فرهنگ و هنر

برگزاری همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی اولین ثبت رویدادهای اردبیل است

سرخط نیوز/اردبیل امام جمعه اردبیل از تصویب ثبت رویدادهای اردبیل در شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: برگزاری همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی اولین ثبت رویدادهای اردبیل می باشد.

به گزارش سرخط نیوز، آیت الله سید حسن عاملی، روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی که با حضور مسئولان کشوری و استانی در بقعه شیخ صفی برگزار شد با اعلام اینکه برای ماندگاری در تاریخ، رویدادهای اردبیل ثبت و ضبط خواهد شد، برگزاری این همایش را اولین اقدام در این جهت بیان کرد.

وی با اشاره به لزوم حفظ تحقیقات نفیس در این حوزه و گرامیداشت گذشته استان، افزود: خطه اردبیل در آینده کشور نقش مهمی خواهد داشت.

وی آوازه و مریدان شیخ صفی را از روم تا شام و از مصر تا سایر نقاط جهان برشمرد و گفت: از متخصصین امر انتظار داریم ما در این در رابطه آگاه نمایند که ریاضتها و عرفان شیخ صفی چه معنی و مفهومی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: شیخ صفی مرتبه ای والا در عرفان داشته است و شناخت کتاب ال بویروق وی حائز اهمیت می باشد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ۲۰۰ سال کار و تلاش کردند تا سلسله صفویه شکل بگیرد و تمامیت ارضی و عزت ایران زمین با روی کار آمدن این سلسله برگت و اردبیل باید به این امر فخر نماید.

عاملی تصریح کرد: شاهکارهای صفویه در خصوص زنان الگو است و مادر فهیم شیخ صفی در تربیت روحی و روانی وی تأثیر عمیقی داشته است.

وی به نقش زنان صفویه در حفظ جان شاه اسماعیل در کودکی اشاره کرد و افزود: قدرت روحی صفویه در زنان باید برای امروز الگو واقع شود.

انتهای خبر

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.