حوادثبرترین های کسب و کار

بهترین بیمه شخص ثالث از کجا بخرم؟

چرا به بیمه خودرو احتیاج دارید؟

طبق قانون، تمام رانندگان موظف به تهیه بیمه اتومبیل خود هستند. برای بیمه نامه ارزانتر میتوانید از کد تخفیف ازکی استفاده کنید. به بیان ساده، این امر موجب می‌شود راننده در صورت بروز حادثه‌ای که موجب آسیب به شخص، وسیله نقلیه یا اموال دیگری شود، از حمایت برخوردار باشد. بسته به نوع خط مشی شما، پوشش‌های بهترین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه‌های تعمیر خسارت به وسیله نقلیه شخصی شما در اثر حادثه
  • سرقت وسیله نقلیه
  • آسیب به وسیله نقلیه

با وجود پوشش‌های مختلف، دشوار است که بدانید مناسب شما کدام است. شناخت انواع مختلف پوشش‌های این بیمه می‌تواند به شما کمک کند بیمه‌نامه اتومبیل مناسب و متناسب با نیاز و بودجه خود را پیدا کنید.

یکی از عوامل انتخاب بهترین بیمه ماشین قیمت آن است.

بیمه اتومبیل کمک می‌کند تا از شما، خانواده، سایر مسافران و وسیله نقلیه شما حمایت مالی شود. با انتخاب پوشش‌ها و محدودیت‌های خود، می توانید میزان حمایت بیمه را انتخاب کنید. یک بیمه‌نامه خودرو می تواند پوشش زیر را فراهم کند:

  • تصادفات
  • هزینه های درمانی
  • آتش‌سوزی

درک بیمه اتومبیل

بیمه‌نامه اتومبیل شما شامل چندین پوشش است که در شرایط مختلف از وسیله نقلیه و خود شما محافظت می‌کند. برای درک بهتر بیمه‌نامه، چندین شرط بیمه وجود دارد که باید بدانید:

  • پوشش: محافظت و مزایایی که از طرف شرکت بیمه به شما ارائه می‌شود.
  • محدودیت‌ها: حداکثر میزان حفاظت برای یک پوشش خاص
  • بیمه‌نامه: قرارداد بین شما و شرکت بیمه
  • حق بیمه: قیمت بیمه‌نامه شما
  • فرانشیز: بخشی از خسارت که از جیب پرداخت می‌کنید.

انواع پوشش بیمه اتومبیل

ابتدا اجازه دهید روشن کنیم که چیزی به عنوان “پوشش کامل” برای بهترین بیمه خودرو وجود ندارد. در نهایت، شما باید پوشش‌های مناسب خود را انتخاب کنید. “پوشش کامل” یک افسانه بیمه است! برای استفاده از تخفیف ازکی میتوانید از کدهای تخفیف همچون سایت ازکی تخفیف استفاده کنید.

برای این‌که انواع پوشش‌های بیمه را بدانید بهتر است ابتدا با انواع بیمه آشنا شوید:

  1. بیمه شخص ثالث
  2. بیمه‌نامه بدنه
  3. بیمه حوادث

بیمه شخص ثالث چیست؟

این روزها قهوه صبحانه روزانه ما اغلب با گزارش‌هایی از تصادفات جاده‌ای وحشتناک در کشور همراه است. در حالی که ما درگیر اخبار فوری و داستان‌های پرطرفدار در همه کانال ها / رسانه های خبری هستیم، باید لحظه‌ای وقت بگذاریم تا بفهمیم چرا این همه جان در جاده‌ها از بین می‌رود.

بی‌حوصلگی هنگام رانندگی یکی از عوامل اصلی حوادث جاده در بین رانندگان ناشی و حتی با تجربه عنوان شده است. اوضاع نابسامان جاده‌ها در کشور‌ما و زیرساخت‌های ضعیف، همراه با استفاده ناکافی از تجهیزات ایمنی به وقوع تلفات احتمالی دامن می‌زند.

اگر صاحب اتومبیل هستید، باید از پوشش بیمه کافی برای محافظت از خود در برابر حوادث برخوردار باشید. در واقع، قانون وسایل نقلیه موتوری و اتومبیل‌ها زره پوش شدن تمام وسایل نقلیه با حداقل بیمه‌نامه شخص ثالث را اجباری کرده است.

