برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

لاغری تا عید ۱۴۰۳ 

احتملا شما هم شنیده‌اید که قهوه برای لاغری خوب است. نوشیدن قهوه باعث می‌شود کافئین وارد خون شما شود بنابراین سرحال‌تر و پرانرژی‌تر خواهید شد. همچنین قهوه باعث می‌شود تا در برابر خستگی مقام‌تر شوید و استقامتتان بیشتر شود. علاوه بر این‌ها قهوه باعث افزایش متابولیسم و میزان چربی‌سوزی شما خواهد شد. از این رو ‌می‌توان گفت قهوه برای لاغری مفید است. خوردن قهوه قبل از ورزش باعث تمرکز بهتر روی ورزش، کاهش درد عضلانی، بهبود عملکرد ورزشی و افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

راه های لاغری شکم و پهلو تا عید

قبل از اینکه راه و پهلو تا عید را خدمت شما ارائه دهیم، قصد داریم به عوامل ایجاد چربی شکمی بپردازیم. عواملی مثل ژنتیک، یائسگی زودرس، کیست تخمدان، استرس زیاد، بی‌خوابی و حرکات ورزشی نامناسب ممکن است چربی شکم شما را افزایش دهند. شما با استفاده از گن تاپی 3 قزنه و 9 فنره آنچری میتوانید لاغری شگفت انگیزی را برای خود رقم بزنید. در ادامه مقاله انواع تا عید را به شما معرفی می‌کنیم.

ورزش برای لاغری شکم تا عید

برخی از افراد زمانی که دچار چاقی در ناحیه شکم یا پهلو می‌شوند سعی می‌کنند با ورزش‌هایی مانند دراز و نشست و یا دویدن روی تردمیل سریعا چربی‌های اضافه شکم و پهلو خود را از بین ببرند. ورزش برای خوش اندام شدن و تقویت ماهیچه‌های بدن فوق‌العاده است، اما دراز و نشست و دوچرخه برای افرادی که چربی ناحیه شکم دارند اشتباه است چون با انجام این ورزش‌ها بیشتر عضلات ناحیه شکم را تقویت می‌کنید. استفاده از گن تاپی 3 قزنه و 9 فنره آنچری کلمبیا برای فعالیت های روزانه گزینه مناسب تری است.

رژیم لاغری تا عید

یکی از عوامل مهم لاغری شکم و پهلو مصرف غذاهای گیاهی با پروتئین بالا و رعایت است. پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است به خصوص زمانی که در دوره‌ی کاهش وزن هستید. پروتئین به افزایش متابولیسم و کاهش اشتها کمک می‌کند. استفاده از سبزیجات و میوه‌ها به دلیل فیبر و آب زیادی که دارند موجب می‌شود مدت زمان طولانی‌تری سیر بمانید.

رژیم ماچا

رژیم ماچا برگرفته از چای ماچا است، که یک نوع پودر سبز رنگ است( این پودر از چای سبز تولید می‌شود) و در کشور ژاپن به عنوان یک نوشیدنی سنتی شناخته می‌شود. چای ماچا خاصیت ضد سرطان، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد چروک و ضد قند دارد و همچنین بر بهیود سلامت قلب، کبد، پوست و دستگاه گوارش کمک می‌کند. برای کاهش وزن با رژیم ماچا، باید هر روز صبح قبل از صبحانه یک لیوان چای ماچا بنوشید. نوشیدن ناشتا چای ماچا موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و به فرآیند لاغر شدن سرعت می‌بخشد. در طول روز دو تا سه لیوان دیگر از این چای می‌توانید بنوشید فقط توجه داشته باشید که نوشیدن این چای بعد از ساعت 6 عصر ممکن است موجب اختلال در خوابتان شود.

