برترین های کسب و کار

مقایسه انواع پوکه از لحاظ ساختار وشکل و مزایا + راهنمای خرید

مقایسه انواع پوکه از لحاظ ساختار وشکل و مزایا + راهنمای خرید

پوکه معدنی در صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمانی و کشاورزی کاربرد دارد که در این مقاله به راهنمای خرید این محصول می پردازیم.

پوکه معدنی نوع خاصی از سنگ است و در مکان های مختلفی مانند زیر ساختمان ها، کف دریا و حتی در کناره های آتشفشان ها یافت می شود. در واقع این سنگ از نوع آذرین است که از طریق گدازه های ارسالی از زمین ساخته می شود و سپس با دمیدن از کنار آتشفشان به درجه سختی خاصی می رسد.

این سنگ پوکه در کشاورزی، سازه های بتنی و ساختمان سازی مفید است و علاوه بر وزن نسبتاً سبک، استقامت بسیار خوبی نیز دارد. البته این سنگ ویژگی های دیگری از جمله غنی بودن از املاح معدنی و همچنین عایق بودن صدا، گرما و سرما دارد. با این تفاسیر در هر صنعتی که فعالیت می کنید و اگر به پوکه معدنی نیاز دارید، این راهنمای خرید پوکه معدنی را تا انتها مطالعه کنید.

پوکه معدنی چیست؟

شاید پاسخ به سوال پوکه معدنی چیست به شما در خرید هر چه بهتر کمک کند. پوکه معدنی یک ماده اسفنجی است که از ترشحات گدازه های آتشفشانی که سال ها در قسمت های پایینی زمین فشرده شده است، تولید می شود. لازم به ذکر است در صورت استخراج صحیح و علمی این پوکه ها امکان استفاده برای همیشه وجود دارد. پوکه یا پوکه نام علمی پوکه معدنی است و مقدار قابل توجهی آهن، آلومینیوم، سدیم، کلسیم و منیزیم در ترکیبات این سنگ یافت می شود. برای خرید پوکه معدنی لازم است این سنگ پا را به خوبی بشناسید و با خصوصیات آن آشنا باشید تا در شناسایی بهترین نوع پوکه کمک کند. حال در راهنمای خرید پوکه معدنی به ویژگی های این نوع سنگ پرکاربرد می پردازیم:

  • این سنگ نمی تواند مشتعل شود.
  • پوکه معدنی رسانایی ضعیفی دارد.
  • این سنگ چگالی کمی دارد.
  • امکان جذب و مقاومت عالی پوکه معدنی قابل توجه است.
  • آنقدرها هم سخت نیست.
  • پوکه معدنی کیفیت صوتی و عایق حرارتی خوبی دارد.
  • این سنگ در برابر رطوبت مقاوم است.

نکات مهم برای خرید پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی را بشناسید!

برای خرید بهترین نوع پوکه معدنی مناسب با نیاز خود ابتدا باید انواع پوکه معدنی را با موارد مصرف و ویژگی های آن بشناسید. در این قسمت از راهنمای خرید پوکه معدنی به معرفی انواع پوکه معدنی می پردازیم که در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه سعی می کنیم به اختصار در مورد این پوک ها صحبت کنیم:

1- پوکه شنی که در سایز 0 تا 5 وجود دارد و برای پرکردن کف ساختمان ها استفاده می شود.

2- نخود جیبی که اندازه آن حدود 5 تا 10 است و برای ساخت انواع بلوک مفید است.

3- پوکه فندقی که هم اندازه پوکه نخودی است و در شیب سطوح استفاده می شود.

4- پوکه عدس که سایزهای 10 تا 15 دارد و برای تولید انواع بلوک استفاده می شود.

5- پوکه بادام که در سایزهای 15 تا 30 موجود است و در شیب های ساختمانی کاربرد دارد.

