انواع دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

ثبت اتوماتیک تردد و محاسبه دقیق و عادلانه کارکرد پرسنل در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف از جمله چالش‌هایی است که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با کمک سیستمهای حضور و غیاب به راحتی قابل رفع است. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع دستگاه حضور و غیاب بپردازیم.

در این مقاله خواهید آموخت

محتوای این خبر مخفی

انواع دستگاه‌های حضور غیاب از لحاظ نحوه احراز هویت

کلید اصلی عملکرد دستگاه‌های کنترل ورود و خروج، احراز هویت در آنها است که به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد و ماهیت هریک از انواع دستگاه های حضور غیاب را تشکیل می‌دهد. از نظر نحوه احراز هویت دستگاه‌های حضورغیاب به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

دستگاه حضور و غیاب پانچی

این  مدل از دستگاه های حضور غیاب را باید اولین نسل از این دستگاه ها معرفی کرد. همانطور که از نامش مشخص است در با قرار گرفتن کارت پانچ در اسلات مخصوص، تاریخ و زمان ورود و خروج پرسنل روی کارت ثبت می‌شود. این کارت‌ها به شکل جدول بندی شده از روزهای ماه در دو بخش ورود و خروج طراحی شده اند و برای محاسبه اطلاعات آنها کارت ها به صورت ماهانه جمع آوری و اطلاعات آنها در دفاتر مخصوص ثبت می شود.

دستگاه حضور غیاب رمزی یا کد

دستگاه‌های ساعتزنی که به صورت رمزی یا کد کار می کنند شامل دستگاه‌های کارت خوان و رمزی می‌شوند. در اصولا به هریک از پرسنل سازمان یک کد اختصاصی تعلق می‌گیرد که برای ثبت ساعت ورود یا خروج و سایر اطلاعات، کافی است کد اختصاصی پرسنل را در دستگاه وارد کنید.

سیستم حضور و غیاب کارتی

این دستگاه ها نسل بعدی دستگاه های کارتخوان بودند که شامل دستگاه های کارتی بدون تماس و دستگاه های تماسی می شود. کارتهای تماسی همان کارت های مغناطیسی قدیمی هستند که در بخش اسلات دستگاه قرار گرفته و به صورت پانچ یا ثبت اطلاعات روی کارت از آنها استفاده می شود. کارت های بدون تماس نیز شامل کارت های الکترونیکی می شود که با قرار دادن آن روی دستگاه، اطلاعات مربوطه از جمله مشخصات کاربر و ساعت ورود یا خروج او روی دستگاه اصلی اسکن می شود.

در حال حاضر استفاده از سیستم های پانچی منسوخ شده است و سیستم های کارتی رواج بیشتری دارد. چنانچه مشتاق اطلاعات بیشتر در خصوص این سیستم ها هستید، پیشنهاد میشود مقاله (؟) را مطالعه نمایید.

دستگاه حضور و غیاب آنلاین

این سیستم‌ها به صورت آنلاین تردد کاربران را ثبت کرده و بر پایه سیستم ابری می باشند.یک مزیت مهم سیستم آنلاین حضورغیاب، این است که نیازی به سخت افزار نیست و می توانید در هر مکان و زمان و با هرسیستمی اطلاعات ورود و خروج پرسنل خود را به صورت آنلاین و لحظه ای مشاهده کنید و همچنین دیگر نیازی نیست تا همانند دیگر سیستم ها، در پایان ماه اطلاعات دستگاه را به کامپیوتر منتقل نمایید.

دستگاه حضوروغیاب بیومتریک چیست؟

دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک

مکانیزم ثبت تردد و اطلاعات ورود و خروج در چنین دستگاه هایی مبتنی بر استفاده از اجزای بدن از جمله اثر انگشت، چهره، عنبیه چشم، کف دست و … است. احتمال خطا و تقلب در تقریبا صفر است و به همین دلیل است که از محبوبیت بسیاری در میان انواع مدل سیستم های حضوروغیاب برخوردار هستند. در ادامه به انواع مختلف این دستگاه‌ها و ویژگی آنها می‌پردازیم.

سیستم حضور و غیاب شناسایی اثر انگشت

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

این دستگاه از جمله دستگاه های جدید و شامل تکنولوژی پیشرفته بیومتریک است و از روش‌های هوشمند برای تشخیص هویت استفاده می‌کند. از نظر تشخیص هویت در بالاترین سطح امنیت قرار دارد و به همین دلیل از جمله دستگاه‌های بسیار محبوب در میان انواع دستگاه های حضور و غیاب محسوب می‌شود.

