برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

ضررهای گن لاغری

عوارض گن های ساعت شنی

یکی از روش های لاغری که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد گن های ساعت شنی می باشد که عوارض زیادی نیز دارد. گن های لاغری ساعت شنی روش جدیدی محسوب نمی شود و این روش در گذشته هم رایج بوده است. گن های لاغری ساعت شنی باعث لاغری نمی شود  شاید شما بعد از مدتی استفاده کردن از گن های ساعت شنی فکر کنید که وزن کم کرده اید اما اینطور نیست و این به علت آبی می باشد که شما در حین عرق کردن از دست داده اید. و این کاهش وزن بسیار کم می باشد و چربی های شما هنوز باقی مانده است. شما فقط هنگامی که گن لاغری را می بندید لاغرتر به نظر می رسید و هنگامی که آن را باز می کنید به هیکل اول خود برمی گردید.

برای اینکه نتیجه بگیرید باید دائما گن را ببندید. گن لاغری باعث تغییر اندام های بدن می شود هنگامی که شما گن های لاغری را می بیندید اندام های فوقانی شما را به سمت بالا می برد.و اندام های تحتانی به سمت پایین حرکت می کند. فروش گن لاغری با درنظر گرفتن نیازها و ترجیحات متنوع مشتریان، به ارائه گزینه‌های متعدد در زمینه اندازه، رنگ و سبک می‌پردازد . این ها باعث وارد شدن فشار به شکم شما می شود. و این گن ها ممکن است موجب یبوست در شما شود. این گن ها موجب تغییر فشار روی اندام های داخلی بدن می شود که باعث می شود شما در برابر غذاهایی که گاز تولید می کنند تحمل کمتری کنید و بعضی از افراد ممکن است که زیاد از حد غذا بخورند.

گن های لاغری می توانند باعث ایجاد سوزش معده در شما شود. به این علت که معده شما از دیافراگم بالاتر می رود و موجب ریفلاکس اسید می شود. فشرده کردن گن های لاغری باعث باعث تغییر دادن موقعیت اندام ها می شود. استفاده زیاد از حد گن های شنی باعث تغییر شکل دنده های شما می شود. گن های لاغری عضلات کمر شما را تحت تاثیر قرار می دهد هنگامی که شما طولانی مدت گن می بندید عضلات شکم شما فشار وارد می شود و آن چنان فعالیت ندارند. هنگامی بستن گن ها عضلات کمر وشکم شما ضعیف می شود.زیرا وقتی آن را می بندید توانایی انجام دادن حرکت را ندارید.

بستن گن ها باعث می شود که از عضلات شما حمایت نکند.هنگامی که گن ها را باز می کنید دچار درد کمر و ضعیف شدن بدن می شوید. گن های لاغری روی تنفس اثر می گذارد استفاده مداوم از گن های شنی موجب گرفتگی و ناراحتی و احساس فشار در شما می شود. هنگامی که درحال ورزش کردن هستید و گن های لاغری را می بندید تنفس شما را سخت و مشکل می کند. و این گن ها باعث کاهش ظرفیت تنفسی شما می شود. گن های شنی می تواند اثرات بدی را روی ریه های شما وارد کند و موجب التهاب و جمع شدن مایعات شود.

بسیاری از افراد در راه رسیدن به اندامی متناسب و خوش فرم ، شاهراه اصلی که همانا رژیم غذایی مناسب و اصولی در کنار تمرینات حساب شده و علمی است را فراموش می کنند و بدنبال راه های میانبر و سریع‌الاثر میگردند و قصد دارند با استفاده از گن لاغری ( عموما از جنس لاتکس یا پلاستیکی ) در هنگام تمرینات ورزشی یا چرب کردن سطح شکم بوسیله ی انواع کرم های لاغری و بستن آن با پلاستیک یا لباس هایی از این دست با کمک گرفتن از حرارت ایجاد شده حین تمرینات ورزشی ، چربی های ناحیه شکم را آب نمایند. البته اگر این افراد از متابولیسم بدن و ساختار چربی های ناحیه شکم اطلاع پیدا کنند، هرگز اینگونه خود را گول نمی زنند و اینگونه به خود سختی و مشقت بیهوده نمی دهند.

