کمد دیواری چه انواعی دارد؟

کمد دیواری چیست ؟

کمد دیواری اغلب دریک حجم فرو رفته داخل خانه قرارمیگیرد و یا فضایی برای آن در نظر گرفته میشود و بیشتردر اتاق ها ساخته میشود .جدا ازاین که در کمد دیواری چه سبک ها و طرح هایی  وجود دارد، هدف از ساخت کمد و قیمت کمد دیواری اهمیت بیشتری دارد.

 چه فضاهایی را برای خودمان میخواهیم؟ ایا کشو میخواهیم ؟به چه اندازه جای رگال لباس میخواهیم و آیا یک وسیله حجیم داخل خانه داریم که میخواهیم در کمد جای دهیم؟

همه این پرسش ها از نکات مهمی است که درساخت کمد دیواری باید به آن توجه کرد. برای درک راحت تر فضاهای کمد دیواری اتاق خواب خانه خود را در نظر بگیرید . ارتفاع اتاق ها معمولا ۲۶۰ سانتی متر به بالا میباشد.

تقسیم بندی فضای کمد دیواری

فضای پایین کمد دیواری

تقسیم بندی کمددیواری از کف اتاق  تا ارتفاع کمتر از یک متر .مخصوص فضای کشو ها ، طبقه  بندی  و یا قراردادن اجسام سنگین (مثل گاوصندوق ) مبباشد .

فضای میانی کمد دیواری

در فضای میانی کمد‌دیواری از ارتفاع حدودا کمتر از یک متر (بسته به ارتفاع اتاق) تا ارتفاع کمتر از ۲۲۰  سانتی متر بیشتر مخصوص رگال های لباس ، کتابخانه ، جاسازی اکسسورهای مختلف مثل میز اتو ، رگال های کوچک کروات، قاب جواهر ، یا گاوصندوق تو کار و …

فضای بالای کمد دیواری

فضای بالای کمددیواری که از ارتفاع کمتراز ۲۲۰ سانتی متر تا زیر سقف که حداقل ۵۰ سانتی متر مورد نیاز است به فضای انباری کمد‌دیواری معروف است ، که برای وسایلی است که ما کمتر به آن ها نیاز پیدا میکنیم .

مواردی که تا الان گفته شد چگونگی تفکیک فضای داخلی کمد‌دیواری با استفاده از باکس های ام دی اف () میباشد. به عنوان مثال یک فضای رگال لباس یا یک فضای کشو هرکدام یک باکس جداگانه است ، که در اتاق شما در کنار هم یا روی هم قرار میگیرند و اسکلت بندی کمد‌دیواری مورد سلیقه شما را تشکیل میدهد.

بعد از اینکه اسکلت کمد‌دیواری ساخته شد ، نوبت به زیبایی کمددیواری میرسد که زیبایی آن بسته به سلیقه شما دارد اما به طور کلی میتوان در دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی کرد، نوع کمددیواری مدرن مثل  هایگلاس، طرح اف، مات، رنگ پولیشی یا کمد‌دیواری انزو و سبک کلاسیک مثل کمد‌دیواری ممبران، روکش چوب و چوب طبیعی است.

البته سبک های خاص دیگری را هم مثل کمددیواری آینه کاری شده و یا نوعی که بیشتر از اینکه محل لباس و وسایل باشد جنبه ویترین دارند هم میتوان مورد استفاده قرار داد ، که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

تا اینجا در مورد اینکه کمد‌دیواری از چه بخش هایی تشکیل شده است و چه نوع درب هایی دارد صحبت کردیم در این بخش، در مورد نحوه دسترسی به داخل کمد‌دیواری توضیح میدهیم :

نحوه دسترسی به داخل کمد دیواری

استفاده از درب های یکپارچه (از کف تا سقف) به صورت ریلی یا به صورت لولایی ممکن است باعث بروز مشکلاتی درآینده شود مثلا درب کمد‌دیواری به ارتفاع بیشتر از ۲۲۰ سانتی متر بعد از گذشت زمان و استفاده دائم تاب برمیدارد و باعث بروز مشکلات میشود به همین دلیل درب های با ارتفاع ۲۲۰ سانتی متر توصیه نمیشود همچنین مشکل دیگر این است که وقتی درب را باز میکنیم تمام محتویات داخل کمددیواری دیده میشود و مواردی این چنین، برای حل این مشکل درب قسمت پایین را که ارتفاع آن کمتر از ۲۲۰ سانتی متر است را با یک درب پوشش میدهند و فضای انباری را با یک درب پوشش میدهند .