سیستم حضور غیاب تشخیص عنبیه

این دستگاه از نظر مکانیسم و کارایی مشابه دستگاه‌های تشخیص چهره عمل می کند. الگوی تشخیص هویت در چنین دستگاهی، عنبیه چشم افراد است. هر فرد دارای عنبیه منحصر به خود است و همین مسئله است اساس احراز هویت در را شکل می دهد. برای استفاده از این دستگاه  ابتدا مشخصات هویتی افراد با اسکن عنبیه آنها در دیتا بیس ثبت می شود و سپس در زمان استفاده از دستگاه فرد باید جلوی  دوربین دستگاه قرار گیرد و اطلاعات چشم او با داده‌های ذخیره شده در سیستم مقایسه و فرآیند تأیید هویت انجام شود.

دستگاه حضورغیاب تشخیص الگوهای کف دست

مکانیسم این دستگاه تأیید الگوی رگ‌های کف دست با کمک اشعه مادون قرمز است. این دستگاه سطح بالایی از دقت را در شناسایی هویت افراد به کار می‌گیرد.

دستگاه تشخیص الگوهای کف دست چیست؟

شیوه عملکرد این دستگاه نیز به صورت تماسی است، برای احراز هویت دست کاربر روی اسکنر قرار می‌گیرد و با تأیید هویت بعد از مطابقت با نمونه ذخیره شده در دیتابیس، امکان ثبت زمان ورود و خروج یا مجوز دسترسی به کاربر داده می شود. امکان تقلب و خطا در این شیوه از ثبت داده‌ها بسیار اندک است و از جمله دستگاه‌های مطمئن و ایمن محسوب می‌شوند.

منظور از دستگاه حضور و غیاب داینامیک

منظور از دستگاه حضور غیاب داینامیک جدیدترین تکنولوژی دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره است که مجهز به هوش مصنوعی بوده و در صورت تفاوت در استایل و ظاهر کاربران از جمله ریش، آرایش، ماسک، عینک طبی و … امکان شناسایی و تأیید هویت را دارا است.

منظور از دستگاه ثبت تردد به صورت ترکیبی چیست؟

منظور از ، دستگاه هایی است که در آنها برای تشخیص هویت کاربران از ترکیب همزمان چند فاکتور شناسایی مثل اثر انگشت و چهره، اثر انگشت و عنبیه و یا تشخیص چهره وکف دست و ترکیبات دیگر استفاده می شود. چنین دستگاه هایی سطح ایمنی عملکرد سیستم را به شکل فوق‌العاده‌ای بالاتر می‌برند و امکان تقلب در آنها تقریبا به صفر می‌رسد.

مقایسه انواع دستگاه حضور و غیاب

از آنجایی که دستگاه های حضور و غیاب با امکانات، تجهیزات و عملکردهای مختلفی در بازار موجود هستند می‌توان آنها را از جهات مختلفی با هم مقایسه کرد که در ادامه به مقایسه آنها می‌پردازیم.

همانطور که مطالعه کردید انواع دستگاه‌های حضور و غیاب با مکانیسم‌های عملکردی متفاوتی در بازار وجود دارند. هرچه مکانیسم سیستم حضور و غیاب مدرن‌تر و ایمن‌تر باشد مطمئنا کارایی آن بهتر و در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر است. به طور مثال قیمت دستگاه‌های تشخیص چهره نسبت به دستگاه‌های کارتی بیشتر است و یا دستگاه‌های حضور و غیاب داینامیک نسبت به سیستم‌های عادی تشخیص هویت گرانتر هستند.

در هر صورت ، از جمله مواردی است که در زمان خرید باید به آن به صورت ویژه توجه نمایید.

دستگاه‌های بیومتریک زمان ثبت تردد کوتاه‌تری نسبت به دستگاه‌های نسل اول مثل دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی یا کدی دارند. با این حال برخی از انواع دستگاه‌های بیومتریک مثلا دستگاه های اثر انگشتی نیز نسبت به مدل تشخیص چهره یا عنبیه مدت زمان بیشتری برای احراز هویت نیاز دارند. بنابراین هرچه تعداد پرسنل شرکت یا سازمان بیشتر باشد باید از سیستم‌های پیشرفته‌تر استفاده گردد تا در زمان ورود و خروج پرسنل صرفه‌جویی شده و از ایجاد صف جلوگیری شود.