6- پوکه مخلوط که سایزهای 10 تا 30 دارد و برای پرکردن فضاهای خالی تونل ها استفاده می شود.

پوکه معدنی بر اساس وزن محاسبه می شود یا متر؟

مهم ترین نکته ای که در راهنمای خرید پوکه معدنی به آن اشاره می شود این است که خرید متری این محصول ترجیح داده می شود. در واقع، اگر پوکه معدنی به کیلو یا تن فروخته شود، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های اضافی باشید. همانطور که اشاره کردیم پوکه معدنی عموما سبک وزن است و خرید کیلویی امکان تحویل سنگ بی کیفیت و سنگین را افزایش می دهد پس حتما در خرید پوکه معدنی به این نکته توجه ویژه داشته باشید. از دیگر نکات مهم خرید پوکه می توان به موارد زیر اهمیت بیشتری داد:

وزن را محاسبه کنید

برای تست کیفیت پوکه باید وزن پوکه را در هر متر مکعب محاسبه کنید. هر چه این مقدار کمتر باشد، کیفیت پوکه بالاتر است.

مساحت را محاسبه کنید

قبل از خرید پوکه معدنی باید این نوع محاسبه را با دقت انجام دهید تا اندازه مورد نیاز پوکه را خریداری کنید. باید گفت که اگر قصد خرید یک کیلو پوکه را دارید; انجام مجدد این بررسی ها ضروری است.

از مراکز معتبر و مجاز خرید کنید

نکته مهم دیگر در نحوه خرید پوکه معدنی این است که از فروشگاه، شرکت یا مرکز معتبر خرید کنید تا پوکه باکیفیت و با بهترین قیمت را به شما عرضه کند. شرکت عرضه کننده پوکه باید از انواع پوکه که سابقه طولانی در این زمینه دارند خریداری کند تا نگران کیفیت، کیفیت و قیمت پوکه نباشید. همچنین امکان خرید انواع پوکه صنعتی و معدنی در قروه و کردستان به صورت حضوری و حضوری و با روش های حمل و نقل ایمن را برای شما خریدار محترم فراهم نماید. به عنوان مثال شرکت صنعتی و معدنی مانتیشلو با استفاده از کامیون های 18 چرخ، چرخ دستی و کمپرسی سفارش شما را در هر نقطه از ایران در مدت 48 ساعت برای خریدار ارسال می کند.

بررسی قیمت پوکه معدنی

همانطور که گفتیم برای دریافت قیمت این محصول پرکاربرد ابتدا باید به مراکز مجاز مانند پوکه نت https://pokeh.net/ مراجعه کنید. علاوه بر این مشخص است که عوامل مختلفی در قیمت پوکه معدنی نقش دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

نوعی پوکه معدنی که به طور طبیعی در بخش های مختلف استفاده می شود.

اندازه پوکه معدنی که برای هر صنعت به اندازه های خاصی نیاز دارد.

وزن پوکه معدنی با توجه به نوع پوکه متفاوت است.

قبل از خرید باید کیفیت پوکه معدنی بررسی شود.

توصیه می کنیم در صورت نیاز به این محصول کاربردی در پلتفرم های مختلف حتما قبل از خرید نهایی در مورد قیمت پوکه تحقیق کاملی انجام دهید تا در نهایت بهترین کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

بررسی وزن پوکه معدنی

همانطور که در راهنمای خرید پوکه معدنی اشاره کردیم، پوکه معدنی انواع مختلفی دارد که از مهم ترین آنها می توان به پوکه صنعتی، پوکه فندقی، پوکه نخودی، پوکه عدس، پوکه شنی و پوکه بادام اشاره کرد که هر کدام پایه خاص خود را دارند. برای تعیین وزن در واقع وزن پوکه معدنی با توجه به حجم آنها به تن یا متر محاسبه می شود. به عنوان مثال وزن پوکه بادام در هر متر مکعب 500 تا 600 کیلوگرم است.