همه چیز درباره چاپ ساک دستی کاغذی

چاپ ساک دستی به عنوان یکی از محصولات اصلی در حوزه بسته‌بندی و ارائه محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد. این ساک‌ها به اسم‌های مختلفی نظیر ساک خرید و شاپینگ بگ نیز شناخته می‌شوند. به طور کلی، همه آنها را می‌توان به عنوان ساک و محصولی برای جابه‌جایی کالاها تعبیر کرد. همچنین، جنبه تبلیغاتی و برندینگ، از ویژگی‌های مهم استفاده از ساک دستی است.

ساک های تبلیغاتی (Promotional bag) به شما کمک می کنند تا محصول خود را بسته بندی کرده و نام تجاری خود را روی آنها چاپ کنید. این ساک ها بسته به نوع کاغذی که از آن ساخته شده اند می توانند تا 4 کیلوگرم وزن را تحمل کنند. طراحی‌های متنوعی برای چاپ ساک دستی وجود دارد که می‌تواند به شخصی‌سازی این محصول برای برند و کسب و کار شما کمک کند.

توليد كننده ساك دستي كاغذي | خرید ساك دستي كاغذي | ساك دستي كاغذي

طراحی ساک دستی

همانطور که اشاره شد، طراحی در چاپ ساک دستی نکته‌ای حائز اهمیت است و باید به آن با دقت کامل پرداخته شود. انواع مختلفی از ساک‌های دستی در بازار موجود هستند که شناخت انواع آنها می‌تواند در انتخاب صحیح ساک به شما کمک کند. ساک دستی کاغذی و ساک دستی پارچه‌ای از رایج‌ترین انواع ساک‌های دستی بر اساس جنس می‌باشند. همچنین، ساک دستی کاغذی از محبوبیت بیشتری در بین افراد برخوردار است.

انواع ساک دستی و شاپینگ بگ

ساک‌های دستی با استفاده از مواد مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و در ادامه به بررسی هر یک از این نوع ساک‌ها خواهیم پرداخت:

ساک دستی کاغذی

چاپ ساک دستی کاغذی یکی از روش‌های بسیار محبوب برای ارائه محصولات است. این ساک دستی ویژگی‌هایی دارد که باعث شده است افراد بسیاری به آن توجه کنند. ساک دستی کاغذی می‌تواند از جنس گلاسه، کاغذ کرافت و یا کاغذ پشت طوسی باشد. قیمت این ساک‌ها در هر جنسی که باشند، از سایر ساک‌های دستی به مراتب پایین تر است. همچنین، این ساک‌ها امکان چاپ با روش‌های مختلفی مانند چاپ افست، چاپ سیلک، چاپ فلکسو و غیره را دارا است. در صورتی اهمیت داشتن قابلیت بازیافت ساک دستی برای شما وجود داشته باشد، با انتخاب مناسب جنس آن، می‌توانید از این ویژگی اطمینان حاصل کنید.

ساک دستی پارچه‌ای

ساک‌های دستی پارچه‌ای به شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند. اما دلیل اصلی استفاده از این ساک‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد آنهاست. این ساک‌ها قیمت مناسبی دارند و همچنین می‌توان روی آنها طرح‌های با وضوح بالا چاپ کرد. ساک‌های دستی پارچه‌ای نیز می‌توانند با استفاده از روش‌های چاپ مختلفی چاپ شوند. همچنین، این ساک‌های دستی دوستدار محیط زیست و تجدیدپذیر هستند.

ساک دستی پلاستیکی

این نوع ساک‌های دستی کمترین طرفداران را نسبت به سایر انواع ساک‌های دستی دارند. ساک دستی پلاستیکی معمولاً از مواد بازیافتی تولید می‌شود.

توليد كننده ساك دستي كاغذي | خرید ساك دستي كاغذي | ساك دستي كاغذي

انواع روش های چاپ برای ساک دستی

با وجود روش‌های مختلف برای چاپ ساک‌های دستی، روش‌های رایج‌تر عبارتند از:

  1. روش افست: این روش چاپ از محبوب‌ترین روش‌های چاپی است که در دسترس است. با این حال، باید توجه داشت که تنها برای تیراژهای بسیار بالا قابل اجرا و اقتصادی است. کیفیت چاپ در این روش بسیار خوب و قابل قبول است.
  2. روش دیجیتال: روش دیجیتال از نظر کارایی در مقابل روش افست متفاوت است. این روش نیز از کیفیت چاپ بسیار بالا برخوردار است. با این حال، برای تیراژهای کمتر استفاده می‌شود و در صورت چاپ تیراژهای بالا، روش افست به طور قابل توجیهی اقتصادی‌تر خواهد بود.
  3. روش فلکسو: روش فلکسو یک روش چاپ ساده با تعداد محدودی رنگ است. سرعت چاپ در این روش بسیار بالا است، اما از نظر کیفیت و وضوح طرح، نسبت به روش‌های دیگر آنچنان مناسب نیست.