افزایش دما باعث افزایش میزان تعریق بدن می شود، ولی این افزایش تعریق به معنی از دست دادن چربی نیست بلکه این آب زیر پوستی است که جهت متعادل نگه داشتن دمای بدن و بر اساس متابولیسم طبیعی بدن از سطح پوست تبخیر می شود تا بدن را خنک نگه دارد. با فروش گن لاغری مردانه ، فرصتی برای تجربه راحتی و زیبایی بدون تنگنا و ایجاد خطوط زیبایی در اندام ایجاد می‌شود . شاید بارها تبلیغات تلویزیونی را دیده باشید که مربی سطح شکم ورزشکار را با یک ماده چرب  ، تحت عنوان کرم لاغری چرب می نماید و از او میخواهد 15 دقیق به تمرینات ورزشی بپردازد و پس از گذشت این زمان، بوسیله یک دستمال حوله ای، تعرقات زیر گن لاغری و یا شلوار ورزشی که تا روی شکم ورزشکار آمده را جمع میکند و آن را در لیوانی می چلاند.

در سکانس بعدی لیوانی را نشان میدهد که آب و روغن در آن به دو فاز مجزا تقسیم شده و گوینده اظهار میکند که این روغن همان چربی زیر پوست شکم ورزشکار است که با این روش خارج شده است! عجب ! طی مصاحبه کارشناس واحد علمی ماهان مدیکال با دکتر عبدالله شفیعی متخصص جراحی عمومی در پاسخ به این سوال که آیا اصولاً استفاده از گن لاغری و پلاستیک پیچ کردن شکم در حین حرکات ورزشی تأثیری درآب کردن چربی های شکمی خواهد داشت یا خیر  ، به این نکته اشاره فرمودند که : بطور کلی استفاده از گن لاغری بطور ظاهری فرد را لاغرتر از آنچه هست

نشان می دهد ولی به تنهایی کمکی به سفت شدن عضلات شکم و شکل گرفتن آن نخواهد کرد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم جهت رسیدن به شکمی صااف و خوش فرم، می بایست رژیم غذایی صحیح و تمرینات ورزشی منظم رادر برنامه روزانه خود جای دهید وانواع گن های لاغری مردانه یا گن های تمام بدن زنانه تنها بطور موقتی و ظاهری چربی نواحی مختلف بدن را فشرده می سازند. وی در ادامه افزودند که یکی از فواید استفاده از گن های لاغری استفاده روزانه جهت از بین بردن اثرات منفی لاغر شدن بر پوست می باشد، بدین صورت که فردی که در پروسه لاغر شدن قرار گرفته است، چه با رژیم غذایی چه با ورزش و یا هر دو باهم ،

در صورت کم کردن وزن و کاهش بافت چربی در نواحی مختلفی همچون بازوها ، ران ها و شکم ، امکان شل شدن و یا افتادگی پوست وجود دارد که در آنصورت استفاده از گن ها بصورت روزانه و مداوم جهت برطرف کردن این شل شدگی به فرد کمک خواهد کرد، البته گن هایی از الیاف طبیعی و از جنس نخ یا کتان ، نه گن های لاتکس که مانع از تنفس طبیعی پوست و فرآیند طبیعی تعرق پوست می شوند. همچنین ایشان صراحتا به این نکته اشاره نمودند که “استفاده از شکم بند های لاغری پلاستیکی یا از جنس لاتکس ، در حین حرکات ورزشی باعث کاهش میزان کالری سوزی خواهد شد” .

امروزه افراد بسیاری از انواع گن لاغری زنانه جهت فرم دادن به کمرشان و داشتن ظاهری جذاب استفاده می‌کنند. این گن‌ها در واقع یک نوع کرست هستند که در طول زمان تغییراتی پیدا کرده و پیچیده‌تر شده‌اند. امروزه استقبال بانوان از پوشیدن گن ساعت شنی، تا حدود قابل توجهی به دلیل وجود رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و انتشار عکس افراد معروف شدت گرفته است. در ادامه این مقاله از مجله‌ مدیسه قصد داریم شما را با گن ساعت شنی اصل، بهترین مارک گن ساعت شنی و مزایا و معایب استفاده از آن‌ها آشنا کنیم.

گن‌ها حداقل برای پانصد سال است که توسط بانوان استفاده می‌شوند و امروزه نیز مورد استقبال افراد بسیاری است؛ مخصوصا که طراحان پوشاک به صورت مداوم در حال طراحی سبک‌ها و مدل‌های جدیدی هستند. گن‌ها یک نوع لباس زیر هستند که از پارچه‌ای ضخیم و چند میله آهنی انعطاف پذیر ساخته شده‌اند؛ جنس گن‌ها معمولا لاتکس و دلیل وجود میله‌ها، استحکام آن است. گن‌ها معمولا برای کمر طراحی شده‌اند و معمولا توسط بند یا چند قزن بسته می‌شوند. گن‌ها تنگ و محکم هستند و وظیفه اصلی آن‌ها این است که حجم بدن شما را از زیر سینه تا باسن فشرده کرده و فرمی همچون ساعت شنی به بدن شما بدهد؛ در نتیجه سینه و باسن ظاهر برجسته‌تری به خود می‌گیرد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.