آموزش پیتزا در ماکروفر سامسونگ

طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ، طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ لمسی، طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ قدیمی، طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ برای پخت کیک و طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ برای پخت پیتزا و لازانیا ، برنامه پخت مایکروفر سامسونگ و تنظیمات برنامه پخت پیتزا در دسته پر سرچ ترین موضوعاتی قرار دارند که مورد توجه کاربران ماکروفرهای سامسونگ قرار گرفته اند.

سامسونگ

چرا ماکروفر سامسونگ، طرفداران زیادی دارد؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث پرطرفدار بودن مایکروویوهای سامسونگ شده، سهولت استفاده از این محصول لوازم خانگی است. با تعمیر ماکروفر ال جی  در اصفهان  ، ما برای شما کیفیت و اعتماد را به همراه خواهیم آورد . ماکروفر سامسونگ، غذا را نمیسوزاند. از طرفی قیمت ماکرو فر سامسونگ، بسیار مقرون به صرفه است. شما به سرعت می توانید وعده غذایی را با استفاده از مایکروویو سامسونگ، گرم کنید و میزان سلامت آن در مقایسه با سایر روش ها بیشتر است. بدون شک، مایکروویو، یکی از پر کاربردترین وسایل لوازم خانگی است که پخت و پز را برای بسیاری از خانم ها راحت کرده است.

قبل از استفاده از ماکروفر سامسونگ باید به چه نکاتی توجه کنید:

مایکروویو به عنوان یکی از پر استفاده ترین دستگاهها در محیط آشپزخانه محسوب می شود. کاربری های مختلف ماکروفر سامسونگ به شما اجازه میدهند تا از مایکروویو سامسونگ هم برای پخت غذا و هم برای گرم کردن آن استفاده کنید بدون آنکه شکل یا رنگ غذا تغییر کند. شما می توانید از مایکروفر سامسونگ برای یخ زدایی، گرم کردن مجدد و پخت وعده های اصلی غذا استفاده کنید.

امواجی که از طریق منگترون ماکروفر تولید می شوند در فضای داخلی آن منعکس شده و به صورت یکنواخت پخش می شوند زیرا غذایی که در داخل ماکروفر قرار گرفته، بر روی صفحه گردان، در حال چرخش است. بنابراین غذا نیز به صورت یکدست میپزد. پس از برخورد امواج به ماده غذایی، گرما به صورت یکدست در داخل غذا پخش می شود و در نهایت، زمان پخت نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند مقدار یا حجم غذا، مقدار آب غذا، دمای اولیه(منجمد یا غیر منجمد).

چگونه از مایکروفر سامسونگ استفاده کنیم؟

قبل از استفاده از ماکروفر سامسونگ ممکن است سوالاتی برای شما مطرح باشد مانند: چگونه مایکروفر سامسونگ را روشن کنیم یا طرز استفاده از دکمه های مایکروفر سامسونگ.

مرحله 1: قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که مایکروفر سامسونگ به خوبی کار می کند. به این منظور ابتدا دستگاه را به برق بزنید. صفحه گردان نیز باید در داخل ماکرو قرار گرفته باشد. درب ماکروفر را باز کرده و یک لیوان آب را بر روی صفحه گردان قرار داده سپس درب ماکروویو را ببندید. پس از پایان این زمان، باید آب در حال جوشیدن باشد.

مرحله 2: طرز گرم کردن و پخت غذا با  مایکروفر سامسونگ : در اینجا نحوه گردم کردن و یا آماده کردن غذا را با استفاده از مایکروفر سامسونگ توصیح میدهیم: درب ماکروفر را باز کنید غذا را در مرکز صفحه گردن قرار دهید. درب ماکرو را ببندید. دکمه مایکروویو را فشار دهید درجه حرارت مناسب را با انتخاب دکمه های بالا یا پایین، تنظیم کنید. سپس دکمه Select/Clock را انتخاب کنید. زمان پخت را با فشردن دکمه بالا یا پایین تنظیم کنید. صدای بیب ماکرو، چهار بار شنیده می شود. علامت یادآور نهایی نیز سه بار صدا میدهد. سپس زمان نیز یک بار دیگر نمایش داده می شود.

مرحله 3: نحوه تنظیم زمان ماکروفر سامسونگ وقتی دما را تنظیم کردید زمان به صورت خودکار نمایش داده می شود.در اینجا ابتدا: دکمه Select/Clock را انتخاب کنید .

از طریق دکمه بالا یا پایین، حالت 24 ساعت یا 12 ساعت را انتخاب کنید. سپس دکمه Select/Clock را فشار دهید. برای تنظیم ساعت، ابتدا دکمه بالا/پایین و سپس دکمه Select/Clock را انتخاب کنید. برای تنظیم دقیقه نیز دکمه بالا/پایین را فشار دهید. وقتی زمان به درستی نمایش داده شد دکمه Select/Clock را فشار دهید. توجه کنید که اگر دمای بالاتر را برای پخت انتخاب می کنید باید زمان پخت را کاهش دهید و در صورتی که دمای کمتر را برای پخت انتخاب کرده اید باید زمان پخت را افزایش دهید.

