برترین های کسب و کارعمومی

ارزان ترین و بهترین مدل دستگاه چاپ دیجیتال

۲۰ مدل بهترین پرینتر ارزان قیمت خانگی + راهنمایی کلی جامع

معرفی انواع بهترین پرینترهای ارزان قیمت باکیفیت و مناسب خانگی تک کاره ، سه کاره و چند کاره با مدل چاپکر و پرینتر canon ، hp و دیگر برند ها قیمت و خرید از ارزانترین فروشنده ها برای راهنمایی انتخاب خرید شما در سایت سانترال چاپ معرفی شده است. سوال بیشتر افراد این که چه پرینتری برای خانه بخرم است، برای رسیدن به جواب این پرسش تا انتها این مقاله را بخوانید.

ارزانترین دستگاه چاپ روی پارچه | دستگاه چاپ بنر اقساطی | قیمت دستگاه چاپ بنر دست دوم

نکات مهم در هنگام خرید چاپگر

اگر به دنبال بهترین چاپگر با کیفیت عالی هستید و می خواهید از خرید خود راضی باشید ، در زیر نکات مهم قبل خرید پرینتر را در زیر بخوانبد که توضیح داده شده چگونه بهترین مدل با ویژگی را براساس نیاز خود انتخاب کنید.

1. بودجه یا مقدار هزینه کافی جهت خرید

قیمت خرید چاپگرها نسبت به امکانات متفاوت است. پس باید مقدار هزینه ای که در نظر گرفته اید باید چاپکر خود را انتخاب کنید. معمولا ارزانترین چاپگرها از گرانترین جوهر استفاده می کنند. و اینجا باید با صرفه ترین انتخاب را داشته باشید تا بعد دچار مشکل نشوید. بنابراین ، قبل از اینکه به نزدیکترین بهترین خرید بروید ، برخی تحقیقات را بصورت اینترنتی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که قیمت کارتریج های تعویض مطابق با مدل های دیگر در یک نقطه قیمت مشابه است. همچنین بررسی این مسئله که آیا می توانید کارتریج های جوهر مخصوص برای چاپگر خود انتخاب کنید و اینکه آیا پر کردن کارتریج ها با جوهر دوباره امکان پذیر است یا خیر. توجه داشته باشید که استفاده از کارتریج های جوهر غیر مجاز ممکن است ضمانت نامه شما را باطل کند.

2. نوع جوهر

سه تنظیم کارتریج جوهر مشترک وجود دارد.

دو کارتریج جوهر: یک کارتریج سیاه و یک کارتریج رنگی همه در یک.

چهار کارتریج جوهر: یک کارتریج سیاه و سه کارتریج مجزا برای سیاه ، سرخ ابی و زرد. این مدل رنگ CMYK است.

از میان این سه ، جوهرهای جوهر از لحاظ اقتصادی در طولانی مدت اقتصادی ترین هستند. به عنوان مثال ، Epson Expression ET-3700 EcoTank می تواند ۱۴۰۰۰ صفحه سیاه یا ۱۱۲۰۰ صفحه رنگی یک پر کردن مجددا چاپ کند. برای دو سال استفاده سنگین کافی است. همچنین می توانید چاپگرهای لیزری را نیز خریداری کنید. آنها به جای جوهر از تونر استفاده می کنند.

پرینترهای لیزری نسبت به همتایان جوهر افشان می توانند لبه های واضح تر و تصاویر واضح تری تولید کنند. تنظیمات مناسب برای شما بستگی به نحوه استفاده از چاپگر شما دارد. اگر می خواهید تعداد زیادی اسناد متنی را با چند رنگ چاپ کنید ، یک چاپگر دو کارتریج ممکن است کفایت کند. افرادی که نیاز به چاپ رنگی با سطح حرفه ای دارند باید از چاپگر لیزری استفاده کنند و کاربران عادی می توانند بین چاپگرهای لیزری و جوهری تصمیم بگیرند.

3. کیفیت چاپ

اگرچه پرینترهای لیزری بهترین کیفیت را ارائه می دهند ، اما خرید آنها نیز گران است و هزینه های بالاتری نیز دارند. اگر شما یک کاربر خانگی هستید ، یک جوهر افشان کافی است. اما کیفیت چاپ در بین چاپگرهای جوهر افشان به میزان قابل توجهی متفاوت است. چندین چیز بر کیفیت چاپ تأثیر می گذارد ، از جمله طراحی چاپگر ، درایور چاپگر و کیفیت جوهر. با این حال ، مشخصات اصلی که باید به آن توجه کنید DPI چاپگر (نقاط در هر اینچ) است. این نشان می دهد که چگونه یک چاپگر با دقت می تواند پیکسل های یک منبع را تکرار کند. شما می توانید چاپگرهای جوهر افشان را با هر چیزی از ۶۰۰ x 600 DPI تا ۴،۸۰۰ x 4،۸۰۰ DPI پیدا کنید.