هزینه خدمات دستگاه های حضورغیاب ؟

خدماتی که دستگاه های حضور و غیاب ارائه می کنند با توجه به برندها و عملکرد آنها متفاوت است. بنابراین در زمان انتخاب چنین دستگاه هایی باید با توجه به نیاز سازمان در خصوص برنامه های ارائه شده از جمله امکان محاسبه حقوق و دستمزد بر اساس ساعت کار، کنترل دسترسی و … تصمیم گیری شود. معمولا دستگاه های کنترل ورود و خروج مدرن و پیشرفته امکانات جانبی بسیاری را به کاربر ارائه می دهند.

امکان تقلب و میزان خطا در دستگاه های هوشمند و با تکنولوژی مدرن بسیار کمتر از دستگاه‌های قدیمی است. به طوری که دستگاه‌های تشخیص چهره داینامیک نسبت به همه انواع دستگاه های ثبت تردد از درصد خطای کمتری برخوردار هستند. هرچه مکانیسم احراز هویت پیچیده ‌تر باشد امکان خطا و تقلب نیز در آن کاهش می‌یابد.

در دستگاه های بیومتریک، به دلیل این که ابزار ثبت تردد مشخصات و ویژگی های خود فرد میباشد، این ابزار همیشه در دسترس و همراه کاربر خواهد بود. اما در دستگاه های ساعت زنی کارتی و کد دار امکان فراموشی و یا مفقود شدن وجود دارد.

حافظه مورد نیاز برای ثبت چهره به دلیل پیچیدگی و اطلاعات مورد نیاز، بیشتر از اثرانگشت و کارت و کد است. البته این مورد تنها برای مجموعه های با تعداد پرسنل بالا اهمیت دارد.

کدام نوع دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کار ما مناسب است؟

برای این که بتوانید برای کسب و کار خود را انتخاب کنید باید به مواردی از جمله امکانات دستگاه، تعداد پرسنل، ایمنی دستگاه، محیط کار، خدمات پس از فروش و … توجه فرمایید و با توجه به نیاز مجموعه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خلاصه مقاله ای که خواندیم

با توجه به حساسیت و هوشمندی دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک جای تعجب نیست که چنین دستگاه هایی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. ضمن این که به دلیل استفاده از هوش مصنوعی و سنسورهای پیشرفته در این دستگاه ها، قیمت آنها در مقایسه با دستگاه های کارتی گران تر است. با این حال این دستگاه‌ها از ایمنی و اطمینان بیشتری برخوردار هستند که فاکتور اصلی استفاده از چنین دستگاه هایی در سازمان ها، کارخانجات و شرکت های بزرگ و کوچک است. بکارگیری انواع دستگاه حضور و غیاب کارفرمایان را قادر می سازد تا زمان دیر رسیدن، خروج زودهنگام، مرخصی های ساعتی در طول روز و غیبت ها را به طور مستقیم نظارت کنند. سیستم های حضور و غیاب به دو دسته کلی دستی و خودکار تقسیم می شوند. سیستم های دستی مبتنی بر کاغذ و بودند که زمان های ورود و خروج پرسنل بر روی کاغذ چاپ می شد. استفاده از این نوع سیستم ها بسیار کار طاقت فرسایی در محاسبه حقوق و دستمزد بود و گاهی محاسبه حقوق و دستمزد تا چند روز به طول می انجامید و پرداخت دیرهنگام حقوق پرسنل موجب نارضایتی آنان می گردید. با ظهور کامپیوترها، دستگاه های حضور و غیاب کارتی به بازار عرضه شدند که جهش بزرگی در سیستم های حضور و غیاب به وجود آمد و به دنبال آن با رشد روزافزون تکنولوژی دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی، ، تشخیص عنبیه، ، پدید آمدند.

