عمومیبرترین های کسب و کار

چرا استفاده از سینی کابل؟

سینی کابل، واژه‌ای ‌آشنا که در نگه‌داری، مسیردهی و هدایت کابل‌های الکتریکی در ساختمان‌ها و مراکز تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی مورداستفاده قرار می‌گیرد و در دسته‌بندی‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. کیفیت ساخت هر شرکت بر مبنای متریال و البته هزینه‌ای که بابت فراهم‌کردن مواد اولیه و یا مونتاژ قطعات در نظر گرفته می‌شود متفاوت است.

مانند هر محصول دیگری که در حوزه ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد و در نهایت، ماهیت آن از فلز است. احتمالاً در بازار با رنج‌ها و رده‌های قیمتی متفاوتی از سینی کابل مواجه می‌شوید و این سوال در ذهن شما مطرح می‌شود چرا استفاده از سینی کابل و کدام نوع، کدام آلیاژ و کدام محصول می‌تواند گزینه بهتری برای حوزه کاربری و استفاده شما باشد.

در حال حاضر و باتوجه‌به تأسیساتی که این روزها در پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد سینی‌های کابل بخشی ضروری و مهم از ساخت‌وسازهای صنعتی به‌حساب می‌آیند. یک سری مشخصه‌ها در بحث خرید و قیمت سینی کابل وجود دارد که باید حتماً آن‌ها را پیش از خرید کنترل کنید.

چرا از سینی کابل استفاده می‌شود؟

سوال کلیدی و مهمی که شاید پیش از هر چیزی باید به آن پرداخت این است که اصلاً چرا از سینی کابل در ساختمان‌ها، کارگاه‌ها، سوله‌ها، ساختمان‌ها و حتی ادارات استفاده می‌شود. به بیان ساده و روتین باید گفت که وقتی حجم کابل‌ها و سیم‌های مورداستفاده در مجاری ورودی و خروجی و سقف یک ساختمان زیاد می‌شود، به طبع تحمل وزن آن ممکن نخواهد بود. در این شرایط به جهت مسیردهی و یا نگه‌داری انواع کابل و سیم از سینی استفاده می‌شود. در واقع این سینی درست مانند یک ظرف عمل می‌کند و کل وزن و مشتقات کابل‌کشی، سیم‌کشی و جریان دهی یک ساختمان را مدیریت می‌کند. حال این مسیر می‌تواند کابل شبکه، کابل‌های فیبر نوری، برق و یا هر چیز دیگری باشد.

ضمن این که کابل‌کشی به این روش هم از نظر ایمنی شرایط بهتری را ایجاب می‌کند و هم باعث می‌شود که در درازمدت و در صورت نیاز بتوان تغییرات لازم را روی پروژه‌های کابل‌کشی و مسیردهی ایجاد کرد. البته که در نهایت سینی کابل مانند یک معبر و جاده است برای هدایت سیم‌هایی که از دستگاه ها به کنتور متصل می شوند. در بسیاری از موارد سینی کابل حتی از آتش سوزی هم جلوگیری می کند و خسارات ناشی از بروز اختلال در عملکرد برق شهری را هم کنترل و مهار می نماید.

مدل‌های مختلف سینی کابل

به‌طورکلی سینی‌های کابل در مدل‌های فولادی، آلومینیومی، پلاستیک تقویت شده فیبری و البته استیل که توسط تولید کننده سینی کابل تولید می‌شوند و شکل کلی ساخت آن ها نیز در 5 مدل پایه تقسیم بندی می‌شود که شامل:

  • سینی کابل مشبک (پانچ شده)
  • سینی کابل کانالی
  • سینی کابل سبدی
  • سینی کابل نردبانی یا نردبان کابل
  • سینی کابل ساده یا ترانکینگ یا داکت (غیر مشبک)

خواهد بود.

جمع‌بندی نهایی

قیمت فروش سینی کابل نیز بر اساس نوع ورق و متریال مصرفی، ضخامت، عرض و طول و نوع خمش و ساختار کلی طراحی مشخص می‌گردد. مواردی نظیر: قیمت فولاد، نرخ جهانی بازار آهن، ارز و لوازم تولیدی هم می‌تواند روی هزینه ساخت سینی کابل تأثیر بگذارد. شرکت‌ها نیز هرکدام حاشیه سود مشخصی را برای عرضه این محصول در نظر می‌گیرند و به طبع حاشیه سود آن‌ها نیز باتوجه‌به سابقه و مدت‌زمان فعالیتی که در بازار حضور دارند متفاوت است.

پیشنهاد می‌کنیم که پیش از خرید سینی کابل در ایران حتماً قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و به سراغ محصولی بروید که بر حسب نیاز شما انتخابی ایده‌آل است. به طبع یکی از اصلی‌ترین خصیصه‌ها در مورداستفاده از سینی‌های کابل، حفظ ایمنی و ارتقا وضعیت مقاومت ساختمان است. در نتیجه حتماً به کیفیت ساخت و ایمنی سینی کابل دقت کنید. بخصوص این که این متریال قرار است در مقابل وزن مسیر های کابل برق و جریان الکتریکی مقاوم و پایدار باشد.

منبع : ای بی سی مگ