معرفی انواع کمد دیواری از نظر جنس

معرفی انواع کمد دیواری از نظر جنس

کمد تانیل چوب انتخابی پرطرفدار در خانه های مدرن و کلاسیک هستند که به شما کمک می کنند از کمترین فضا نهایت استفاده را ببرید. کابینت های دیواری در طرح ها و متریال های مختلفی ساخته می شوند. با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه مورد نظر شما، برای اطمینان از سازگاری با دکوراسیون داخلی، نوع کمد را با توجه به مدل و نوع متریال انتخاب می کنیم. اگر قصد نصب و اجرای کابینت را دارید، در این مقاله با انواع کمد دیواری بیشتر آشنا خواهید شد. اگر قصد خرید کمد را دارید ما به شما فروشگاه تانیل چوب را پیشنهاد میکنیم. همچنین برای دیدن نمونه های بیشتر کمد میتوانید به سایت woodenstreet مراجعه کنید.

انواع کمد لباس بر اساس جنس

انواع کمد بر اساس جنسیت شامل موارد زیر می باشد.

کمد لباس با چوب روسی

کمد لباس تار دا راش

کمد دیواری با چوب گردو

کمد دیواری

کابینت دیواری از ام دی اف

کمد غشایی

کابینت های شیشه ای بلند

کمد دیواری لامی گلاس

کمد دیواری لترون یا ملامینه

شیشه کم پلی

کمد لباس فلزی

کمد لباس ترکیبی

کمد دیواری با چوب روسی

یکی از انواع کابینت ها از نظر جنس، چوب روسی است که طرفداران زیادی دارد. بلوط روسی یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین درختان زینتی است و از نظر زیبایی متوسط ​​است. این چوب اغلب برای قسمت های غیر اکسپوز چوب استفاده می شود.

چوب روسی تقریبا سنگین است و مقاومت کمی در برابر فشار متوسط ​​دارد. از نظر متریال در ساخت کمد معمولا از انواع چوب روسی برای تقسیم بندی فضای داخلی کمد و ساخت قطعات چسبیده به بدنه یا دیوار استفاده می شود.

قیمت کمدهای روسی نسبت به دیگر کمدهای چوبی کمتر است بنابراین اگر به دنبال کمد ارزان قیمت هستید این نوع کمد می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. البته به یاد داشته باشید که این چوب در برابر رطوبت چندان مقاوم نیست و اگر در شهری با آب و هوای مرطوب زندگی می کنید بهتر است نوع دیگری از کمد لباس پیدا کنید.

کمد دیواری با چوب راش

از دیگر انواع کمد دیواری از نظر متریال باید به چوب راش اشاره کرد. چوب راش یکی از بهترین چوب ها برای صنایع دستی چوب است. بسیاری از مهندسان دوست دارند با این چوب کار کنند زیرا کار با آن بسیار آسان است و بسیاری از طرح ها و ایده های آنها به راحتی قابل تحقق است.

چوب راش استحکام بالایی دارد و برای ساخت کمدهای دیواری و سایر مصنوعات چوبی قابل قبول است. و در مقایسه با چوب های دیگر ماندگاری بالایی دارد اگر این نوع کابینت آویز را انتخاب کنید می توانید مطمئن باشید که ضربه و فشار را تحمل می کند. این چوب نیز یکی از چوب های زیبا و زیبایی است که اگر زیبایی کمد لباستان برایتان مهم است، می توانید آن را انتخاب کنید.

این چوب دارای گره ها و طرح هایی بر روی بدنه است که زیبایی طبیعی و زیبایی به کابینت و دکوراسیون داخلی شما می بخشد. تطبیق این اتاق کاغذ دیواری با مجموعه اتاق خواب، دکوراسیون داخلی راحت و زیبایی را به شما می دهد. نکته قابل توجه این است که قیمت تمام شده این کمد چوبی و چوب راش نسبت به سایر متریال ها کمی بالاتر است.