سیر تکامل دستگاه های حضور و غیاب به ترتیب پیدایش تکنولوژی:

ابتدایی ترین دستگاه های حضور و غیاب، دستگاه حضور و غیاب پانچی بودند که با قرار گرفتن کارت پانچ در اسلات مخصوص، تاریخ و زمان ورود یا خروج پرسنل بر روی کارت ثبت می گردید. این کارت ها به صورت جدولی از روزهای یک ماه بودند که هر روز خود به دو بخش برای ثبت ورود و خروج تقسیم شده بود. در پایان ماه این کارت ها برای محاسبه روزهای کارکرد، مرخصی، غیبت و ماموریت تحویل جمع آوری می گردید و محاسبه این زمان ها برای سازمان هایی با تعداد فراوانی از پرسنل بسیار کار طاقت فرسا و زمان بری بود و گاهی این کار تا چند روز به طول می انجامید.

دستگاه حضور و غیاب بیومتریک

منظور از استفاده از اجزای بدن انسان برای تشخیص هویت او نظیر اثر انگشت، تشخیص چهره، عنبیه چشم، کف دست یاتشخیص گفتار و صدای پرسنل می باشند. همه این اجزا در هر انسانی منحصر به فرد و یکتا می باشد. معروف ترین تکنولوژی های بیومتریک جهت شناسایی پرسنل در دستگاه حضور و غیاب شامل تشخیص اثر انگشت، چهره و عنبیه چشم می باشد که در ادامه به شرح هر آیتم می پردازیم.

ویدیو دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی تایمکس پلاس

روش کار به این صورت است که در ابتدا پرسنل در دستگاه تعریف می شود و چند نمونه اثر انگشت از وی گرفته می شود و ثبت می گردد پس از آن هنگامی که پرسنل می خواهد تردد ورود و خروج خود را ثبت کند انگشت خود را بر روی سنسور قرار داده و اثر انگشت او با اثر انگشت های موجود در پایگاه داده مقایسه شده و پس از شناسایی تردد وی ثبت می گردد. مهم ترین مزیت سنسور دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی پالیزافزار این است که سنسور همه مدل های آن ضد آب و گرد و غبار می باشد و علاوه بر روش شناسایی اثر انگشت در کنار آن می توانید از کارت و رمز هم استفاده نمایید.

انواع روش های شناسایی ترکیبی در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

ویدیو دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت تیام

در به هنگام تعریف پرسنل معمولا چند نمونه از چهره او با زاویه های مختلف عکس تهیه می شود و پرسنل در دستگاه ذخیره می شود پس از آن پرسنل هنگامی که روبروی دستگاه حضور و غیاب می ایستد تصویر او با تصاویری که از قبل ذخیره شده اند مقایسه می شود و پس از یافتن کاربر در پایگاه داده ساعت و تاریخ ورود یا خروج او ثبت می گردد.

انواع روش های شناسایی ترکیبی در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

نمایش عنبیه چشم Iris از زاویه روبرو و کنار جهت شناسایی در دستگاه حضور و غیاب

عنبیه بخش رنگی و کروی شکل چشم در پشت قرنیه است که مردمک را احاطه می کند. الگوی عنبیه چشم هر انسان منحصر بفرد است که در طول دوران زندگی اش بدون تغییر باقی می ماند. قرنیه چشم که عنبیه را به طور کامل محافظت می کند از آسیب دیدن آن جلوگیری می کند و در نتیجه عنبیه چشم می تواند به عنوان یک عامل موثر و مناسب در تشخیص هویت بیومتریک افراد به هنگام تردد در مکان های امنیتی و سازمان ها مورد استفاده قرار گیرد.

حضور و غیاب چشمی شامل متدهایی جهت بررسی الگوهای ریزی در عنبیه چشم انسان است که آنها بسیار یونیک و مختص هر فرد می باشند. برای دستیابی به تصاویر دقیق عنبیه بسیار مهم است که دستگاه حضور و غیاب چشمی را خریداری نمایید که دوربین آن تصاویری با کیفیت بالا تهیه کند. احراز هویت Iris معمولاً مستلزم این است که کاربر در یک مکان مشخص در مقابل دوربین بایستد تا موقعیت چشم کاربر در جلوی دوربین ثابت قرار گیرد و تصویری از عنبیه چشم او تهیه شود.

