استخر استخراج بیت کوین؛ مزایا و فرصت ها

استخراج بیت کوین از زمان شروع خود به شدت تکامل یافته و با افزایش تعداد ماینرها، سختی استخراج نیز به شدت افزایش یافته است. این افزایش باعث ظهور “استخر استخراج بیت کوین” شد. جایی که ماینرها منابع سخت افزاری خود را ترکیب کرده، هزینه ها را تقسیم و پاداش های متداول تری دریافت می کنند. در حال حاضر، اکثریت هش ریت بیت کوین توسط انواع استخر استخراج بیت کوین کنترل می شود و فعالیت در این استخرها به منظور استخراج سودآور ضروری شده است. با ترکیب قدرت محاسباتی، ماینرها می توانند با رشد سریع سختی شبکه، بهتر با آن روبرو شوند و پاداش های قابل پیش بینی تری نسبت به ماینینگ انفرادی به دست آورند.

استخر استخراج بیت کوین رایگان | استخر بیت کوین viabtc | استخر ماینینگ

فرصت ها و معایب استخراج بیت کوین از طریق استخرهای استخراج

به مانند هر فعالیت دیگری، سرمایه گذاری در استخر استخراج بیت کوین نیز چالش ها و مزیت های خاص خود را دارد و نمی توان همواره از سوددهی آن سخن به میان آورد. برای یک ماینر حرفه ای ضروری است که تمام فرصت ها و محدودیت ها را شناسایی کند تا به جمع بندی واقع بینانه ای برسد.

فرصت ها:

  1. درآمد پایدار:

   با ترکیب قدرت هش از چندین ماینر در استخر استخراج بیت کوین، احتمال موفقیت در کشف یک بلوک به شدت افزایش می یابد که به تبع آن، ماینرهای مشارکت کننده به صورت متناوب درآمد بیشتری کسب می کنند. به عنوان مقایسه، ماینرهای انفرادی با احتمال کمتری برای کشف یک بلوک روبه رو می شوند که باعث درآمد ناپیوسته می شود. برای مثال، در نظر بگیرید یکی از بهترین ماینرهای ASIC موجود به نام Antminer S19 XP Hyd با هش ریت 257 تراهش بر ثانیه. با در نظر گرفتن هشریت کل شبکه که در حال حاضر 440,795,259 تراهش بر ثانیه است، احتمال کشف یک بلوک توسط این ماینر انفرادی حدود 0.000058٪ است. آماری نشان می دهد که تقریباً 11,910 روز یا تقریباً 32 سال زمان لازم است تا این ماینر تحت این شرایط با یک بلوک روبرو شود.

  1. کاهش موانع فنی:

   استخرهای استخراج بسیاری پیچیدگی های فنی مرتبط با استخراج بیت کوین را مدیریت می کنند که باعث می شود برای کسانی که تازه وارد این حوزه شده اند، آغاز فعالیتشان آسان تر شود. ماینرها نیازی به راه اندازی نودهای خود، نگهداری نرم افزارهای ماینینگ یا نظارت پیوسته بر زنجیره بلوک را ندارند.

  1. پشتیبانی در جامعه ماینر ها:

   عضویت در یک استخر استخراج بیت کوین، یک جامعه افراد با علاقه خاص فراهم می آورد که می توانند به پشتیبانی هم بپردازند، بینش های خود را به اشتراک بگذارند و اطلاعات مربوط به فرایند استخراج را مبادله کنند.

استخر استخراج بیت کوین رایگان | استخر بیت کوین viabtc | استخر ماینینگ

چالش ها:

  1. پاداش کمتر:

   هنگامی که ماینرها به یک استخر استخراج بیت کوین می پیوندند، پاداش های آن ها بین تمام شرکت کنندگان استخر بر اساس مشارکت های فردی آن ها توزیع می شود؛ بنابراین، استخرهای استخراج بزرگ تر تمایل به اختصاص پاداش های فردی کمتر نسبت به استخرهای کوچک تر دارند. بااین حال، لازم به ذکر است که استخرهای استخراج بزرگ تر احتمال حل بلوک ها را به طور متداول تر دارند که منجر به پرداخت متداول تر پاداش به شرکت کنندگان می شود.