در حوزه بیمه اتومبیل، شرکت‌ها سه نوع برنامه بیمه‌نامه ارائه می‌دهند. مالکان خودروها می‌توانند برای محافظت از جان و اتومبیل خود و اشخاص ثالث این بیمه‌ها را تهیه کنند. همه به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث میباشند.

بیمه‌های خودرو شامل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و است.

این بیمه برای تمامی وسایل نقلیه اجباری‌ست و نداشتن آن باعث خطر رساندن اساسی به جان و مال انسان‌ها خواهد شد. این بیمه ارزان‌ترین نوع بیمه اتومبیل موجود در بازار است.

تقریباً تمام شرکت‌های بیمه، بیمه مسئولیت شخص ثالث را ارائه می‌دهند و این بهترین بیمه برای اشخاصی‌ست که با خودرو در سطح شهر و جاده‌ها رانندگی می‌کنند.

برای کسب اطلاعات جامع در خصوص بیمه شخص ثالث و پوشش های آن به مراجعه نمایید. همچنین اگر هم خودروی شما چینی است، برای دانستن نکات خرید بهترین بیمه شخص ثالث این مدل خودروها، کلیک کنید.

بهترین بیمه شخص ثالث خودرو را چه شرکتی ارائه میدهد؟

هنگامی‌که حرف از بهترین بیمه خودرو به میان می‌آید، باید بدانیم که چه مولفه‌هایی را باید برای سنجش بهترین بیمه بسنجیم: در واقع برای تشخیص بهترین بیمه شخص ثالث، نکات زیر را در نظر می‌گیریم:

  • انتخاب سطح پوشش مناسب
  • ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث
  • صدور بیمه‌نامه در کمترین زمان
  • تنوع در مدت اعتبار
  • رضایت مالی؛ رضایت مشتری:   1. دریافت خسارت   2. رسیدگی به شکایات
  • پرفروش‌ترین شرکت بیمه

این موارد از جمله مواردی‌ست که باید برای انتخاب بهترین بیمه خودرو در نظر داشته باشید. در ادامه به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

انتخاب سطح پوشش مناسب بیمه ثالث

در حقیقت، بیشترین هزینه‌ای که هر شرکت بیمه‌ای برای خسارات ناشی از تصادفات حین رانندگی به ما می‌پردازد، به سطح پوشش یا سقف تعهدات شرکت بیمه معروف است. هر سال بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه حداقل میزان پوشش را ارائه می‌دهد.

تعداد شعب شرکت بیمه از عوامل موثر بر انتخاب بهترین بیمه اتومبیل است.

در واقع، طبق دیه کامل یک انسان در ماه حرام حساب خواهد شد. لازم است بدانید که حداقل سقف خسارت جانی برابر با قیمت دیه کامل در ماه حرام و حداقل سقف خسارت مالی برابر با یک‌چهلم قیمت دیه کامل در این ماه‌هاست.

سال جدیدی که در آن هستیم یعنی سال 1401، میزان دیه :

  • در ماه حرام 800 میلیون تومان
  • در ماه غیر حرام 600 میلیون تومان
  • حداقل میزان پوشش مالی برابر با 20 میلیون تومان است.

در سال ۱۴۰۱، حداقل و حداکثر خسارت مالی معادل 20 و 400 میلیون تومان تعیین شده است.

ارزانترین بیمه شخص ثالث

داشتن این بیمه با کمترین سطح پوشش برای تمامی افراد اجباری و افزایش سطح پوشش‌ها به اختیار خود مشتری خواهد بود. در واقع، زمانی می‌توان گفت بیمه شخص ثالث، ارزان ترین بیمه است که حداقل پوشش یعنی 16 میلیون تومان را داشته باشد.

چنانچه هزینه خسارت بیش از ۲۰ میلیون تومان شود. پرداخت باقی خسارات آن بر عهده راننده مقصر خواهد بود. برخی از افراد نیز ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث را انتخاب نمی‌کنند. زیرا خودروی گران قیمتی دارند و به دلیل این‌که حادثه همیشه در کمین است انتخاب ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث انتخاب درستی برای آنها نخواهد بود. پس ترجیح می‌دهند در زمان خرید بیمه پوشش مالی بالاتر را انتخاب کرده تا در زمان حادثه مبلغ بیشتری دستشان را بگیرد.