مکانیزم شناسایی و تشخیص عنبیه چشم در دستگاه حضور غیاب

ویژگی های دستگاه حضور و غیاب چشمی

مزایای استفاده از انواع دستگاه حضور و غیاب

معایب تکیه بر روش های قدیمی در ثبت زمان حضور و غیاب این است که آنها شامل هزینه هایی از نظر وقت و پول خواهند شد علاوه بر این تحویل گزارش بدون نقص در زمان مقرر ممکن است منجر به بیماری هایی با استرس گردد همچنین افرادی که هفته ها صرف جمع آوری ساعت ها، اصلاح و محاسبه زمان کاری انجام می دهند آنها را از تکمیل سایر وظایفی که برای آن به کار گرفته شده اند، باز می دارد پیشنها ما این است به جای اینکه در گذشته باقی بمانید، با تغییر در سیستم حضور و غیاب، آینده را بپذیرید و از مزایای فراوان دستگاه حضور و غیاب بهره برید.

مطالب پربازدید

مطالب پیشنهادی

آنچه در ادامه می آموزید:

شناسایی پرسنل با استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

هنگامی که پرسنل انگشت خود را بر روی سنسور قرار می دهد دستگاه حضور و غیاب نقطه هایی را که در آن اثر انگشت تقاطع یا پایان می یابد، شناسایی نموده و سپس یک نقشه از این نقاط ایجاد می کند این نقشه مختصات به عنوان بیومتریک آن فرد جهت شناسایی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه حضور غیاب اسکن تهیه شده از اثر انگشت فرد را با اثر انگشت های موجود در پایگاه داده مقایسه می کند اگر اثر انگشت فرد با الگوهای از پیش تعیین شده مطابقت داشت کارمند شناسایی شده و زمان ورود یا خروج او ثبت میگردد حال اگر الگو مطابقت نداشته باشد فرد شناسایی نشده و اطلاعات ورود و یا خروج او ثبت نمی گردد.

معرفی مدل های دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت پالیزافزار

  1. دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت و کارت تیارا
  2. دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت و کارت تایمکس پلاس
  3. دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت و کارت TFinger 501
  4. دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد AC5000 Plus
  5. دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد AC2100 Plus
  6. دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد AC2200

مقایسه مدل های دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

مدل تیارا تایمکس پلاس TFinger 501
تعداد اثر انگشت 100,000 500 3,000
تعداد کارت 500,000 16,000 3,000
تعداد ترددها 10 میلیون 150,000 200,000
عکس ترددها 20,000 x x
باتری UPS حدوده 3 ساعت 20 ساعت 2 ساعت
تخلیه اطلاعات LAN, USB (Flash), Wi-Fi LAN, USB (Flash) LAN, USB (Flash)
محل ساخت ایران ایران چین

ویدیو نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی تایمکس پلاس

 

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی تایمکس پلاس با قابلیت تشخیص اثر انگشت، کارت، رمز و یا ترکیبی از هر سه حالت جهت شناسایی افراد می باشد. سنسور اثر انگشت دستگاه اثر انگشتی تایمکس پلاس ضد تقلب می باشد بدین معنی که اثر انگشت های تقلبی ساخته شده از پلاستیک، سیلیکون و کاغذ را به راحتی تشخیص می دهد. دستگاه حضور غیاب تایمکس پلاس قابلیت تعریف حداکثر 10 اثر انگشت با کیفیت 500dpi به ازای هر پرسنل را دارد.

قیمت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت

قیمت دستگاه های حضور و غیاب انگشتی ایرانی و چینی از بازه قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومان تا 9 میلیون و 800 هزار تومان می باشد.

ویدیو نحوه ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور و غیاب TFinger 501

 

با قیمتی ارزان نسبت به سایر مدل های دستگاه حضور غیاب انگشتی پالیزافزار می باشد که قابلیت ثبت 3,000 اثر انگشت و 200,000 رکورد تردد را دارد. دستگاه اثر انگشتی TFinger 501 علاوه بر اثر انگشت قابلیت شناسایی کارمندان را از طریق کارت بدون تماس 125 کیلوهرتز RF یا هوشمند(مایفر) 13.56 مگاهرتز را دارد.

ویژگی های متمایز دستگاه حضور و غیاب انگشتی

مقایسه دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و دستگاه حضور و غیاب کارتی

با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشت پالیزافزار می توانید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی و بیومتریک تان کاملا ایمن و مطمئن هستند اما در برای پرسنل این نگرانی وجود دارد که کارت خود را فراموش و یا گم کنند. از طرفی نیز زمان هایی که مدیران در محل حضور ندارند این مسئله ذهن آنان را درگیر می کند که شخص دیگری به جای صاحب کارت تردد خود را ثبت نموده است دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشت پالیزافزار همواره سهولت تردد کارکنان در مجموعه را مد نظر خود قرار داده و توانسته است در عرصه حضور و غیاب از سایر رقبای خود پیشی گیرد.

