ورزشی

پیروزی ۴ آزادکار ایران در دور نخست تورنمنت مجارستان/ شکست سنگین قهرمان جهان

آفتاب‌‌نیوز :

در آغاز رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ در بوداپست مجارستان، در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۹ کشتی گیر حضور دارند، علی مومنی در دور نخست مقابل عبدالله یف از ازبکستان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. مومنی برای حضور در گروه بازنده‌ها باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، شهداد خسروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر نیلز لوترت از سوئیس را مغلوب کرد. وی در دور بعد به مصاف آرسن هاراتونیان دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از ارمنستان می‌رود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۷ کشتی گیر و در دو گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، عباس ابراهیم زاده در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر گئورگی زیلاگی از مجارستان را شکست داد. وی در مبارزه بعدی به مصاف آستین گومز از مکزیک می‌رود.

در این وزن اسماعیل موسوکایف دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ و ۲ مدال نقره جهان در مبارزه نخست مقابل کیوکا از ژاپن که چندی پیش در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان به عنوان قهرمانی رسیده بود با نتیجه سنگین ۷ بر ۲ تن به شکست داد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۸ کشتی گیر حضور دارند، محمدعلی عموزاد در دور نخست و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کورتدلیدزه از گرجستان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۴۶ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد. عموزاد برای حضور در گروه بازنده‌ها باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که با حضور ۶ کشتی گیر و در دو گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، عادل پناهیان در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر میهایل گئورگیف از بغارستان را شکست داد وی در مبارزه بعدی به مصاف شمس الدین فتایریا از الجزایر می‌رود.

️در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ریچارد وگ از مجارستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی میان یرگالی از قزاقستان و برادزه از گرجستان می‌رود.

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.