مرحله 4: طرز تنظیم زمان پخت ماکروفر سامسونگ : اگر درب ماکرو را باز کنید می توانید میزان پیشروی فرآیند پخت و پز را مشاهده کنید.

مرحله 5: برای متوقف کردن فرآیند پخت به صورت موقتی: ابتدا دکمه STOP/ECO را فشار دهید اما اگر قصد دارید فرآیند پخت را به طور کامل متوقف کنید دکمه STOP/ECO را یک بار دیگر نیز فشار دهید. وقتی دکمه STOP/ECO را فشار میدهید صفحه نمایش نیز خاموش می شود. برای خارج شدن از این حالت نیز می توانید مجددا دکمه STOP/ECO را فشار دهید که پس از آن، زمان کنونی نمایش داده می شود.

مرحله 7: استفاده از گزینه های پخت خودکار

مرحله 8: طرز استفاده از گزینه یخ زدایی سریع ماکروفر سامسونگ گزینه یخ زدایی سریع نیز این اجازه را به شما میدهد تا مرغ، ماهی و سبزیجات فریزر شده را به سرعت یخ زدایی کنید. در این مرحله، زمان یخ زدایی و درجه گرما نیز از قبل تعیین شده اند. بنابراین: درب ماکرو را باز کنید. غذای فریز شده را در وسط صفحه چرخان سرامیکی قرار دهید و درب ماکرو را ببندید. اکنون دکمه Quick Defrost  را فشار دهید. با فشردن دکمه بالا/پایین، نوع ماده غذایی مورد نظر برای پخت را انتخاب کنید. سپس دکمه Select/Clock را انتخاب کنید.

3: دکمه استارت را بزنید تا یخ زدایی آغاز شود.

مرحله 9: طرز فعال کردن قابلیت بوزدایی ماکروفر سامسونگ پس از فرآیند پخت و پز و یا زمانی که فضا پر از بوی غذا داخل ماکروفر شده می توانید از این قابلیت استفاده کنید به این ترتیب که: فضای داخل ماکرو را تمیز کنید .

طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ برای پخت کیک

یکی از بهترین کاربردهای روزمره ماکروفرهای سامسونگ، پخت انواع کیک و پیتزا و یا لازانیا است. به این منظور و برای استفاده از ماکروفر سامسونگ برای پخت کیک:

1: کلید کانوکشن(convection ) را فشار دهید تا بتوانید 200 درجه سانتی گراد را در صفحه نمایش ببینید.

2: امکان تنظیم دما با کلید چرخان از 40 تا 250 درجه سانتی گراد وجود دارد.

3: کلید استارت را بزنید تا دستگاه، کار خود را شروع کند.

مراحلی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم به پیش گرمایش ماکروفر سامسونگ مربوط می شوند و پیش گرمایش همه کیک ها نیز 180 درجه سانتی گراد است. پس از طی کردن مرحله پیش گرمایش، مراحل زیر را برای درست کردن کیک با ماکروفر سامسونگ دنبال کنید: دکمه Stop را دو باز بزنید تا دستگاه خاموش شود. مایع کیک را در داخل ماکرو قرار دهید. برنامه پخت کیک را مشخص کنید.

طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ برای پخت پیتزا و لازانیا

برای پخت پیتزا در ماکروفر سامسونگ باید سه مرحله را دنبال کنید که شامل مراحل پیش گرمایش، پخت اصلی و مرحله نهایی پخت هستند. در مرحله پیش گرمایش ابتدا باید دکمه پیش گرمایش را فشار داده و دستگاه را بر روی دمای 180 درجه تنظیم کنید. سپس دکمه استارت را بزنید. در مرحله پخت اصلی نیز دما را بر روی 180 درجه قرار دهید. سپس با کلپیتزا یکی از غذاهای ایتالیایی معروف دنیاست که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد.

در تهیه این غذای وسوسه انگیز، انواع گوشت و سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد و پنیر و سس بکار برده شده در آن، طعم و مزه آن را بی نظیر ساخته است. در مطالب قبلی با طرز تهیه انواع پیتزا مانند پیتزا مخلوط، پیتزا مخصوص، پیتزا مرغ و قارچ و … آشنا شدید که برای طبخ آنها از فر استفاده می‌شود؛ ولی برای تهیه پیتزا در ماکروفر، به آگاهی از نحوه استفاده از دستگاه ماکروفر نیاز است و در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه پیتزا در ماکروفر و نحوه تنظیم میزان دما، زمان و قدرت دستگاه ماکروفر سولاردام ال جی و سامسونگ که جزو مارک‌های معروف و پرطرفدار در میان مردم می‌باشند، آشنا سازیم.

زمان پخت غذا در دستگاه ماکروفر به عوامل زیادی از قبیل میزان و غلظت غذا، گنجایش ظرف، شکل و اندازه ظرف و ظرفیت و گنجایش دستگاه بستگی دارد. همه غذاهایی که برای طبخ به فر نیاز دارند را می توان با تنظیم Convection (کلید ترکیبی) تهیه کرد. برای این منظور باید از میزان حرارت دستور اصلی 15 الی 20 درجه کم کرد و زمان پخت هم بسته به ماده مورد نظر متفاوت است و باید بین 15 تا 20 دقیقه زودتر چک شود. مثلا برای غذایی که باید در دمای 200 درجه و به مدت 20 دقیقه بپزد، Convection را روی 180 درجه پیش گرمایش تنظیم کرده و پس از شنیدن صدای بوق، غذا را در دمای 180 درجه و به مدت حدود 15 دقیقه بپزید.

  1. روش اول (با نان پیتزا)
  1. در یک بشقاب سرامیکی یا پیرکس، یک قاشق غذاخوری روغن ریخته و همه سطح ظرف را با روغن چرب کنید.
  2. نان پیتزا را در بشقاب قرار دهید، روی آن را با سس آغشته کرده و یک لایه پنیر پیتزا روی آن بریزید.
  3. سپس مواد پیتزا را ریخته و روی آن را با یک لایه پنیر پیتزا بپوشانید.
  4. پیتزا را قبل از قرار دادن در ماکروفر، وزن کنید و سپس روی سینی ماکروفر قرار دهید.
  5. دکمه Persian Speed Cook  را فشار دهید تا لیست غذاهایی که دستور پخت آن در حافظه دستگاه وجود دارد، نمایش داده شود.
  6. با پیچاندن دکمه کنترل، عدد مربوط به پیتزا را انتخاب کنید.
  7. سپس دکمه enter را فشار دهید. با زدن این دکمه وزن پیتزا از شما سوال می شود، وزن پیتزا را وارد کرده و سپس دکمه Start را فشار دهید.
  8. پس از اتمام پخت، در صورت تمایل به برشته شدن بیشتر پیتزا، آن را روی سه پایه بلند دستگاه قرار داده و حدود 1.5-1 دقیقه از گریل بالای دستگاه استفاده کنید.
  1. روش دوم (با خمیر پیتزا)
  1. خمیر را در ظرف مورد نظر قرار داده و آن را بر روی سه پایه فلزی کوتاه به مدت 1 الی 2 دقیقه و با قدرت 60% در ماکروفر قرار دهید تا خمیر کمی پخته شود.
  2. سس، پنیر و مواد مورد نظر برای پیتزا را روی خمیر ریخته و سپس پیتزا را روی سه پایه فلزی بلند به مدت 6 الی 8 دقیقه و با کلید ترکیبی گریل و مایکرو با قدرت 60% قرار دهید.

طرز تهیه پیتزا در ماکروفر سامسونگ برای طبخ پیتزا در ماکروفر باید از کلید ترکیبی مایکرو و فر (Micro+ Convection) استفاده کرد. برای این منظور سه مرحله وجود دارد:

  1. کلید پیش گرمایش را به دفعات فشار دهید تا دمای دستگاه روی 180 درجه تنظیم شود.
  2. کلید Start را فشار دهید.

نکته: زمان به صورت اتوماتیک از قبل برای دمای 180 درجه مشخص شده و حدود 10 دقیقه طول می کشد.

  1. کلید ترکیب مایکرو و فر را برای تنظیم دمای فر به دفعات فشار دهید تا دما روی 180 درجه تنظیم شود.
  2. با کلید چرخان، زمان را مشخص کنید (زمان لازم برای پخت خمیر پیتزا، 2-1 دقیقه و برای پخت پیتزا، 8-6 دقیقه می باشد).
  3. کلید ترکیب مایکرو و فر را برای تنظیم قدرت به دفعات فشار دهید، تا قدرت 60% نمایان شود.
  4. کلید Start را فشار دهید.

نکته: در این حالت ظرف را بدون درپوش و بر روی سه پایه کوتاه قرار دهید. برای طلایی شدن روی پیتزا از کلید ترکیبی مایکرو و گریل (Micro+ Grill) استفاده کنید. برای این منظور:

  1. کلید ترکیب مایکرو و گریل را برای تنظیم قدرت، به دفعات فشار دهید تا روی 60% تنظیم شود.
  2. با کلید چرخان، زمان را روی 1.5-1 دقیقه تنظیم کنید.
  3. کلید Start را فشار دهید.

نکته: در این حالت ظرف را بدون درپوش، روی سه پایه بلند فلزی قرار دهید.  ید چرخان، زمان را تنظیم کنید. در اینجا از کلید ترکیب مایکروویو و فر برای تنظیم قدرت استفاده کنید تا عدد 60 درصد نمایش داده شود. و در نهایت، استارت را بزنید. در مرحله طلایی شدن پیتزا نیز از ترکیب کلید مایکروویو و گریل تا نمایش قدرت 60 درصد استفاده کنید و با استفاده از کلید چرخان نیز زمان را حداکثر تا 2 دقیقه انتخاب کنید و دکمه استارت را بزنید.