جستجوی ارزان ترین بیمه شخص ثالث که پوشش مطلوبی نیز داشته باشد کار سختی‌ست. شما می‌توانید به منظور از سایت بیمه دات کام کمک بخواهید. به راحتی، می‌توانید پوشش‌ها، قیمت آن‌ها و بهترین بیمه شخص ثالث را آنلاین خریداری کنید.

صدور بیمهنامه در کمترین زمان

این روزها با داغ بودن خدمات آنلاین هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشیم، به دست می‌آوریم. حتی صدور بیمه‌نامه نیز از طریق اینترنت امکان پذیر است. اگر در شرکتی بیمه‌نامه را آنلاین سفارش دهید، آن شرکت پس از تکمیل سفارش شما بیمه‌نامه را به صورت رایگان در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد کرد.

تنوع در مدت اعتبار بیمهنامه

چرا فکر میکنیم که قیمت بیمه‌نامه شش ماهه باید لزوما نصف بیمه‌نامه یکساله باشد؟

در حقیقت مدت اعتبار بسته به نیاز هر شخص به صورت می‌تواند به صورت ماهانه، سالانه یا حتی روزشمار باشد. من باب این قضیه برحی شرکت‌ها مدت اعتبار متنوعی و حق انتخاب گسترده‌تری را در اختیار افراد خواهد گذاشت و بعضی از شرکت‌ها مدت اعتبار کمتری را ارائه می‌دهند.

مثلا برخی شرکت‌ها به شما امکان خرید بیمه شش ماهه یا یک ساله را می‌دهند که این نکته بین شرکت‌های بیمه تمایز و تفاوت ایجاد می‌کند.

امکان خرید قسطی بیمه‌نامه شخص ثالث از شرکت بیمه ایران وجود دارد….

رضایت مالی؛ رضایت مشتری:هدف هر شرکت بیمه

در حقیقت هدف هر شرکت بیمه‌ای، رضایت بیمه‌گزار است. چون اگر رضایت بیمه‌گزار را داشته باشد، برای آن شرکت نیز اتفاقات بهتری رخ خواهد داد. در زیر شرایطی که بیمه‌گذار را از شرکت بیمه راضی می‌کند آورده شده است:

دریافت خسارت، رمز رضایت بیمهگزار از شرکت بیمه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در سطح شهر باشید و تصادفی رخ دهد، در چنین شرایطی زیان دیده خسارت خود را از شرکت بیمه راننده مقصر دریافت می‌کند. پس از درخواست، کارشناسان بیمه به بررسی مدارک پرداخته و میزان خسارت را مشخص می‌کنند سپس خسارت به زیان دیده پرداخت خواهد شد.

این مبلغی که برای خسارت به زیان دیده در نظر گرفته می‌شود، در شرکت‌های بیمه متفاوت است که در نتیجه میزان رضایت مالی بیمه‌شدگان را تعیین می‌کند.

رسیدگی به شکایات

در برخی موارد زیان دیده یا مقصر در روند پیگیری دریافت یا پرداخت خسارت دچار مشکل می‌شود. به عبارتی دیگر، این افراد راه‌های پر پیچ و خمی را تجربه می‌کنند؛ اما بسیاری از شرکت‌های بیمه پاسخگوی این دسته از شکایات نخواهند بود.به همین علت میزان رضایت از رسیدگی به شکایات، برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث مولفه‌ای تاثیرگذار است.

بیمه بدنه چیست؟

فراتر از پوشش‌های مورد نیاز قانون، اکثر شرکت‌های بیمه طیف گسترده ای از پوشش اختیاری بیمه اتومبیل را با هزینه اضافی ارائه می‌دهند. محبوب ترین و با ارزش ترین گزینه ها به تعلق می‌گیرد.

در حقیقت، بیمه بدنه برخی از پوشش‌هایی را که بیمه شخص ثالث به بیمه‌گزار خود ارائه نمی‌دهد، ارائه خواهند کرد.