  1. هزینه های استخر:

   هنگامی که اپراتورهای استخر استخراج بیت کوین خدمات را ارائه می دهند، به طور معمول کارمزدهایی را از کاربران دریافت می کنند. این هزینه ها می توانند متفاوت باشند و معمولاً در محدوده 0٪ تا 4٪ از پاداش های کسب شده توسط ماینرها قرار می گیرد. علاوه بر این، برخی از استخرها ممکن است کارمزد های برداشت را هنگامی که ماینرها می خواهند بیت کوین های کسب شده را از حساب استخر خارج کنند، تحمیل کنند.

  1. سهم های ردشده:

   استخر استخراج ممکن است با چالش هایی مرتبط با سهم های ردشده یا ریجکت شده روبرو شود که می تواند به طور قابل توجهی بر سودآوری تاثیر بگذارد. چهار دسته اصلی از سهم های ردشده وجود دارد:

   – سهم های کهنه:

     سهم های کهنه ناشی از ارسال های با تاخیر هستند که معمولاً به دلیل تاخیر بالا یا مشکلات اتصال ایجاد می شوند. انتظار می رود این وقایع به صورت نادر اتفاق بیافتند، معمولاً حدود 1٪ از سهم ها، دچار چنین اتفاقی می شوند.

   – سهم بالاتر از هدف (سهم نامعتبر):

     وقتی یک سهم از هدف فراتر رفته باشد، این به مشکلات نرم افزار ماینینگ شما اشاره دارد که نیاز به بازبینی یا پیکربندی صحیح دارد. همچنین امکان دارد که نرم افزار ماینینگ شما با استخر استخراج بیت کوین انتخاب شده سازگار نباشد.

   – سهم های تکراری:

     سهم های تکراری زمانی ایجاد می شوند که یک سهم بیش از یک بار ارسال می شود که به نقص کارکردی در نرم افزار ماینینگ یا عدم سازگاری با استخر استخراج بیت کوین اشاره دارد.

   – سایر:

     این دسته شامل انواع مختلفی از سهم های ردشده است که معمولاً به وجود خطایی در نرم افزار ماینینگ شما اشاره دارد.

استخر استخراج بیت کوین رایگان | استخر بیت کوین viabtc | استخر ماینینگ

  سرمایه گذاری در استخر استخراج بیت کوین

انواع استخر استخراج بیت کوین امروزه به طور فزاینده ای سهم ماینینگ بیت کوین را به دست گرفته اند. دلیل این امر، فرصت های برابری است که به تمام ماینر ها برای دریافت پاداش بلوک نسبت به ماینینگ انفرادی ارائه می دهند. با گردآمدن ماینرها برای تجمیع قدرت محاسباتی، این تشکل ها با افزایش سختی استخراج مقابله می کنند و نوسان پاداش را متوازن می سازند.

اگرچه استخر استخراج بیت کوین مشکلات متعددی را حل می کند، محبوبیت آن ها نیز نگرانی هایی مانند مرکزی سازی و حساسیت به حملات سایبری را به دنبال داشته است. با پیشرفت استخرها، رسیدگی به مسائل شفافیت، امنیت، غیرمتمرکزسازی و انصاف ضروری خواهد بود. پروتکل هایی مانند Stratum V2 نمایانگر گام هایی در جهت پیشبرد این اهداف هستند.

برای تازه کاران علاقه مند به ماینینگ، استفاده از استخرها بهترین فرصت را برای دریافت پاداش های بلوک بیت کوین فراهم می کند. فقط اطمینان حاصل کنید که گزینه های خود را به دقت بررسی کنید، اصول امنیتی را پیاده سازی کنید و عملکرد ماینینگ را نظارت کنید. اگر شما هم علاقه مند هستید تا در ایران به فعالیت ماینینگ بپردازید، استخر استخراج پارسه با تکنولوژی بروز و امنیت بالا در چارچوبی قانونی و رسمی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به کاربران ایرانی است.