معرفی انواع دستگیره عثمانی کابینت و درب در مدل های شیک و خاص

معرفی مدل های دستگیره کابینت عثمانی

در این نوشته قصد داریم یکی از مدل های محبوب انواع دستگیره کابینت و درب را که درمیان ایرانی ها نیز ظرفداران بسیاری دارد را معرفی کنیم. دستگیره های سبک عثمانی یکی از مدل های محبوب در بین کاربران و مصرف کننده های ایرانی است این دستگیره ها به دلیل طراحی کلاسیک خود برای کابینت ها و کمد های سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک بسیار مناسب هستند. اگر شما هم قصد خرید و نصب دستگیره کابینت عثمانی را دارید بدون شک مطالعه این نوشته خالی از لطف نیست و به شما در راستای انتخاب بهترین دستگیره یاری خواهد رساند.

چرا این مدل دستگیره ها با نام عثمانی شناخته می‌شوند؟

شاید با مشاهده فیلم های تاریخی مربوط به دوران عثمانی متوجه سبک اکسسوری ها و دستگیره های درب در این نوع فیلم ها شده اید، دستگیره هایی که دارای پایه های بسیار شکیل و منحصز به فرد هستند که به وسیله بدنه نقش و نگار دار دستگیره به همدیگر متصل شده اند. نقش و نگارهایی که هر جه با جزئیات بیشتری همراه باشند نشان دهنده کیفیت بالای دستگیره است.

انواع دستگیره کابینت عثمانی

دستگیره های عثمانی موجود در آلیاژ ها و مدل های مختلفی ساخته و تولید می‌شوند این دستگیره ها به دلیل محبوبیتی که دارند توسط اکثر تولید کنند های دستگیره داخلی تولید می‌شوند و در کنار آن ها نیز دستگیره کابینت ترکیه ای در انواع مدل های عثمانی نیز در بازار یراق آلات کشورمان موجود است. انتخاب از میان این گزینه ها کاری بسیار مشکلی است مخصوصا در خرید اینترنتی شناخت فروشنده اهمیت بالایی دارد. در ادامه نوشته سه مدل دستگیره کابینت عثمانی پر فروش را به شما معرفی می‌کنیم و همچنین یکی از مارکت های عالی برای خرید انواع دستگیره را نیز معرفی خواهیم کرد.

دستگیره کابینت کلاسیک عثمانی

این سری از دستگیره های عثمانی مانند مدل دستگیره کابینت عثمانی بارتو دارای طرح بسیار زیبای کلاسیک هستند که در آلیاژ های مختلفی مانند آلیاژ زاماک و فلز آلومینیوم تولید می‌شوند از مزیت آلیاژ زاماک نسبت به فلز آلومینویم میتوان به مقاومت بالا در برابر ضربه همچنین کیفیت و ماندگاری بیشتر آبکاری اشاره کرد. دستگیره های عثمانی دارای طرح های و نقش و نگار های زیادی بروی دسته خود هستند که هرچه وضوح این طرح ها بیشتر باشد نشان دهنده کیفیت بالای محصول است و آبکاری با کیفیت بر جزئیات این نقش ونگار ها می افزاید.

دستگیره کابینت سرامیکی عثمانی

دستگیره های سرامیکی یکی از محبوب ترین مدل های دستگیره در بین مصرف کننده های ایرانی است که با انواع کابینت های ممبران و سبک نئوکلاسیک هماهنگی و هارمونی خوبی دارد. این دستگیره ها توسط تولید کننده های ایرانی و خارجی زیادی عرضه می‌شوند. کیفیت دستگیره های سرامیکی به آلیاژ تولیدی پایه ها و یا قسمت فلزی دستگیره و همچنین نوع سنگ استفاده شده به عنوان نگین دستگیره بستگی دارد، سنگ سرامیک استفاده شده میتواند سنگ واقعی یا سرامیک مصنوعی باشد که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارد.