کمد دیواری با چوب گردو

اگر به دنبال ساخت کمد دیواری لوکس هستید و قیمت ساخت آن برایتان مهم نیست، چوب گردو بهترین انتخاب برای متریال کمد لباس محسوب می شود. چوب گردو گران ترین و زیباترین چوبی است که برای ساخت وسایلی مانند سرویس خواب، کمد، مبلمان و … استفاده می شود. این نوع چوب گره های طبیعی زیادی در ساختار خود دارد که شما را به اوج زیبایی در طبیعت می برد.

معمولاً برش و کار با این چوب از نظر جنس نسبت به سایر انواع کمد دیواری دشوارتر است، بنابراین هزینه ساخت علاوه بر هزینه بیشتر خود چوب، گرانتر خواهد بود. این چوب در برابر عوامل فیزیکی، وزن و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد و با انتخاب آن می توانید سال ها بدون هیچ مشکلی از کمد لباس خود استفاده کنید.

این چوب کمتر از سایر مواد برای ساخت مصنوعات چوبی در بازار موجود است. این یکی دیگر از دلایل قیمت بالای آن است. بنابراین اگر محدودیتی در قیمت کمد دارید، این گزینه از نظر جنس انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

کابینت دیواری و ام دی اف

ام دی اف یکی از محبوب ترین متریال ها برای پانل های دیواری است. MDF یک تخته فیبر متوسط ​​یا عمیق است که بیش از هر ماده دیگری در صنعت نجاری استفاده می شود. برای ساخت ام دی اف تکه های چوب سخت و نرم را به حالت الیافی با چسب یا رزین مخلوط کرده و سپس توسط دستگاه پرس می کنند.

ام دی اف معمولاً دارای وزن بالا و استحکام متوسط ​​به بالا است. از ام دی اف برای ساخت پارتیشن های داخلی و بدنه کابینت استفاده زیادی می شود. از آنجایی که وزن ام دی اف تقریبا زیاد است، استفاده از آن برای ساخت درب کابینت توصیه نمی شود. البته اگر درب های کابینت را به صورت ریلی یا مدل های دو یا سه لت می سازید، می توانید از ام دی اف نیز برای ساخت درب ها استفاده کنید.

هزینه ساخت کمد دیواری ام دی اف مناسب و مقرون به صرفه است. با توجه به زیبایی و دوام باورنکردنی که دارد، اگر به دنبال یک کمد دیواری زیبا، مقاوم و مقرون به صرفه هستید، کابینت دیواری ام دی اف می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

کابینت با HDF

HDF نقطه مقابل ام دی اف است و شاید نام آن را در مقایسه با سایر انواع کمد دیواری از نظر متریال شنیده باشید. HDF یک تخته فیبر با چگالی بالا و چگالی بالا است که بر خلاف MDF از موم یا رزین برای ساخت آن استفاده نمی شود. در برخی موارد در انتهای ساخت HDF با ممبران یا هایگلاس پوشانده می شوند.

از نظر کیفیت، دوام و هزینه، انتخاب پانل های دیواری از نظر متریال مشابه ام دی اف است. HDF نیز از ماندگاری خوب و کیفیت قابل قبولی برخوردار است و قیمت آن به صرفه و مقرون به صرفه خواهد بود.

کمد دیواری ممبران

نام دیگر در لیست کمدهای دیواری بر اساس متریال، کابینت ممبران است. کابینت ممبران مناسب افرادی است که سبک های ساده و کلاسیک را برای دکوراسیون داخلی منزل خود ترجیح می دهند. هسته این نوع درب از کمدهای دیواری ام دی اف تشکیل شده است که روکش پی وی سی روی آن فشرده می شود. این پوشش برای این نوع کمد خاصیت ضد آب ایجاد می کند و مقاومت در برابر رطوبت را افزایش می دهد.

ساخت کمد غشایی دست شما را برای طراحی و ایده باز می کند. اگر محدودیت فضا و قیمت ندارید می توانید از تاج و خاتم و ستون در دو طرف کابینت استفاده کنید و طرح را زیبا و مجلل کنید. قیمت جعبه ممبران در مقایسه با انواع دیگر کمی بالاست و برای خرید آن باید سخاوتمندانه عمل کنید.

