جدیدترین ترفندهای گوشی اندرویدی

اندروید را می‌توان به عنوان یک سیستم عامل عالی با عملکرد بسیار فوق‌العاده برای گوشی‌های موبایل توصیف کرد. ترفندهای موجود در سیستم عامل اندروید موجب شده است تا بتوان از این دستگاه به سادگی در زمینه‌های مختلف، استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با 14 ترفند اندروید آشنا کنیم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند کار کردن با گوشی را برای شما ساده‌تر از قبل کنند. برای مشاهده کافی است وارد سایت تک شات شوید، تخفیفات روزانه ما را از دست ندهید?.

اندروید | گوشی

1: فعال‌سازی حالت توسعه‌دهنده (Developer Mode)

2: تغییر سرعت انیمیشن

جدیدترین گوشی‌های موجود در بازار را می‌توان گوشی‌هایی دانست که با سیستم عامل اندروید همراه هستند. برخی از گوشی‌های پایین‌رده اندروید با رم 4 گیگابایت همراه هستند و این در حالی است که گوشی‌های اندروید ضعیف‌تر با حافظه رم 2 گیگابایت تولید می‌شوند. یکی از راه‌حل‌هایی که می‌تواند باعث شود تا حس بهتری نسبت به عملکرد سریع دستگاه پیدا کنید، تغییر مقیاس و مدت زمان عملکرد انیمیشن است.

برای انجام این کار باید از تنظیمات (Settings) وارد بخش سیستم (System) شوید و روی تنظیمات توسعه‌دهنده (Develop Options) ضربه بزنید. در ادامه باید به سمت پایین حرکت کرده تا بتوانید گزینه‌های مربوطه را برای انجام کار مشاهده کنید.

3: پاکسازی برنامه‌های پیش‌فرض

در صورتی که این کار باعث رفع مشکل نشود، باید اقدام ذکرشده را با برنامه مرورگر خود هم انجام دهید.

4: تغییر سریع شبکه وای فای

در صورتی که قصد داشته باشید شبکه وای فای خود را در سریع‌ترین زمان انجام دهید، بهتر است بدانید یک روش خاص برای آن در سیستم عامل اندروید وجود دارد.

انگشت خود را از بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید تا وارد منوی تنظیمات سریع (Quick Settings Menu) شوید و انگشت خود را روی نماد وای فای برای چند ثانیه قرار دهید تا به صورت مستقیم وارد بخش شبکه وای فای شوید؛ در این قسمت می‌توانید کلیه شبکه‌های وای فای را مشاهده کنید.

5: دسترسی سریع به منوی تنظیمات سریع

برای باز کردن منوی تنظیمات سریع باید انگشت خود را از بالای نمایشگر به پایین بکشید و در صورتی که بخواهید به تنظیمات بیشتری در منوی موردنظر دسترسی پیدا کنید هم لازم بود یک بار دیگر، همین کار را انجام دهید. شما می‌توانید به صورت همزمان از دو انگشت خود استفاده کنید تا دیگر نیازمند دو بار لمس نباشید.

6: نمایشگر خود را آینه کنید

این قابلیت می‌تواند برای بازی کردن روی نمایشگر بزرگ‌تر، نمایش تصاویر برای خانواده یا دوستان و همچنین پخش موسیقی با صدای بلندتر از طریق اسپیکرهای قدرتمند، مفید باشد. البته تعداد زیادی از برنامه‌ها همانند یوتیوب دارای دسترسی‌های جداگانه و اختصاصی برای دسترسی راحت‌تر هستند.

7: یافتن اعلان‌های مزاحم

آیا شما به صورت مداوم از برنامه‌های گوناگون نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید؟ آیا نمی‌دانید که نوتیفیکیشن‌ها از کدام برنامه‌ها ارسال می‌شوند؟ شما می‌توانید با لمس و نگه داشتن انگشت خود روی اعلان موردنظر برای چند ثانیه، نام برنامه ارسال‌کننده نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید؛ این کار را دستگاه برای شما به سادگی انجام خواهد داد.

8: مدیریت نوتیفیکیشن برنامه‌ها

هنگامی که نام اپلیکیشن ارسال‌کننده نوتیفیکیشن مشخص شد، کافی‌ست انگشت خود را روی آن قرار داده و نگه دارید تا گزینه مربوط به اطلاعات را مشاهده کنید. شما می‌توانید در این بخش، مسدودسازی نمایش نوتیفیکیشن‌ها را انجام دهید و بدین ترتیب از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

9: حالت Do Not Disturb

بدون تردید می‌توان حالت Do Not Disturb را به عنوان یکی از کم‌ارزش‌ترین قابلیت‌هایی دانست که در سیستم عامل اندروید وجود دارد. در حالت کلی قابلیت Do Not Disturb به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را در حالت آرام قرار دهید. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که نمایش اعلان برخی برنامه‌های خاص یا هشدارهای مهم همانند زنگ در حالت Do Not Disturb غیرفعال شود.

شما می‌توانید به منظور فعال‌سازی حالت Do Not Disturb وارد تنظیمات شوید و از بخش صداها (Sound)، گزینه Do Not Disturb را انتخاب کنید. در ادامه وارد بخش موردنظر خواهید شد و امکان انجام تغییرات وجود دارد. همچنین شما می‌توانید فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی آن را با کشیدن انگشت خود از بالای نمایشگر به سمت پایین و در ادامه ورود به منوی تنظیمات سریع، انجام دهید.

آیا تاکنون نیازمند استفاده از نقشه‌های گوگل شده‌اید؟ برای بزرگنمایی فقط کافی است دو بار روی صفحه ضربه بزنید و برای خارج شدن از حالت زوم هم مجددا دو بار ضربه بزنید. انجام این کار می‌تواند در مقایسه با قرار دادن انگشتان روی نمایشگر و تلاش برای بزرگنمایی، بهتر و سریع‌تر باشد.

12: پین کردن برنامه‌ها

در صورتی که فرزند دارید و همواره در حال استفاده از گوشی هوشمند شما هستند، بهتر است اقدامات حفاظتی را انجام دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید با انجام تنظیمات خاص، مانع از دسترسی کودکانتان به محتواهای نامناسب شوید.

14: فعال‌سازی تاریخچه نوتیفیکیشن

کلیه برنامه‌های پیام‌رسان از قابلیت حباب چت پشتیبانی می‌کنند. در حقیقت یک حباب چت را می‌توان به عنوان یک میانبر مداوم به حساب آورد که صرف نظر از عمل کردن برنامه اصلی، همواره روی صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

 ترفند اندروید

با این که سعی شد تعدادی از ترفندهای اندروید را آموزش دهیم، اما بهتر است بدانید که اندروید دارای قابلیت‌های بسیار زیادی بوده که به آن‌ها پرداخته نشده است. در صورتی که از 14 ترفند اندروید ذکرشده استفاده کنید، می‌توانید در کوتاه‌تریگوشی های اندروید یکی از گوشی های پرفروش و طرفدار هستند که این روزها در کنار رقیب خود ” IOS ” به پیشرفت ادامه داده است و شرکت های زیر مجموعه متعددی از این سیستم عامل برای گوشی های خود استفاده می کنند. با این حال طبیعتا هر سیستم عامل نکاتی دارد که شاید هیچ یک از ما اطلاع دقیقی از آنها نداشته باشیم.

از این رو برخی از ویژگی ها و ترفندهای گوشی اندروید می توانند کارهای روزمره هر یک از ما ساده تر از چیزی که می توانید تصور کنید، نمایند و به مرور شاید حتی تا به حال یکبار هم چیزی از آنها نشنیده و استفاده نکرده باشید و از روش های قدیمی که می توانند زمان زیادی را به خود اختصاص دهنده کمک بگیرید.

اما جای نگرانی نیست چرا که ما در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی قصد داریم شما را با برخی از مهم ترین ترفندهای گوشی های اندرویدی آشنا سازیم تا بتوانید هر چه سریعتر و بهتر از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. همراه ما باشید.

آشنایی با چند مورد از ترفند های اندروید

1- گوگل ویس سرچ

شاید تا به حال در کنار دوستانتان که دارای گوشی آیفون هستند، چندین بار مشاهده کرده اید که آنها از برنامه ” Siri ” استفاده می کنند و از طریق آن نیازهای خود را در زمینه های مختلف برطرف می کنند. اما این ویژگی تنها در گوشی های آیفون ساخته اپل نیست!! شما می توانید با استفاده از گوگل ویس سرچ نیز اقدام به چنین کاری کنید تا بتوانید به سادگی جستجو کنید.

برای مثال تصور کنید شما در حال بازی کردن هستید که ناگهان به فکر جستجو عبارت کلیدی در گوگل می افتید یا می خواهید بدون آنکه از بازی بیرون بیایید، با یکی از دوستان خود ارتباط برقرار کنید. شاید چنین چیزی محال باشد و بصورت کلی از بازی بیرون می آیید و اقدام به کاری که مدنظرتان بود می کنید.

لازم به ذکر است که با استفاده سرویس پشت خطی دیگر نیازی به این ندارید که برای جستجو و انجام کارهای دیگری که مدنظرتان است اقدام کنید! برای استفاده از این اپشن می بایست ابتدا دیتا گوشی خود را روشن کنید و سپس دست خود را چند ثانیه بر روی دکمه هوم نگه دارید و سپس عبارت مورد نظر خود را همانند سیری از گوگل بخواهید تا انجام دهد.

به شما امکان می‌دهد تا حتی زمانی که در حال مکالمه هستید هم تماس را دریافت کنید و متوجه زنگ خوردن گوشی شوید. پس از فعال شدن سرویس پشت خطی شما زمانی که در حال مکالمه هستید صدای بوقی را دریافت می‌کنید که معنی آن تماس یک فرد سوم است.