یکی از بهترین مدل های دستگیره سرامیکی مدل عثمانی دستگیره کد 1087 از برند سه آ است که دارای کیفیت بسیار عالی از آلیاژ زاماک بوده و سنگ استفاده شده در ساخت آن از سرامیک طبیعی می‌باشد. نکته قابل ذکر در مورد این دستگیره نحوه آبکاری آن است که به روش پی وی دی لایه نشانی و آبکاری شده است.

دستگیره درب عثمانی

دستگیره درب چوبی و آهنی دارای انواع مختلفی هستند که در مدل های یک تکه پلاک دار و دستگیره های دو تکه رزتی تولید می‌شوند یکی دیگر از انواع این محصولات، دستگیره های درب ایستاده هستند که برای باز و بست کردن درب های ورودی کاربرد دارند و در مدل های کلاسیک و عثمانی نیز تولید و ساخته می‌شوند. دستگیره های درب عثمانی همانند دستگیره های کابینتی دارای دو پایه کلاسیک و قسمت میانی متصل کننده این دو پایه که دارای نقش و نگار بسیار زیاد است، کاربرد این  مدل دستگیره درب بیشتر در انواع درب های ورودی و درب های آپارتمانی است.

تفاوت آبکاری های دستگیره های عثمانی

برای آبکاری و پوشش دهی رنگ طلایی و زیتونی دستگیره های کابینت و درب از دو روش کلی استفاده می‌شود که شامل انواع دستگیره عثمانی نیز است. روش اول استفاده از وان آبکاری یا روش الکتروفورتیک است این روش با استفاده وان های آبکاری و مواد شیمیایی انجام میگیرد که هزینه تمام شده پایینی دارد ولی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی برای آبکاری محصول، به هنگام نظافت نباید با مواد شوینده و سفید کننده درتماس باشد، چون موجب تغییر رنگ و سیاه شدن دستگیره می‌شود.

روش ئوم لایه نشانی در خلا یا آبکاری پی وی دی است در این روش بر خلاف روش قبلی از وان های آبکاری و مواد شیمیایی استفاده نمی ‌شود و لایه نشانی به وسیله دستگاه های بسیار پیشرفته و لایه های بسیار نازک و در حد نانو رنگ انجام می گیرد، این روش دارای هزینه تمام شده بالایی است ولی در عوض کیفیت و مقاومت نهایی محصول در حد بسیار بالایی است و به راحتی تغییر رنگ و حالت پیدا نمیکند.

قیمت انواع دستگیره عثمانی

قیمت دستگیره های کابینت عثمانی با توجه به متریال و مواد اولیه مورد استفاده در پروسه تولید و همچنین روش های آبکاری دستگیره و نیز بسته بندی و برند تولیدی متغیر است، دستگیره های آلمینیومی دارای قیمت پایین تری نسبت به دستگیره های زاماک هستند، همچنین آبکاری الکترو فورتیک به نسبت به آبکاری پی وی دی هزینه تمام شده پایین تری دارد، آبکاری های پی وی دی به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته هزینه های بالایی در نتیجه قیمت دستگیره کابینت بالایی دارند، هرچند کیفیت این نوع آبکاری ثابت شده است به طوری که در برخورد با ضربه و مواد شیمیایی به راحتی تغییر حالت و رنگ نمی دهد. قیمت دستگیره عثمانی درب ضد سرقت نیز به همین طریق است

دستگیره کابینت عثمانی را از کجا بخریم؟

انتخاب درست در میان مدل های مختلف دستگیره یکی از کار های سخت و زمان بری است، بنابراین چه بهتر که از یک جای مطمئن که به صورت تخصصی عرضه کننده دستگیره کابینت و درب هستند اقدام به خرید نمایید. فروشگاه دستگیره و یراق آلات بارتو یکی از تخصصی ترین مارکت های آنلاین دستگیره است که شما را در انتخاب مدل مناسب راهنمایی خواهند کرد.

خروج از نسخه موبایل