آموزش ساخت برش منحنی با اره نواری

آموزش تنظیم و کار با اره نواری تمام چیزهایی که برای تنظیم و استفاده صحیح از اره نواری نیاز دارید را به شما آموزش میدهد. این مجموعه از چهار ویدئو تشکیل شده و حدوداً شامل 8 ساعت آموزش است. آموزش های این دوره بصورت گام به گام بوده و کاملاً کاربردی و قابل استفاده برای همه افراد هستند. همانند دیگر چوب‌های سخت مثل چوب گیلاس، افرا می‌تواند در مرحله پرداخت، به‌ویژه هنگام رنگ‌آمیزی شفاف کمی مشکل‌ساز باشد. در شروع رنگ‌آمیزی، حتما از آستر رنگ شفاف استفاده کنید و لکه‌هایی که پدیدار می‌شوند را مسطح کنید.

شرکت دانش بنیان راش ماشین، با پشتوانه قوی از تیم متخصص و مهندسان مجرب، به عنوان یک پیشرو در عرصه تحقیقات و توسعه ماشین‌آلات مدرن شناخته می‌شود. این شرکت دانش بنیان با تمرکز بر روی نوآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، محصولاتی با کیفیت عالی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. شرکت دانش بنیان راش ماشین ، در پی توسعه و بهبود مستمر فناوری‌های خود، تلاش مضاعفی برای پیشبرد صنعت ماشین‌آلات دارد. این تعهد به کیفیت و نوآوری، شرکت دانش بنیان راش ماشین را به یکی از برترین نهادهای تولید ماشین‌آلات در سطح جهان تبدیل کرده است.

در این دوره آموزشی، هندریک در حین معرفی ابزارها و قطعات اره نواری، تکنیک های لازم از مبتدی تا حرفه ای کار با اره نواری را نیز به شما آموزش خواهد داد. این دوره شامل چند بخش است و شما ابتدا آموزش های لازم درباره اره نواری چدنی و اروپایی را دریافت خواهید کرد. این بخش ها، خصوصیت های مختلف هر نوع اره نواری را به تفکیک به شما آموزش میدهند. و اگر قصد خرید اره نواری دارید داشتن این اطلاعات میتواند کمک زیادی به شما در انتخاب اره نواری مناسب تان کند.

در بخش های بعدی، انواع تیغه ها، ارتقاء قطعات، بررسی ها و تنظیمات، و تعویض تیغه و آماده سازی دستگاه به شما آموزش داده میشود. آموزش دهنده این دوره، کار را در اینجا به پایان نرسانده و روش عمل استفاده از اره نواری را نیز در چند بخش به شما آموزش میدهد. او روش های مختلف برش ضربدری، حرکات آزاد، استفاده خاص برای نجاری، ساخت الگوها، و موارد دیگر را به تفکیک در این قسمت ها آموزش میدهد.

تمام این مراحل بصورت دقیق در آموزش ها ضبط شده است و شما نیازی به نگرانی در مورد از دست دادن آموزش ها نخواهید داشت. دریافت آموزش ها از هندریک مثل این است که او را بعنوان یک استاد و آموزش دهنده حرفه ای به کارگاه خود آورده و بطور مستقیم آموزش های وی را دریافت میکنید. اره نواری یا اره مویی یکی از ابزار های پرکاربرد در صنعت برای برش دادن چوب و یا آهن میباشد در این مجموعه آموزشی نحوه کار و تمام تنظیمات این دستگاه ومعرفی انواع اره ها  و نحوه انتخاب صحیح آنها آشنا میشوید

آموزش های دوره :

  • روش انتخاب اره نواری، در صورتی که بدنبال خرید یا ارتقاء هستید.
  • روش بررسی اره نواری و پیدا کردن نواقصی که بر روی عملکرد آن تأثیر میگذارند.
  • اطلاعات کامل در مورد ارتقاء قطعات، تا بتوانید عملکرد اره نواری را خیلی بهتر از زمانی که آن را از کارخانه تحویل گرفتید کنید.
  • روش تنظیم دقیق بخش های مختلف اره نواری تا بتوانید بهترین کارایی را از ماشین خود دریافت کنید.
  • روش سفت کردن تیغه در دستگاه
  • روش تنظیم دقیق بلبرینگ ها و بلاک ها برای اینکه بتوانید دقیق ترین برش ها را از دستگاه بگیرید
  • معرفی انواع تیغه ها و عملکرد آنها در برش معمولی، برش مجدد، و برش خم.
  • روش امن جمع کردن و بسته بندی تیغه ای که از دستگاه خارج کرده اید.
  • روش برش دقیق استوک های خام و برش خورده.
  • روش انجام صحیح برش های عرضی با استفاده از میتر سنج.
  • روش برش صحیح الوارهای ضخیم.
  • نحوه برش منحنی بصورت دست آزاد.
  • روش انجام برش های منحنی داخلی و خارجی
  • روش برش و سمباده زنی دایره های عالی با استفاده از ابزاری که میتوانید ظرف چند دقیقه بسازید.
  • روش استفاده از اره نواری برای بریدن قطعات ظریف چوب.
  • همه چیز در مورد قالب ها و اینکه چطور از آنها برای ساخت قسمت های منحنی مبلمان استفاده میشود.
  • در مورد یکسری از ابزارهایی که برای کشیدن منحنی در روی قالب ها استفاده میشود.
  • و موارد زیاد دیگر …