به طور کلی تکنولوژی های مورد استفاده در سیستم های بیومتریک معمولا برای اهدافی نظیر زمان و حضور و غیاب مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینكه اعتبار سنجی های بیومتریک برای هر فرد منحصر به فرد است و نمی توانند جعل یا كپی شوند، شناسایی بیومتریک دقیق ترین سیستم برای شناسایی هر كارمند شناخته می شود. انجمن حقوق و دستمزد آمریكا تخمین می زند كه به علت کم کاری كاركنان حداقل 5 دقیقه به ازای هر كارمند در روز از دست می رود اما با خرید دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت، و یا کارت شما می توانید زمان خواندن و ثبت تردد را به کمتر از یک ثانیه کاهش دهید.

چه شرکت هایی از دستگاه های حضور و غیاب استفاده می کنند؟

هر شرکتی که دارای بودجه و نیازمند اطلاعات ورود و خروج کارمندان خود باشد، می تواند دستگاه حضور و غیاب خریداری نماید. بر اساس آمار بدست آمده از ، دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی بیشترین استفاده را در مکان های صنعتی، رستوران ها، هتل ها و مسافرخانه ها دارند.

مزایای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشت چیست؟

با گسترش صنعت گردشگري (توريسم) امور هتلداري به يكي از مهمترين و پردرآمدترين فعاليت هاي فرهنگي در جهان تبديل شده است. بطوري كه آمارها نشان مي دهد، هر ساله ميلياردها دلار در اين صنعت در سراسر جهان گردش كرده و صنعت توريسم و هتلداري در بسياري از كشورهاي جهان، يكي از منابع مهم درآمد ناخالص ملي است.

جهت گسترش و توسعه هر چه بيشتر توريسم، نياز به اقدامات متعددي است كه يكي از آنها توسعه و تجهيز هر چه بيشتر هتلهاست.

امروزه حل بخش عظیمی از مشکلات مدیریتی، مستلزم استفاده از دستاوردهای نوین در کنار راهکارهای پیشرفته جهانی و جایگزین کردن آن به جای روش های قدیمی و سنتی است. بدیهی است ایجاد و تحقق این مهم فقط با هماهنگی و انجام کارهای زیر بنایی ممکن خواهد شد.

اتوماسیون هتل تایگر جهت بالا بردن امكانات رفاهي و امنيتي مسافران و بخش هاي مختلف هتل ها طراحی و توسعه داده شده است . از جمله کاربردهای این اتوماسیون مي توان با بكار بردن قفل هاي الكترونيكي درب ها، مي توان امنيت بيشتري را براي توريست ها در هتل، تامين كرد و يا با استفاده از دستگاه حضور و غياب هتل و كنترل دسترسي، نظارت بهتر و بيشتري را بر عملكرد پرسنل هتل اعمال كرد. همچنين با استفاده از دوربين هاي تشخيص چهره نيز علاوه بر زير نظر گرفتن پرسنل، افراد مشكوكي كه وارد ساختمان هتل مي شوند راحت تر پيدا و زير نظر بگيرند.

استفاده از دستگيره هاي الكترونيك درب كه قابلیت باز شدن با استفاده از سیستم های تشخیص چهره، اثر انگشت و كارت را دارا می باشند، اين امكان را برای مسافران فراهم مي كنند تا با خيال راحت بتوانند به اتاق خود در هر زماني از شبانه روز رفت و آمد كرده و ديگر لازم نيست بر خلاف دستگيره هاي درب مكانيكي نگران گم كردن كليد اتاق باشند زيرا در صورت گم كردن كارت، بلافاصله پرسنل هتل مي توانند يك كارت جديد براي آنها تهيه و در اختيارشان بگذارند.

از طرف ديگر با استفاده از سيستم هاي هوشمند پاركينگ مي توان، كنترل دقيق تري را در پاركينگ هتل اعمال كرد و امنيت بهتري را براي كاركنان و مسافران هتل مهيا كرد.

همچنين با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد، راحت تر مي توان به امور مالي پرداخت حقوق و دستمزد كاركنان هتل، پرداخت.