نوشیدن چای ماچا و رعایت چند نکته دیگر مثل خودداری از مصرف غذاهای پرکالری، شیرین، نمکی و چرب و جایگزین کردن ماهی، میوه، سبزیجات، گوشت‌های لاغر، تخم مرغ، مغزها، دانه‌ها و آجیل‌های خشک استفاده کنید. سعی کنید غذاهایتان را بخار پز یا کباب کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. با مصرف روزانه ده لیوان آب به حفظ تعادل الکترولیتی بدنتان کمک می‌کنید. به خاطر داشته باشید که ورزش روزانه حداقل 30 دقیقه با بستن گن تاپ 25 فنره و 6 قزنه آنچری به سوختن چربی‌های اضافی، تقویت عضلات، بهبود گردش خون و افزایش اندروفین کمک می‌کند. از جمله ورزش های مناسب برای شکم پهلو می‌توان به پرس سینه، شنا، دوچرخه سواری، پلاتس، یوگا و هولاهوپ اشاره داشت.

رژیم یخ

رژیم یخ از سال 2010 رواج گرفت. مربی تناسب اندام، پل ونس، ادعا کرده است که با مصرف یخ در عرض یک ماه می‌توان تا 7 کیلوگرم وزن کم کرد. به اعتقاد ونس دمای سرد موجب چربی سوزی در بدن می‌شود، اما تحقیقات علمی فعلا این مطلب را تایید نکرده‌اند. در رژیم یخ، علاوه بر اینکه با وعده های غذایی یخ مصرف می‌شود، گاهی نیز غذاهای یخ زده و یا نوشیدنی‌های یخی مصرف می‌شوند. طرفداران این رژیم معتقد هستند که دمای سرد فرآیند هضم و جذب گوارشی را کاهش می‌دهد.

کارشناسان تغذیه بر این باورند که رژیم یخ راه سالمی برای کاهش وزن نیست. چرا که تاثیر دمای سرد بر روده انسان می‌‎تواند موجب پدیدار شدن مشکلات گوارشی می‌شود. همچنین مصرف یخ در کنار غذاهای منجمد منجر به کمبود مواد مغذی بدن می‌شود. مصرف بیش از اندازه یخ منجر به اختلال عادات غذایی و همچنین سرکوب هورمون‌های گوارشی بدن خواهد شد.

با توجه به اینکه رژیم یخ تهدیدی جدی برای حفظ سلامت بدن است می‌توان جایگزین رژیم یخ وعده‌های غذایی خود را کنترل کنید. منظور از کنترل وعده غذایی این است که به حجم وعده هایتان توجه کنید، از بشقاب کوچک‌تر برای کنترل اندازه وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. همچنین تغذیه آگاهانه روی حفظ تناسب اندام شما می‌تواند اثر گذار باشد. آهسته غذا بخورید و هر لقمه را به خوبی بجوید. بهتر است زمان میل کردن غذا از توجه به تلویزیون یا گوشی خودداری فرمایید و از فکر و خیالات دوری کنید. داشتن رژیم غذایی متعادل و مغذی که حاوی ریزمغذی‌ها و مواد معدنی باشد به حفظ  تناسب اندام و سلامتی شما کمک خواهد کرد.

BMI و تفسیر آن

BMI در واقع شاخص توده بدنی است و یکی از پارامتر‌های تشخیص اضافه وزن یا کمبود وزن است. این شاخص با وارد کردن سن، وزن، قد و جنسیت عمل کرده و در نهایت یک عدد به عنوان شاخص توده بدنی ارائه می‌کند.  برای محاسبه این شاخص باید وزن را به کیلوگرم و قد را به متر وارد کنید. برای محاسبه شاخص bmi وزن خود را به کیلوگرم دوباره بر قد خود به واحد متر تقسیم کنید.

فرمول تست BMI = وزن (کیلوگرم) / قد (متر) به توان 2

برای نمونه اگر شخصی 100 کیلوگرم وزن داشته و 2 متر قد او باشد 100 را دوبار تقسیم بر 2 کرده و شاخص 25 به دست می‌آید. عدد شخص این فرد 25 است.  گذشته از محاسبه دستی می‌توانید از جداول موجود برای bmi استفاده کرده و با استفاده از لیست‌های قد و وزن که در جدول موجود است شاخص توده بدنی خود را تعیین کنید.