کابینت دیواری بلند

نام دیگر در لیست انواع کمد دیواری از نظر جنسیت، کمد دیواری هایگلاس است که اغلب در سبک های مدرن و مینیمال استفاده می شود. کابینت براق ظاهری شفاف و براق دارد و روکش آن صاف و صیقلی است. برای ساخت کمد دیواری شیشه ای بلند می توانید از رنگ های مختلف از روشن تا تیره استفاده کنید.

کمد هیگلاس یک انتخاب هوشمندانه برای اتاق های کوچک با نور کم است. زیرا روشنایی آن نور را منعکس می کند و اتاق خواب شما را زیباتر و جادارتر می کند. اگر شما هم سبک های مدرن را دوست دارید پس این نوع کمد می تواند با انتخاب رنگ مناسب بهترین انتخاب برای شما باشد.

کمد دیواری لامی گلاس

در مورد انتخاب انواع کمد دیواری از نظر جنس، گزینه دیگری که پیش روی شماست، کمد دیواری لامی گلاس است. این نوع کمد در زیر کمد دیواری ام دی اف قرار می گیرد اما ضخامت آن در مقایسه با انواع دیگر بیشتر است. این ضخامت به دلیل ضخامت پوشش فشرده شده برای پرداخت MDF است. از نظر ظاهری عینک لامی شبیه عینک است و ممکن است آن را با عینک اشتباه بگیرید. تنوع رنگ در انتخاب کمد دیواری لامی گلاس در مقایسه با سایر انواع ام دی اف کمتر است. اما ماندگاری آن مطلوب و قیمت آن نسبت به زیبایی و ماندگاری به صرفه است.

کابینت لاترون یا ملامینه

نام دیگر در لیست انواع کمد دیواری از نظر جنس، کمد دیواری لترون یا ملامینه است که سالهاست جای ایده آل خود را در ساخت کابینت و کمد پیدا کرده است. لترون نیز مانند ام دی اف از چوب و رزینی ساخته شده که نرم و خشک است اما چگالی آن در مقایسه با ام دی اف کمتر است. نکته دیگر در مورد لترون این است که معمولا یک تکه چوب بزرگ در داخل آن قابل مشاهده خواهد بود. این درب کابینت از ملامین ساخته شده است.

این نوع پوشاک از زیبایی و مقاومت قابل قبولی برخوردار است و نکته جذاب هزینه ساخت و نصب آن است. اگر می خواهید حجمی را با قیمتی بسازید، این ماده ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

کمد دیواری پلی گلاس

بسته به مشخصات متریال، می توانید از بین انواع کمد دیواری، کابینت پلی گلاس را نیز انتخاب کنید. این ماده در زیر گروه ام دی اف قرار می گیرد و تفاوت آن در لایه استفاده شده است. این روکش کابینت روشن و زیبا است و عمدتا از پلکسی و پلی استر استفاده می شود.

این متریال در مقایسه با کابینت دیواری شیشه ای بلندتر شفاف و زیباتر است. مقاومت کابینت پلی گلاس در برابر رطوبت و فشار نیز بسیار بالاست و می توانید به راحتی در محیط های مرطوب و مرطوب از آن استفاده کنید. تنوع در ساخت این نوع کمد بسیار زیاد است و در انتخاب طرح و رنگ دستی خواهید داشت.

کابینت فلزی

کمد دیواری فلزی یکی دیگر از انواع کمد دیواری از نظر جنس است که بیشتر در خانه هایی با معماری مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید معماری متفاوت و خاصی داشته باشید، این نوع کمد می تواند مناسب شما باشد. ماندگاری کمد فلزی قابل قبول بوده و قیمت آن در مقایسه با سایر متریال ها کمی بالاتر خواهد بود.

کمد لباس ترکیبی

در نهایت، تکنسین ها می توانند با ترکیب مواد مختلف، نوع کمد لباس را انتخاب کنند. به عنوان مثال، بسته به طراحی و دوام کمد لباس خود، می توانید از میان انواع متریال برای بدنه، درها و پارتیشن های داخلی انتخاب کنید. اگر همچنین ترکیبی از انواع کمد لباس را بر اساس جنسیت انتخاب می کنید، با تکنسین خود در مورد استفاده از کمد لباس صحبت کنید تا بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل