حالت دهنده طبیعی مو در طب سنتی

رسیدگی نکردن به موها نه تنها به آن‌ها آسیب می‌زند، بلکه باعث ظاهری خسته و نامرتب در چهره نیز خواهد شد. به همین علت امروزه برخی تحت عنوان حالت دهنده‌های مو توسط برندهای معتبر تولید و عرضه می‌شوند، که افراد برای زیباتر کردن تارهای مو خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

البته باید توجه داشته باشید که هرچند اغلب این محصولات توسط شرکت‌های معتبر و با بهترین متریال تولید می‌شوند؛ اما با این تفاسیر باز هم بی‌ضرر نیستند. چرا که در نهایت در ساختار تمامی محصولات شرکتی، از مواد شیمیایی گوناگون استفاده می‌شود. به همین علت در ادامه این مطلب همراهتان هستیم تا ساخت انواع حالت دهنده طبیعی، به وسیله مواد خانگی را برای شما شرح دهیم.

چگونه حالت دهنده خانگی مو درست کنیم؟

قیمت کرم مو ویتابلا خانگی ، محصولی طبیعی است که به خوش حالت کردن موهای شما کمک می‌کند. از آن جایی‌ که مو نقش مهمی در ظاهر و جذابیت چهره افراد دارد، می‌توانید با استفاده از حالت دهنده‌های مو ، به موهای خود فرم و حالت مناسبی دهید. زیرا هیچ فردی موهای وز، خشک و بی حالت را دوست ندارد. حالت دهنده‌های مو، از وز شدن آن پس از شست‌و‌شو جلوگیری می‌کنند. این محصولات برای انواع مو لخت، فر، وز و حالت دار مناسب هستند. به همین علت شما عزیزان می‌توانید برای ساخت حالت دهنده مو طبیعی ، که تارهای مو شما را دچار آسیب نمی‌کند از مواد در دسترس و موجود در خانه استفاده کنید.

انواع حالت دهنده مو خانگی انواع مختلفی از جمله ژل موی سر ویتابلا ، تافت، اسپری و موس مو دارند که هر یک از آن‌ها برای نوع خاصی از موها کاربرد دارد. این محصولات را می‌توانید با مواد بسیار ساده و ابتدایی که در تمامی خانه‌ها موجود هستند، تهیه کنید. البته باید توجه داشته باشید که این حالت دهنده‌ها، به دلیل عدم وجود مواد نگهدارنده، نسبت به محصولات شرکتی، دوام و ماندگاری بالایی ندارند؛ اما به دلیل مواد اولیه طبیعی که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود آسیب و مشکلی نیز را برای موهایتان به دنبال نخواهند داشت.

همچنین ساخت حالت دهنده مو خانگی ، علاوه بر حالت بخشیدن به موها رطوبت نسبتاً خوبی نیز به موهایتان رسانده و سلامتی و طروات آن‌ها را حفظ خواهد کرد. در ادامه روش‌های ساخت انواع حالت دهنده خانگی شرح داده شده‌است، که شما عزیزان می‌توانید برای تهیه محصول مورد نظرتان از آن‌ها استفاده کنید. ساخت ژل خانگی برای مو ژلاتین اصلی‌ترین ماده‌ای است که در ساخت ژل خانگی برای مو به کار می‌رود. این ماده برگرفته از پروتئین کراتین است و به همین دلیل تمامی خواص کراتین را دارد. ژلاتین را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی و سوپر مارکت‌های معتبر سطح شهر تهیه کنید.

البته بهتر است به هنگام تهیه این محصول به بو و اسانس آن توجه کنید، تا دچار حساسیت و آسیب‌های ناشی از آن نشوید. همچنین توصیه می‌شود جهت ساخت ژل خانگی برای مو ، آن را به میزان کم آماده کنید، تا نیازی به نگه‌داری طولانی مدت آن نباشد. مراحل ساخت ژل خانگی برای مو به شرح زیر می‌باشند: ابتدا مقدار یک قاشق چایخوری ژلاتین را در یک فنجان آب جوش بریزید و آن را کاملاً حل کنید. سپس به این ترکیب یک قطره روغن آرگان و یا هر روغن گیاهی دیگری که با موهایتان سازگار است، اضافه کنید. این مخلوط را آنقدر هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. برای نگه داشتن این ترکیب به مدت یک الی دو هفته، می‌توانید از یک ظرف درب‌دار کوچک، استفاده کنید و تا زمان مصرف آن را در یخچال نگه‌داری کنید.

ساخت اسپری مو خانگی

شما عزیزان می‌توانید به جای ، با استفاده از مواد طبیعی نسبت به ساخت اسپری مو خانگی اقدام کنید. این نوع حالت دهنده‌ها که به صورت اسپری هستند، معمولاً بیش از سایر انواع این محصولات کاربردی و محبوب هستند. اصلی‌ترین ماده‌ای که برای ساخت اسپری مو خانگی به کار می‌رود، سبوس برنج است. چرا که این ماده به دلیل ارگانیک بودن، سلامت موهای شما را تهدید نخواهد کرد؛ اما میزان حالت دهندگی آن‌ها کاملاً مشابه با محصولات شرکتی هستند. با این تفاوت که اسپری مو خانگی به دلیل اینکه از سبوس برنج تهیه شده، سرشار از ویتامین است و به تقویت موها کمک می‌کند.

مراحل ساخت اسپری مو خانگی به شرح زیر می‌باشند:

ابتدا ۲۰۰ گرم سبوس برنج را در ظرفی ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. کمی فرصت بدهید تا سبوس برنج پس از آغشته شدن، کاملاً آب را به خود جذب کند. سپس آن را با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. تا زمانی که مخلوط شما به غلظتی میانه برسد، آن را بر روی حرارت به هم بزنید. پس از رسیدن ترکیب به غلظت مورد نظر، آن را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا سرد شود. برای استفاده کافیست آن را از توری صافی ریز عبور دهید و روی موها اسپری کنید.

ساخت تافت مو با شکر

مواد اصلی تشکیل دهنده این اسپری مو، آب مقطر به میزان یک پیمانه، نمک اپسوم و شکر سفید، هر کدام به مقدار یک قاشق غذاخوری است. نکته مهم دمای آب مقطر است، آب مقطر بایستی گرم باشد. دقت کنید که آب مقطر به نقطه جوش نرسد و تنها گرم شدن آن کافیست. همچنین برای خوشبو شدن محلول خود در حین ساخت تافت مو با شکر ، می‌توانید از گل‌های مریم، رزماری و اسطوخودوس استفاده کنید. اسطوخودوس علاوه بر خوشبو کردن، به دلیل خواص درمانی که دارد، رشد موها را نیز افزایش می‌دهد. برای ساخت تافت مو با شکر تمامی این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و محلول را داخل یک بطری که حالت اسپری داشته باشد بریزید؛ تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

در استفاده از حالت دهنده مو زنانه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

فرقی نمی‌کند از حالت دهنده مو خانگی استفاده می‌کنید و یا مدل‌های شرکتی را انتخاب کرده‌اید. به هر حال اگر از ژل یا موس مو استفاده می‌کنید، بایستی به هنگام استفاده موهایتان رطوبت داشته باشد. بنابراین بهترین زمان استفاده از آن‌ها، پس از شست‌وشو موهاست. البته  مزیتی که حالت دهنده مو خانگی نسبت به محصولات شرکتی و شیمیایی دارد، فاقد الکل بودن آن است که در کنار حالت بخشیدن به تارهای مو، از خشک شدن آن نیز جلوگیری می‌کند.

سوالات متداول درباره ساخت حالت دهنده طبیعی مو

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه را که باید درباره ساخت حالت دهنده مو زنانه و  قیمت ماسک صورت ویتابلا بدانید برای شما شرح داده شود. در ادامه نیز به سوالات متداولی که درباره تهیه انواع حالت دهنده مو مطرح است توسط کارشناسان الانزا شرح داده شده‌است و شما عزیزان نیز می‌توانید سوالات بیشتر خود نسخ طبیبان طب سنتی برای تقویت مو ها برای تقویت مو: هفته‌ای دو بار به ملایمت با بخش نرم سر انگشتان خود با چند قطره روغن سیاهدانه پوست کف سر را ماساژ دهید، اجازه دهید نیمی از روز روی پوست سر شما بماند و سپس حمام کنید. آب برنج: در حمام می‌توانید از آب برنجی که از جوشیدن برنج یا جوشیدن سبوس برنج به دست آمده و به این منظور نگهداشته‌اید و کمی گرم کرده و آماده مصرف است، روی موهایتان بریزید و ملایم ماساژ دهید،

خروج از نسخه موبایل