نحوه باز شدن درب ها در کمد دیواری

نحوه باز شدن درب ها در کمد‌دیواری یا به صورت لولا است یا به صورت ریل که بسته به موقعیت کمد‌دیواری شما در خانه دارد .

اگر کمد هایی که داخل اتاق هستند ریلی باشند بهتر میتوان از فضای کوچک اتاق استفاده کرد چرا که درب ریلی در یک خط حرکت میکند و به فضای داخل اتاق وارد نمیشود .

کمددیواری که در قسمت پذیرایی خانه نصب میشود سبک وتولید.

متفاوتی نصب به کمددیواری داخل اتاق دارد . در کمد داخل اتاق بیشتر پر بودن فضاهای و نهایت استفاده از فضای اهمیت زیادی داشت .

اما در کمد داخل پذیرایی بیشترین اهمیت را ساخت یک فرم زیبای دکوری که بیشتر مثل بوفه باید ضرافت داشته باشد .

سبک کمد‌دیواری هایی که در قسمت پذیرایی وجود دارد .خاص تر است استفاده از دستگیره مانعی ندارد .

استفاده از لولا مانعی ندارد.

درب ها از اندازهای کوچکتری تشکیل میشوند .

وجود ویترین زیبایی خاصی را به کمد‌دیواری میدهد، آینه کاری روی درب های کمد‌دیواری ، قاب سازی و استفاده از ستون در کمد‌دیواری میتواند زیبایی چشمگیری به کمد‌دیواری خانه شما ببخشد.

استفاده از دستگیره در به صورت دستگیره تو میباشد.

هنگامی که درب ریلی در داخل خود جمع میشود دستگیره ای که از سطح چوب بیرون زده باشد مانع جمع شدن درب ریلی در داخل خود میشود.

اما در کمد دیواری که درب به صورت لولایی باشد استفاده از دستگیره مانعی ندارد.

مقاومت کمد دیواری

یک تخته ام دی اف (mdf) به عنوان یک طبقه (در حالت افقی) تحمل وزن حدودا ۳۰۰ کیلوگرم را داراست، اما بسته به کیفیت کار و در صورت استفاده از یونیت (باکس ) میتوان به مقاومت کمد‌دیواری افزود .پس هنگام چیدن وسایل در کمد‌دیواری نگران نباشید .

استفاده های خاص از کمد دیواری

در مدل های خاص از کمد‌دیواری که با جانمایی هایی خاصی تلفیق میشود.

مثلا یک میز تلویزیون را میتوان به صورت یک کمد‌دیواری یکپارچه در نظر گرفت و فضای ریسیور را در آن طراحی و جا نمایی کرد همچنین میتوان موقیعیت و سبک قرار گرفتن تلویزیون یا هر وسیله مورد نظر (مثلا کمد‌دیواری که در آن یک میز بار مخفی شده است) را در آن طراحی و جانمایی کرد .

یا کمد‌دیواری که در آن تخت خواب تعبیه شده است و هر ایده ای که مشتری طالبش باشد، از سبک های دیگر کمد‌دیواری های خاص است. که با پیشرفت هنر معماری داخلی قابل اجرا میباشد.

انواع کمد دیواری:

کمد دیواری ام دی اف (MDF) مات:

در این مدل از کمد‌دیواری تمام اسکلت داخلی کمد‌دیواری که اصلی ترین بخش کمد است واز mdf سفید بدنه یا صابونی است .

و درب های کمد از mdf مات با انواع طرح های گره ای چوب و انواع رنگ ها وجود دارد و تمامی رنگ ها و طرح ها مات هستند .

کمد دیواری هایگلاس :

در این مدل از کمد دیواری بدنه های داخلی کمد دیواری با قسمت بالا یکسان هستند و جنس درب های کمد دیواری از جنس هایگلاس براق هستند و قابلیت استفاده از ریزه کاری های بیشتری است مثل قاب سازی برای کمد دیواری .

کمد دیواری طرح ام دی اف:

در این مدل از کمد‌دیواری جنس درب ها از mdf فوق برجسته است مثل اینکه طرح گره روی چوب به صورت فوق برجسته تولید شده و زنده تر از طرح مات و هایگلاس است .

کمد دیواری ممبران :

در این مدل از کمد‌دیواری استفاده از درب های سی ان سی شده با طرح های متنوع که بسته به سلیقه مشترک طراح و مشتری میتواند بی نهایت طرح ایجاد کرد همچنین درکمدی دیواری ممبران .

کمد دیواری روکش چوب:

در این مدل از کمد‌دیواری طرح به صورت کلاسیک اجرا میشود و درب ها بعد از ماشین کاری رنگ میشود و بسیار شبیح به سبک ممبران است با این تفاوت که درب ها رنگ میشود و استفاده از ستون سر ستون پایه ستون و تاج به کار جلوه زیادی میدهد.

