر مطلب خود کنید.

برنامه ریزی درج محتوا: شما باید از کلیه ابزارهای اینستاگرام استفاده کنید و در زمان بندی های مناسب اقدام به درج محتوا با مطالب مرتبط با کسب و کارتان نمایید.

آنالیز آمار پیج: بررسی دقیق مخاطبان و تعداد بازدید پروفایل و هر پست و تلاش برای افزایش روزانه این تعداد می تواند منجر به پیروزی شما در بازاریابی اینستاگرام شود.