بااین‌حال مشکل شما تماماً حل نمی‌شود. رنگ شفاف چوب در منافذ چوب فرو می‌رود و درصورت پیدا نکردن منفذ، در زمان پاک کردن، رنگ شفاف از روی کار پاک خواهد شد. سمباده‌زنی صحیح، رمز یکدست شدن رنگ بر روی چوب است. برای سنباده‌زنی باید به‌تدریج از سمباده‌های نرم‌تر استفاده کنید. از سمباده 120 شروع کرده، سپس از 180 و نهایتاً کار را با 220 به پایان برسانید. سعی کنید در سمباده‌زنی نهایی سطح کار را به‌طور کامل یکدست کنید. سپس بافت انتهای چوب که به‌طور معمول رنگ بیشتری به خود می‌گیرد را با استفاده از ورقه 320 سمباده بزنید.

سمباده‌زنی بافت انتهایی کار با سنباده نرم‌تر، حفره‌های پایانی بافت را بیشتر پر خواهد کرد و بدین شکل رنگ بیش‌ازاندازه نخواهد گرفت. قبل از اعمال آستر، رنگ سطح کلی کار را با ملایمت تمیز کنید. پس از مدت کوتاهی، رنگ چوب (شفاف) موردنظر خود را به کار بزنید. یکی دیگر از تکنیک‌های متداول برای پرداخت چوب افرا اعمال روغن تانگ یا روغن بزرک بعد از سمباده‌زنی پایانی است. این روغن‌ها به چوب افرا ظاهری ببر مانند و یا فردار می‌بخشند. کار را با اعمال یک‌لایه شلاک دنبال کنید. برای پرداختی بادوام، شلاک را با لاک‌الکل یا پلی‌اوراتان پوشش دهید.

می‌توان گفت که چوب افرا نرم همه کاره است و می‌توان در طیف گسترده‌ای از مبلمان آن را استفاده کرد. این چوب قابلیت بالایی برای راضی کردن مشتریان با محصولات سفارشی دارد. زمانی که چوب توسط کوره خشک می‌شود تحمل بالایی در مقابل مشکلاتی چون شکل پذیری، ترک خوردن، کج شدن حتی در معرض رطوبت‌های مختلف دارد. این نوع چوب با انواع وارنیش‌ قابل استفاده است. بسیاری از خریداران با توجه به طراحی‌های خاصی که مدنظر دارند افرا نرم را به دلیل استفاده‌ی راحت به افرا سخت ترجیح می‌دهند. چوب افرا نرم انتخاب بسیار مناسبی برای ساخت مبلمان دفتر و منزل هستند.

این الوار کیفیت بسیار نزدیکی به افرا سخت دارد ولی با تراکم آن کمتر است که این کار را برای نجاران بسیار راحت می‌کند. بیشتر آن‌ها چوب افرا نرم را ترجیح می‌دهند زیرا نتیجه‌ی زیبا با زمان کم‌تر برای آن‌ها در پی دارد و برای خریداران مقرون به‌صرفه‌تر است. وقتی زمان انتخاب یک چیز بادوام به اندازه کافی زیبا با تحمل پذیری بالا برای مبلمان سفارشی جدیدتان در میان است چوب افرا نرم بهترین گزینه است. بدنه نیوفیس بعد از ساعت ها عملیات تنش زدایی و اعمال شرایط محیطی مختلف و در نظر گرفتن کلیه المان های ابزار دقیق، تازه عملیات تراش کاری و فرزکاری و سوراخ کاری بر روی آن انجام می گیرد.

درست همانند سناریوی که هوماگ آلمان برای ساخت ماشین آلات خود پیاده می کند. این تکنیک سبب می شود کمترین تنشی بر روی دستگاه به جا نماند و در اثر گذشت زمان دقت دستگاه افت نکند. این تنش ها در یک بدنه جوشی اجتناب ناپذیر است که باید به بهترین شکل دفع گردد. بدنه این ماشین دارای طراحی منحضر به فرد دابل فریم می باشد که کمترین لرزشی در حین کار نخواهد داشت. شاسی آن از پروفیل های صنعتی سنگین وزن و تسمه های ۱۵ میلی متر طراحی و ساخته شده است. این ماشین دارای مزیت ها و نکات کابردی زیر خواهد بود.