جعل اثر انگشت و دور زدن دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

یکی از دغدغه‌های ذهنی برخی از کاربران سیستم‌های ثبت تردد، جعل اثر انگشت در دستگاه حضور و غیاب برای دور زدن دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی است. در حال حاضر روش‌های مختلفی مانند ساخت اثر انگشت با چسب ، ژلاتین ، فیلم، کاغذ و یا جعل اثر انگشت الکترونیکی وجود دارد که می‌توان  به راحتی نمونه اثر انگشت را به دست آورده و توسط آن بعضی از سنسورها را فریب داد.

برای ساخت اثر انگشت جعلی، باید نمونه اصلی آن یا اثر یا تصویری از آن در دسترس باشد. گاهی افراد می‌خواهند نمونه‌ای از انگشت خود درست کنند که به راحتی با قالب ‌گیری اثر انگشت خود بر روی چسب،‌ خمیر و … این کار را انجام می‌دهند. اما گاهی افراد می‌خواهند اثر انگشت دیگران را جعل کنند که در این صورت باید به طریقی یک نمونه از اثر انگشت آنها را به دست آورند. اثر انگشت باقی مانده بر روی اجسام مختلف مانند لیوان، دستگیره و … به راحتی قابل برداشتن است. حتی با داشتن تصویری (عکس) از انگشت افراد، می‌توان نمونه جعلی و تقلبی آن را ساخت و دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست.

Jan Krissller یک هکر آلمانی است که در یک کنفرانس تصویری از اثر انگشت وزیر دفاع آلمان به دست آورد و توانست اثر انگشت وزیر را از روی عکس، هک کند. همین فرد در طی 24 ساعت از انتشار آیفون 5 موفق شد، قفل تأیید اثر انگشت Apple را بشکند.

معرفی شرکت افق تایم یک محیط دوستانه و صمیمانه است و همه اعضای گروه تلاش میکنند در این محیط بهترین بازدهی و توسعه را برای مشتریان به ارمغان بیاورند، همه اعضا به شعار ” Team Work , Make Dream Work ” باور دارند و مطمین هستند که کار گروهی بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد.

سخن پایانی

دستگاه های حضور و غیاب بیشتر از زمان ردیابی، اطلاعات مفیدی در اشکال مختلف در جهت بهبود کارایی و سودآوری کسب و کار ارائه می کنند. این اطلاعات به راحتی توسط یک کلیک قابل دسترس است و حتی برخی از اطلاعات را در قالب جدول ارائه می دهد که مدیران می توانند از این قالب ها فایل خروجی برای چاپ و یا فرمت های مختلف نظیر Excel تهیه کنند. دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشت پالیزافزار با اکثر سیستم های حقوق و دستمزد موجود سازگار هستند و باعث می شود پرداخت ها آسان و دقیق باشد زیرا همه آیتم ها از مرحله ثبت حضور تا پرداخت فیش حقوق ماهانه همگی از طریق سیستم انجام می پذیرد و خطاهای انسانی را از بین می برد.

شرکت پالیزافزار به عنوان نماینده انحصاری شرکت ویردی کره جنوبی در ایران با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب و پرسنل قادر به جمع آوری و پردازش تصاویر اثر انگشتی است که باعث می شود تا تایید هویت و شناسایی اثر انگشت قوی تر، جامع تر و قابل اطمینان تر از سایر سنسور های اثر انگشت نوری که در بازار عرضه شده اند باشد. دستگاه های حضور و غیاب پالیزافزار می تواند در کمتر از یک ثانیه با سرعتی بسیار بالا کارمندان مجموعه را تشخیص داده و کارمندان می توانند بدون اتلاف وقت در محل کار خود حاضر شوند. و حضور و غیاب اثر انگشت آسان است و می تواند در عرض چند دقیقه پیاده سازی شود. علاوه بر این رابط نرم افزار حضور و غیاب بسیار کاربر پسند بوده بنابراین زمان کارکنان برای آشنا شدن با سیستم ناچیز است و هیچگونه هزینه اولیه ای برای آموزش وجود ندارد دستگاه های حضور و غیاب پالیزافزار با توجه به نیازهای شرکت شما بسیار قابل تنظیم است و موجب صرفه جویی قابل توجه در زمان و فعالیت های آینده می شود.

 

 

خروج از نسخه موبایل