استفاده از هاردباکس و کارتن لمینتی

همچنین، هارد باکس یکی از روش‌های دیگر چاپ و تولید جعبه است. چاپ و تولید جعبه هارد باکس، که به آن جعبه سخت نیز گفته می‌شود، برای محصولات و کالاهایی با جنبه لوکس و زینتی به مراتب بیشتر استفاده می‌شود. این جعبه‌ها از یک لایه مقوای سخت یا چوب ساخته می‌شوند که حس امنیت بالایی را به مشتریان و مخاطبین منتقل می‌کند. به همین دلیل، قیمت هارد باکس به مراتب بالاتر از سایر انواع جعبه است.

این روش بهترین گزینه برای محصولات کادویی و گران قیمت با ارزش است. همچنین استفاده از کارتن لیمنتی روش دیگری برای بسته بندی کالا ها با رویکرد بازاریابی است. برای تولید کارتن لمینتی، یک لایه اضافی از مقوای چاپ شده به ورق کارتن اضافه می‌شود که باعث ایجاد ظاهری زیبا و با کیفیت بر روی بسته بندی محصولات می‌شود. همچنین، لمینت کارتن با پوشش دادن لایه‌ای از مقوای چاپ شده به ورق کارتن، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و شوک دارد.

توليد كننده ساك دستي كاغذي | خرید ساك دستي كاغذي | ساك دستي كاغذي

استفاده از جعبه و ساک دستی

چاپ ساک‌های دستی و تولید و چاپ جعبه، هر دو روشی هستند که برای بسته‌بندی و ارائه محصولات استفاده می‌شوند. هر کدام از این روش‌ها مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که باید با توجه به شرایطی که در آن قرار می‌گیرند، انتخاب شوند. تولید و چاپ جعبه برای مواقعی که محصولات نیاز به مسافت طولانی دارند، بسیار مناسب است. این روش به دلیل تأکید بر حفاظت و امنیت محصولات، می‌تواند به طور ویژه به آن‌ها کمک کند. همچنین، هزینه چاپ و تولید جعبه نسبت به چاپ ساک‌های دستی بیشتر خواهد بود. جعبه‌ها می‌توانند از هر نوع موادی ساخته شوند.

کارتن‌های مقوایی یکی از رایج‌ترین انواع کارتن در صنایع داخلی هستند. جعبه‌های لامپ و جعبه‌های فیلتر هوا و روغن نمونه‌هایی هستند که می‌توان از جعبه‌های این نوع در صنعت استفاده کرد. یکی از دغدغه ها و نگرانی های تولید کنندگان پس از بسته بندی محصول، هزینه بالای مربوط به فرایند چاپ و تولید جعبه بسته بندی است. اما با توجه به تنوع بالای روش های چاپ، جایی برای نگرانی وجود ندارد. چاپ سیلک اسکرین یکی از ارزان ترین روش های چاپ بر روی جعبه مقوای بوده که چاپ تا تیراژ ۱۰۰۰ عدد را با قیمتی مناسب انجام می دهد. تنها در مواردی شاهد گران بودن هزینه های این روش چاپ هستیم که تعداد تیراژ بالا رود.

با توجه به اهداف موجود در کسب و کار، جعبه‌ها به چاپ و تولید می رسند. همانطور که اشاره کردیم، چاپ و تولید جعبه برای محصولاتی که نیاز به حمل و نقل بلندمدت دارند بسیار کاربردی است. به همین دلیل، در صنعت کالاهای صادراتی، استفاده از کارتن لمینتی برای ارائه محصولات به کار می‌رود. کارتن لمینتی از نوعی کارتن لایه‌دار مانند کارتن سه‌لایه و کارتن پنج‌لایه تولید می‌شود و پوششی از مقوا روی آن قرار می‌گیرد که امکان چاپ با تنوع رنگی بالا را برای افراد فراهم می‌سازد. به عنوان مثال، کارتن میوه صادراتی یکی از محصولات معروف کارتن لمینتی است.

استفاده از لیبل برای ساک دستی های آماده

چاپ لیبل بر روی ساک‌های دستی به طور کلی یک فعالیت رایج نیست. ساک‌های دستی دارای قدرت چاپ بالا هستند و از روش‌های مختلفی برای امکان چاپ استفاده می‌کنند. به همین دلیل، افراد اغلب تلاش می‌کنند به طور مستقیم روی ساک‌های دستی خود چاپ انجام دهند. لیبل سلفون براق (Glossy Sticker) یکی از روش های بالا بردن کیفیت لیبل است. برای تولید این نوع لیبل یک لایه سلفون براق به روی لیبل کاغذی اضافه میشود که علاوه بر بالا رفتن مفاومت و کیفیت کار باعث زیبایی و درخشندگی لیبل نیز میشود.

با این حال، در برخی موارد، افراد ترجیح می‌دهند به دلایلی از چاپ لیبل در چاپ ساک‌های دستی خود استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی قصد چاپ لیبل را داشته باشد، اما زمان کافی برای انجام چاپ را نداشته باشد، بایستی ساک‌های دستی آماده را تهیه کند. این ساک‌ها که به طور عمومی دارای طراحی خاصی نیستند، با استفاده از چاپ لیبل مناسب و جذاب، می‌توان طرحی زیبا روی ساک‌های دستی آماده قرار داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کارتن لمینتی، چاپ و تولید جعبه، چاپ لیبل و به خصوص چاپ ساک دستی به سایت لمون پک (lemonpack.ir) مراجعه کنید.