وقتی نوبت به کابینت سازی می رسد، کمال بصری نیز بازتاب عملکرد است. بخشهای پایه کابینت باید نسبت به یکدیگر تراز باشند تا پیشخوان بتواند به درستی روی آنها نصب شود. کل نصب نیز باید در رابطه با جاذبه سطح باشد ، به طوری که نشت و اشیا objects گرد مانند تخم مرغ و سیب بر روی میز بمانند. استفاده از شیم ها یک راه حل مورد قبول برای کابینت های پایه سطح بندی است که در کف کمی ناهموار قرار می گیرند. شیم یک تکه چوب کوچک است که به شکل گوه بریده می شود.
۱. یک و دو در چهار راست روی زمین آشپزخانه به موازات دیواره ای که می خواهید کابینت ها را در آن نصب کنید و سطح سازنده را روی تخته تنظیم کنید ، قرار دهید. به زمین بروید و در آنجا می توانید لکه های کمی را ببینید که در اثر فاصله بین تخته و کف وجود دارد یا خیر و سطح را بخوانید تا ببینید کج شدن اتاق چقدر است.

۲. بر اساس قرائت سطح و تخته ، در پایین دیوار علامت گذاری کنید تا مشخص کند که بالاترین نقطه چیست.

۳. مستقیم دیوار را تا ارتفاع کابینت ها اندازه بگیرید و یک علامت بزنید. از روی مارک یک میخ به دیوار بزنید.

۴. دو در چهار را روی میخ قرار دهید و سطح سازنده را روی آن قرار دهید. وقتی تخته کاملاً تراز است ، از آن به عنوان طناب استفاده کنید تا در امتداد دیواره یک خط بکشید. این خطی است که وقتی از کابینت های پایه پایین می آیید مطابقت خواهید داشت.

۵. اولین کابینت خود را در جایی که می خواهید آن را نصب کنید قرار دهید و ببینید که در آن نسبت به خط پایه ای که ایجاد کرده اید ، کجاست.

۶ انتهای کوچک یک لبه را در زیر گوشه پشتی قرار دهید که نسبت به خط خیلی کم به نظر می رسد و به آرامی با چکش روی آن ضربه بزنید تا ارتفاع آن گوشه با خط یکدست شود.

همین کار را در گوشه دیگر پشت کابینت انجام دهید. قسمت پشت کابینت اکنون باید یکدست باشد. اگر پشت پشت هم خط است ، از هیچگونه سایشی استفاده نکنید.

۷ سطح را از جلو به عقب در یک طرف کابینت قرار داده و میزان خواندن را بررسی کنید. اگر قسمت جلوتر از عقب است ، زیر گوشه جلویی را قرار دهید و با چکش به آن ضربه بزنید تا تراز شود. همین کار را در گوشه دیگر نیز انجام دهید. اگر گوشه های جلو بدون زاویه هم تراز هستند ، از آنها استفاده نکنید.

۸ علامت هایی را از روی میله هایی که از زیر کابینت بیرون می آیند قرار دهید تا خطی ایجاد کند که آنها را قطع کنید. میله ها را بیرون آورده و در امتداد خطوط برش دهید. ۹ یک لبه جدید برش بزنید تا با گوشه پشت انتهای کابینت منطبق شود که با قسمت بعدی کابینت جفت می شود. با قرار دادن بخش بعدی نمی توانید با یک چکش به آنها برسید. تمام میله های زیر کابینت اول را تعویض کنید و کادر جدید را در زمینی که گوشه کابینت بعدی در آن قرار دارد قرار دهید.

۱۰. کابینت پایه بعدی را در حالی که در مقابل کابین اول قرار دارد تنظیم کنید و مطمئن شوید که گوشه روی لبه اضافی قرار گرفته است. روند تسطیح ، علامت گذاری و اصلاح گوشه های کابینت دوم را تکرار کنید. تناسب بین قسمتهای کابینت را بررسی کنید تا از یک طرف بودن به بالا اطمینان حاصل کنید و برای کامل شدن جای آن ، جزئیات را روی میله ها اعمال کنید.

۱۱. قسمتهای کابینت را در حالت قرار دادن و لبه دار قرار دهید تا همه آنها آماده شود ، سپس دو در چهار را در امتداد طول آرایه با سطح بالای آن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آرایه در امتداد طول دیوار قرار دارد. اگر اینگونه نیست ، میله ها را در صورت لزوم تنظیم کنید تا تخته صاف باشد ، حباب در مرکز سطح قرار گرفته و کابینت ها به طور صحیح کنار هم قرار بگیرند.

بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب

امروزه تنوع رنگ کمد دیواری اتاق خواب آنقدر زیاد است که حتی به فکرتان هم خطور نخواهد کرد. اگر برای اتاق خواب تان از کمد دیواری هایگلاس یا ام دی اف استفاده کنید، طیف رنگ های انتخابی‌ تان وسیع خواهد بود و چه خوب است بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب را انتخاب و سفارش دهید. اگر این کمد دیواری اتاق خواب مربوط به اتاق کودک است می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید، اگر دوست دارید اتاق خواب کوچک تان روشن ‎تر و بزرگ‌ تر به نظر برسد، از رنگ‌های روشنی مثل سفید و کرم استفاده کنید و اگر به سبک‌های مدرن و تیره علاقه‌ مند هستید، می‌توانید یک کمد دیواری برای اتاق خواب بزرگسال به رنگ تیره سفارش دهید.

مدل کمد دیواری ریلی اتاق خواب

اکثر طرح‌ های کمد دیواری ریلی اتاق خواب مدرن و امروزی بسیار پرطرفدار هستند. کمد دیواری اتاق خواب با درب ریلی و کشویی که به طرفین باز می‌شوند بسیار ایده آل برای اتاق خواب های کوچک هستند و از این رو به فضای اضافی در بخش جلوی کمد نیازی ندارید. استفاده از یک مدل کمد دیواری ریلی برای اتاق خواب کوچک امروزه بسیار رایج است و جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون مدرن دارد. مهمترین محدودیتی که کمدهای دیواری ریلی دارند این است که شما نمی‌توانید درب همه بخش‌ های کمد را با هم باز کنید و برای باز کردن درب یک طرف باید درب طرف دیگر را ببندید.

مدل کمد دیواری ام دی اف اتاق خواب

کمد دیواری ام دی اف اتاق خواب، کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارد و از پرکاربردترین طرح های کمد دیواری اتاق خواب مدرن و امروزی است. تنوع طرح و رنگ این مدل بیشتر از انواع دیگر است. کمد دیواری هایگلاس براق، نوعی ام دی اف با روکش براق است که از ام دی اف گران‌ تر بوده و تنوع کمتری دارد.

کمد دیواری ام دی اف اتاق خواب، نوعی ام دی اف با روکش pvc است. کمد دیواری ام دی اف برای اتاق خواب یکی از رایج‌ ترین و متنوع‌ ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب در دنیا محسوب می‌شود که رنگ‌ها و طرح‌ های متنوعی دارد و به خاطر ظاهر زیبا و مقاومت خوب آن بیشتر از هر جنس دیگری برای ساخت کمد طرفدار دارد.

یکی از مزیت‌هایی که کمد دیواری ام دی اف اتاق خواب دارد این است که هم کیفیت بالا و هم قیمت مناسبی دارد و با هر سلیقه و سبکی نیز سازگاری دارد. امکان ساختن این کمدها در رنگ‌ها و طرح‌ های مختلف وجود دارد که این موضوع موجب شده تا خیلی از افراد برای ساخت کمد دیواری از جنس ام دی اف یا هایگلاس استفاده کنند.

مدل کمد دیواری هایگلاس اتاق خواب

یکی از بهترین انتخاب ها برای فضای اتاق های خانه استفاده از یک مدل کمد دیواری هایگلاس اتاق خواب است که می تواند خانه شما را مدرن و شیک جلوه دهد. استفاده از این نوع کمد دیواری به فضای خانه زیبایی خاصی می دهد و اگر چه باید قیمت بیشتری هزینه کنید اما مطمئن باشید ارزش دارد.

ابعاد کمد دیواری اتاق خواب

در هنگام طراحی کمد دیواری اتاق خواب ارتفاع لوازمی که دارید اندازه بگیرید تا ابعاد کمد دیواری اتاق خواب و فاصله و تعداد طبقات بر اساس آن‌ها طراحی شوند. بهتر است کمد به اندازه کافی قفسه، شلف و کشو داشته باشد. در طراحی کمد می‌توانید برای نگهداری بهتر و تعداد بیشتری از کفش‌ها از تقسیم کننده‌ها و جعبه‌های مخصوص استفاده کنید.

حتی برای لباس‌ها و خرده ریز هم می‌توانید از باکس‌ های مناسب استفاده کنید و همه چیز را نظم دهید. امروزه انواعی از کمد دیواری مناسب اتاق خواب طراحی شده‌اند که فضای کافی برای تخت‌ های تاشو و میز تحریر‌های تاشو دارند و این گونه امکان استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک را فراهم می‌کند.

خروج از نسخه موبایل