شاخص BMI چه چیزی را نشان می دهد؟

این شاخص برای نشان دادن و اندازه‌گیری میزان چاقی و لاغری فرد به کار می‌رود. البته این روش دقت بالایی نداشته و فاکتور‌های دیگری نیز در شدت چاقی و لاغری فرد مؤثر هستند. اما به صورت حدودی می‌توان با این شاخص میزان چاقی و لاغری را تشخیص داد.  برای نمونه وقتی فردی 65 کیلوگرم وزن دارد اولین سوال این است که قد وی چقدر است. این وزن برای افرادی که 1.9 متر قد دارند خیلی کم و برای فردی که 1.5 متر قد دارد بسیار بالاست. شاخص توده بدنی درک درستی میان قد و وزن افراد برای تعیین اضافه وزن بدست می‌دهد.

این عدد افراد را به چهار دسته تقسیم می‌کند:

  • کمبود وزن: کسانی که شاخص کم‌تر از 5.18 داشته باشند بیش از اندازه لاغر هستند.
  • نرمال: از 5.18 تا 25 نرمال است.
  • اضافه وزن: از 25 تا 30
  • چاق: از 30 به بالا در این معیار چاق است.

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو تا عید

اگر فردی بخواهد همزمان با کاهش وزن سلامتی ارگان‌های داخلی بدن را نیز حفظ کند بایستی این کار را در زمان مناسب و مدت لازم آن انجام دهد. به صورت علمی و درست کاهش وزن استاندارد بین یک تا دو کیلو در هفته است. بیشتر از این میزان آسیب‌هایی را برای ارگان‌های داخلی بدن مانند کبد و کلیه به همراه دارد. البته کاهش وزن سریع نیز اگر با اصول خاصی همراه باشد تقریبا آسیب چندانی به بدن وارد نمی‌کند.  معمولاًً رژیم‌های تهاجمی و سنگین که قصد بر کاهش وزن سریع در زمان کوتاه دارد برای بدن آسیب‌زا هستند. این رژیم‌ها می‌توانند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کنند.

برای لاغری سریع تا عید چه بخوریم؟

باید توجه داشته باشید خوردن غذا در هنگام کاهش وزن بسیار واجب و ضروری است. تنها با غذا نخوردن نمی‌توان به درستی لاغر شد و البته سرعت بازگشت به چاقی نیز در این موارد بسیار بالاست. در واقع خوردن غذا به صورت اصولی و رعایت برخی نکات می‌تواند به خوبی باعث کاهش وزن فرد شوند.  در رژیم‌های غذایی و کاهش وزن بخش زیادی از فرایند لاغر شدن به نوع و شکل غذا خوردن فرد دارد. در بسیاری موارد خوردن برخی از غذاها باعث احساس سیری شده که کار رژیم گرفتن را آسان‌تر می‌کند و از طرفی باعث می‌شود تا بدن از چربی‌های موجود برای تغذیه استفاده کند. هر چه غذایی که میخورید سالم‌تر باشد احتمال چربی‌سوزی شما بیشتر است.

غذای مناسب برای لاغری شامل انواع پروتئین‌ها، سبزیجات، غلات، چربی و کربوهیدرات است. توجه داشته باشید در بسیاری موارد حذف چربی و کربوهیدرات می‌توان آسیب‌های زیادی به بدن وارد کند. برای رعایت رژیم غذایی درست و کاهش وزن حتماً باید از همه گروه‌های غذایی لازم برای بدن استفاده شود. در ادامه مهم‌ترین غذا‌هایی که باید برای اصلاح سبک غذا خوردن و رژیم غذایی استفاده شود آمده است.

مصرف پروتئین برای لاغری

پروتئین یکی از مواد ضروری بدن است که در انواع غذاهای حیوانی مانند گوشت تخم مرغ و لبنیات به وفور وجود دارد. بنابراین حتماً در هر رژیم غذایی میزانی از پروتئین را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. پروتئین در فرد احساس سیری کرده و بافت عضلات را تقویت می‌کند.  با افزایش بافت پروتئین و تخلیه ماهیچه‌ها از چربی بر اثر رژیم بافت‌های عضلانی باز هم توده عضله بیشتر می‌شود. مواد غذایی مانند مرغ، گوشت گوسفند و گاو، ماهی قزل‌آلا، سالمون و ساردین، میگو، تخم‌مرغ، لوبیا، حبوبات، کینوا و آووکادو، بیشترین مقدار پروتئین را در خود دارند.