4. سرعت چاپ

همه بی صبرانه نشسته ایم در حالی که یک پرینتر یک سند را با سرعت کم چاپ می کند. مایوس کننده است. اگر چاپ زیادی طول بکشد ، به خصوص چاپ اسناد با ده ها صفحه ، سرعت چاپ عامل مهمی در تصمیم خرید شما خواهد بود. سرعت چاپگر در صفحات در دقیقه (PPM) اندازه گیری می شود. یک چاپگر دارای سرعت PPM مختلف برای صفحات متن و صفحات تصاویر خواهد بود. با این حال ، وقتی به یک صندوق فروشگاه نگاه می کنید ، اغلب فقط یک امتیاز PPM را مشاهده می کنید. این به چند صفحه متن سیاه که چاپگر می تواند در یک دقیقه واحد تولید کند اشاره داد شده.

5. اتصال بی سیم

نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید یک چاپگر جدید به آن توجه کنید ، اتصال آن است. برای ایجاد ارتباطاتی که نیاز دارید ، از خودتان دو سوال بپرسید:

از کجا می خواهید چاپ کنید؟

از کدام دستگاه ها می خواهید چاپ کنید؟

همه چاپگرهای موجود در بازار اتصال سیمی را ارائه می دهند. آنها می توانند از طریق درگاه USB به رایانه شما متصل شوند. با این حال ، برخی از مدل ها همچنین قابلیت اتصال Wi-Fi و اتصال Bluetooth را دارند. به طور فزاینده ، دستگاه هایی را نیز پیدا خواهید کرد که از Google Cloud Print و Apple AirPrint پشتیبانی می کنند. بلوتوث برای چاپ از دستگاه های محلی گوشی موبایل بسیار عالی است ، در حالی که Wi-Fi و پشتیبانی از به شما امکان می دهد هنگام دور بودن از خانه ، اسناد را از راه دور چاپ کنید.

6. ویژگی های اضافی

پرینترها فقط چاپ می کنند. دستگاه های همه در یک همچنین می توانند فکس را کپی ، اسکن و حتی ارسال کنند (بله ، برخی از افراد هنوز هم از آنها استفاده می کنند!). انتظار دارید کمی برای چاپگرهای All-in-One مبلغ بیشتری بپردازید ، اما برای بسیاری از افراد ، قابلیت های اضافی ارزش اضافی را دارد. همچنین ، برای ویژگی های اضافه شده خاص تولیدکننده مانند حالت های چاپ ویژه عکس و برنامه های وب ، را دارا هستنند.

توجه: برای ارسال فکس لازم نیست از چاپگر استفاده کنید. شما همچنین می توانید فکس در آندروید ارسال و ارسال فکس از کامپیوتر استفاده نمایید.

7. قالب اندازه کاغذ

همه چاپگرها نمی توانند مقاله با اندازه دلخواه را چاپ کنند به طور مشابه ، بسترهای اسکنر در بسیاری از پرینترها فرق دارد شاید نتوانید به صورت قانونی یک اسناد را چاپ کنید. برخی از دستگاه های رده بالا همه  ، یک سینی تغذیه اسکنر جداگانه در قسمت بالا دارند. می توانید از آن برای اسکن اسناد بزرگتر یا کوچکتر جهت چاپ چندین مقاله استفاده کنید و همه آنها را در یک پرونده PDF اسکن کنید.

8. جمع و جور ، قابل حمل یا رومیزی

پرینترها با اندازه های مختلفی عرضه می شوند. اگر به دنبال چاپگری هستید که در یک مکان کوچک جا بگیرد ، اکنون نسخه های مدل زیادی در دسترس است.که می توانید براساس نیاز خود انتخاب و خرید نمایید. در انتهای دیگر مقیاس ، برخی از دستگاه ها به طور قابل توجهی بزرگتر هستند. آنها معمولاً برای کافینت و اداره مناسب هستنند و در خانه شما غیرضروری هستند. به یاد داشته باشید ، فناوری باید عالی به نظر برسد. چیزی را که متناسب با محیط آن نیست خریداری نکنید. (makeuseof)

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

شناخت اینکه از چه برچسب هایی در چه نوع چاپگری استفاده شود ، کار سختی است. بسیاری از افراد تفاوت بین چاپگرهای جوهر افشان و پرینترهای لیزری را نمی دانند. ما اصول اولیه هر چاپگر را توضیح می دهیم ، و سپس آنها را برای شما مقایسه وبررسی می کنیم.