برخی از این پوشش‌ها عبارتند از:

پوششهای بیمه بدنه خودرو در تصادف

در صورت وقوع حادثه، بیمه بدنه خودرو در شرایط زیر، برای بیمه‌گذار پوشش هایی در نظر گرفته است:

پوشش‌های اصلی:

  • حوادثی همچون آتش سوزی
  • برخورد صاعقه به وسیله نقلیه
  • ایجاد خسارت به چرخ ها و لاستیک‌های ماشین
  • انفجار
  • سرقت خودرو (مقاله برای مطالعه پیشنهاد می‌شود.)

همچنین، بیمه‌گزاران می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه‌ی بیشتری به شرکت‌بیمه، از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) بهترین بهره‌مند شوند. تنوع این پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه در زیر بیان شده است:

  • جبران خسار‌ت‌ وسیله‌نقلیه در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و فوران آتش‌فشان
  • سرقت لوازم و قطعات خودرو
  • پاشش رنگ و اسید بر روی خودرو
  • شکست شیشه
  • خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو
  • هزینه توقف خودرو در زمان بروز حادثه
  • پوشش حذف استهلاک
  • پوشش حذف
  • خسارت‌های وارد شده به خودرو خارج از مرز‌های کشور
  • خسارت‌های وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر آزمایش سرعت و حمل مواد منفجره.

در حالت کلی می‌توان گفت در زمان انتخابِ بهترین شرکتی که بیمه بدنه ارائه می‌دهد، باید به سطح پوشش خسارت، میزان فروش، سطح توانگری مالی، تخفیفات ویژه، سهولت در صدرو بیمه نامه و درصد فرانشیز کسر شده در خسارت توجه داشته باشید.

در وبسایت بیمه دات کام توانایی این را دارید که به راحتی شرایط و در شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید و بدین ترتیب بهترین بیمه بدنه را خریداری نمایید.

چه عواملی بر قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر می‌گذارند؟

قیمت بیمه شخص ثالث معمولا در یک بازه مشخص قرار دارد و توسط بیمه مرکزی تصویب می‌شود. با این وجود برخی عوامل در تغییرات جزیی نرخ بیمه شخص ثالث تاثیر می‌گذارند.

نرخ بیمه شخص ثالث مصوب بیمه مرکزی

نرخ بیمه شخص ثالث هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. این نرخ با توجه به کاربری خودرو، نوع خودرو، تعداد سرنشین و … تعیین می‌شود. جدول زیر نرخ بیمه شخص ثالث 1400 مصوب بیمه مرکزی است.

نرخ دیه سال 1400

نرخ دیه یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث است. تمامی پوشش‌های بیمه شخص ثالث بر اساس قیمت دیه تعیین می‌شوند. پوشش جانی ثالث 1400 برابر با دیه کامل در ماه حرام یعنی 640 میلیون تومان و پوشش حوادث راننده برابر با دیه کامل در ماه عادی (غیر حرام) یعنی 480 میلیون تومان است. پوشش مالی نیز حداقل مبلغ یک‌چهلم دیه یعنی 16 میلیون تومان و حداکثر 320 میلیون تومان است.

سطح پوشش مالی بیمه شخص ثالث

پوشش مالی بیمه شخص ثالث می‌تواند بین 16 میلیون تا 320 میلیون تومان باشد. هرچه سقف پوشش مالی افزایش پیدا کند مبلغ بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد. نرخ مصوب بیمه مرکزی بر اساس کمترین میزان پوشش مالی یعنی 16 میلیون تومان است.

بهتر است سقف پوشش مالی را از حداقل افزایش دهید تا در صورت وقوع حادثه، احتمال زیان مالی را کاهش دهید. توصیه ما این است که برای داشتن بهترین بیمه شخص ثالث با قیمت مناسب، پوشش مالی 50 میلیون تومان را انتخاب کنید تا هم هزینه افزایش زیادی نداشته باشد و هم ریسک خسارت کمتر شود.

تخفیف عدم خسارت

در صورتی که در مدت اعتبار بیمه شخص ثالث خسارت ایجاد نشود و از بیمه شخص ثالث استفاده نکنید به شما تخفیف عدم خسارت تعلق می‌گیرد. تخفیف عدم خسارت به صورت سالیانه به پلاک خودرو تعلق می‌گیرد. در قانون جدید، با هرسال عدم خسارت، 5 درصد به تخفیف عدم خسارت افزوده می‌شود.