پرینترهای جوهر افشان

به طور خلاصه ، اصطلاح “جوهر افشان” توصیفی از فرآیندی است که این پرینترها طی می کنند. چاپگر جوهر افشان از جوهر استفاده می کند ، که آن را روی یک تکه کاغذ (یا برچسب) در یک سری نقاط کوچک اسپری می کند. اگر از کاغذ کم کیفیت در چاپگر جوهر افشان استفاده شود، ممکن است کاغذ خیلی از جوهر را جذب کرده و باعث پر شدن آن شود و باعث می شود تصاویر مبهم به نظر برسند. کاغذهای نرم و صاف که در یک فیلم مومی پوشیده شده است ، تصاویر واضح تری تولید می کنند ، زیرا فقط جوهر کافی به اندازه کافی خشک می شود ، در حالی که برخی هنوز روی سطح قرار دارند.

هرچه کاغذ روشن تر باشد ، تصویر چاپگر جوهر افشان بهتر می شود. کاغذ روشن نتیجه کاغذ صاف است. در حالی که کاغذ کم نور را پراکنده می کند ، کاغذ صاف نور را در همان جهت منعکس می کند و باعث می شود روشن تر به نظر برسد. علاوه بر جلوگیری از پر شدن ، کاغذهای پوشیده شده گاهی اجازه می دهند که دو لایه از جوهر اعمال شود ، و تصویری با وضوح بسیار بالاتر ایجاد می کند. بنابراین برای کسب بهترین نتیجه در چاپ جوهر افشان ، از کاغذهای روشن ، مومی ، صاف استفاده کنید. بنابراین چه نوع برچسب هایی با چاپگر جوهر افشان کار می کنند؟

برچسب های استاندارد

برچسب های فلورسنت

برچسب های براق

برچسب های قابل جابجایی

همه به جز سه نوع از برچسب های فلزی طلا و نقره ، برچسب های پلی استر سفید و رنگی و برچسب های پلی استر شفاف در چاپگر جوهر افشان استفاده می شود. این برچسب ها از موادی ساخته شده اند که اجازه نمی دهد جوهر درون آن خیس شود و باعث پوسیدگی جوهر می شود.

چاپگرهای لیزری

بارزترین تفاوت بین پرینترهای جوهر افشان و لیزر در این است که در حالی که جوهر افشان از جوهر استفاده می کنند ، چاپگرهای لیزری از تونر برای تولید تصویر استفاده می کنند. تونر یک پودر الکتریکی است که با استفاده از گرما در طی مراحل چاپ به الیاف کاغذ آغشته می شود. با این حال ، چگونگی رسیدن تونر به کاغذ است. تصور کنید که یک غلتک نقاشی با یک الگوی برجسته دار دارید. اگر آن غلتک را از طریق رنگ بچرخانید و سپس آن را روی دیوار بچسبانید، الگو به دیوار چاپ می شود. این در واقع اتفاقی است که در چاپگرهای لیزری می افتد اما با برق استاتیک و “طبل”.

درام چاپگر مانند یک پین نورد ضخیم به نظر می رسد. یک لیزر برای ترسیم تصویری روی درام از شارژهای الکتریکی استفاده می کند ، که سپس در تونر پوشش داده می شود. تونر به شارژها می چسبد و هرچه کاغذ از زیر عبور می کند ، تصویر منتقل می شود. سپس این متن از غلطک های گرم شده به نام “فیوزر” عبور می کند که تونر را به فیبرهای کاغذ می چسباند. فرآیند ادغام همان چیزی است که باعث می شود چاپ لیزر بسیار سودمند باشد. تصویر لکه دار و تاری نخواهد شد و نیازی به خشک شدن ندارد.

بنابراین چه نوع برچسب هایی در چاپگر لیزری کار می کنند؟

برچسب های استاندارد

برچسب های فلورسنت

برچسب های براق

برچسب های قابل جابجایی

برچسب های تخصصی

برچسب های پلی استر سفید و رنگی

برچسب های پلی استر را پاک کنید

منبع مقاله:

https://donya-e-eqtesad.com/بخش-وب-گردی-96/3938534-انواع-دستگاه-چاپ-دیجیتال