اجتماعیبرترین های کسب و کار

چاپ وینیل یا چاپ استیکر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اغلب مردم تصوری که از چاپ استیکر در ذهن خود دارند، همان برچسب‌های ساده، تک رنگ و پشت چسبداری است که در ابعاد بسیار کوچک در بازار موجود می باشد و معمولاً از آنها برای درج لوگو یا سایر توضیحات مهم استفاده می‌شود. اما در واقع یکی از پرطرفدارترین ابزارهای تبلیغات محیطی چاپ وینیل یا استیکر است که از نظر جنس به انواع مختلفی تقسیم می شود و کاربرد هر کدام از آنها بسیار متنوع تر و گسترده تر از یک برچسب ساده است!

این نوع چاپ به دلیل قابلیت پشت چسبدار بودن، جنس مقاوم، انعطاف پذیری بالا و تنوع طرح، در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی چاپ وینیل یا استیکر، شما را با انواع وینیل تبلیغاتی از نظر جنس و مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار تبلیغاتی آشنا کنیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با کاربردهای چاپ وینیل در فضاهای مختلف بیشتر آشنا شوید.

چاپ آنلاین وینیل | چاپ استیکر | چاپ استیکر یخچال

چاپ استیکر یا چاپ وینیل چیست؟

یکی از پرکاربردترین ابزارها در صنعت چاپ دیجیتال که در تبلیغات فضای داخلی و خارجی و تبلیغات نمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، چاپ وینیل یا همان چاپ استیکر است. چاپ استیکر بر روی انواع مختلفی از ورق‌های استیکر یا PVC صورت می پذیرد که به این ورق‌های پشت چسبدار وینیل گفته‌ می‌شود؛ این نوع ابزار در زمینه های مختلف تبلیغاتی کاربرد دارد.

استیکر یا وینیل از نظر جنس به شیشه‌ای، مات، براق، مش و په په یا مخملی تقسیم می شود که هر کدام را می‌توان بدون محدودیت در مکان های مختلف نصب کرد. کیفیت چاپ روی وینیل به عوامل متعددی از جمله کیفیت و میزان پیشرفته بودن دستگاه چاپ، کیفیت جوهر چاپ، تناژ و درصد رنگ های موجود در طرح و میزان شفاف بودن رنگ آبجکت های طرح، بستگی دارد. استیکرها با طراحی زیبا و جذاب می‌توانند توجه رهگذران و عابران پیاده را به‌ سمت خود جلب کنند.

انواع وینیل یا استیکر تبلیغاتی از نظر جنس

چاپ وینیل به انواع مختلفی تقسیم می شود که هر کدام از آنها دارای کاربردهای خاصی هستند. در ادامه به معرفی انواع وینیل یا استیکر تبلیغاتی از نظر جنس می‌پردازیم که عبارتند از:

  • چاپ وینیل مات
  • چاپ وینیل براق
  • چاپ وینیل شیشه‌ای
  • چاپ استیکر مش
  • چاپ استیکر په په یا مخملی

مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ استیکر یا وینیل

چاپ استیکر دارای ویژگی‌های متعددی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ استیکر یا وینیل اشاره می‌کنیم:

  • کیفیت چاپ وینیل به شکلی است که در برابر شستشو، رطوبت، نور خورشید، باد، باران، خط و خش، فشار و تاخوردگی بسیار مقاوم است و دچار پارگی یا خرابی نمی‌شود.
  • یکی از ویژگی‌های مهم چاپ استیکر این است که نور از آن به‌ راحتی عبور می‌کند.
  • تمیز کاری و نصب چاپ وینیل نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی بسیار آسان است.
  • این نوع چاپ به‌ دلیل قابلیت چسبندگی بالا، در فضاهایی مانند کف پله ها و معابر عمومی، بدنه وسایل نقلیه عمومی، درب های شیشه ای مغازه ها و فروشگاه ها و… نصب می‌شوند.
  • استیکرها در نوع تک رنگ یا مونوکروم، تمام رنگی یا طرح‌های دلخواه به چاپ می رسد.

چاپ آنلاین وینیل | چاپ استیکر | چاپ استیکر یخچال

کاربردهای چاپ وینیل در فضاهای مختلف

چاپ وینیل کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد، از بسته‌بندی صنایع تولیدی و صنعتی گرفته تا صنایع غذایی، همگی نیاز به استیکرهای پشت چسبدار دارند. در ادامه به برخی از کاربردهای چاپ وینیل در فضاهای مختلف می‌پردازیم:

ü      استفاده از چاپ استیکر در کف پله‌ها، پیاده‌روها و معابر عمومی

چاپ وینیل معمولاً بر روی سطوح مسطح زمین مانند کف راهروها، راه پله‌ها، معابر عمومی و ورودی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها قابل استفاده است. چاپ استیکر عمدتاً در کف زمین یا مکان‌های پر از تردد برای تبلیغات بهتر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. این برچسب‌ها با نام لیبل هم شناخته می‌شوند.

ü      نصب چاپ وینیل بر روی بدنه‌ وسایل نقلیه عمومی

یکی از بهترین مکان‌ها برای تبلیغات محیطی، بدنه وسایل‌ نقلیه عمومی است، زیرا تبلیغات شما را بهتر در معرض دید مخاطبین قرار می دهد. چاپ استیکر با اهداف تبلیغاتی و اطلاع رسانی بر روی بدنه وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، قطار، مترو و ماشین نصب می‌شود.

ü      نصب استیکر برای پوشش‌دهی درب های شیشه‌ای

چاپ استیکر بر روی درب‌های شیشه‌ای مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژها، بوتیک‌ها، ادارات دولتی و اماکن عمومی بیشترین کاربرد را دارند. این نوع استیکرها عمدتاً جنبه تبلیغاتی یا تزئینی دارند که بیشتر در اندازه‌های مختلف و به‌ صورت استیکر کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

ü      استفاده از چاپ استیکر بر روی بدنه ماشین‌های سنگین و ترنسفری

برای نصب تبلیغات بر روی بدنه کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین، روش‌های مختلفی وجود دارد مانند تبلیغات مخصوص کامیون‌های جاده‌رو که در دو طرف خودرو نصب می شود. نصب استیکر بر روی بدنه کامیون‌های کوچک و وانت‌های حمل و نقل شهری هم بدین شکل است.

ü      درج تبلیغات بر روی درب‌های کرکره‌ای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها

نصب استیکر بر روی درب‌های کرکره‌ای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها علاوه بر جنبه زیبایی، می‌تواند نوعی تبلیغات محیطی محسوب شود.

ü      چاپ وینیل بر روی ماشین‌های پخش کالاها

بدنه ماشین‌های پخش محصولات یا ارائه خدمات هم نیاز به تبلیغات و اطلاع‌رسانی دارند. این ماشین‌ها به‌دلیل استفاده و تردد طولانی مدت در خیابان‌ها و عوامل محیطی مانند گرما، نور، سرما، ضربه و خراش آسیب‌پذیر و حساس هستند. بنابراین استیکرهای چاپ‌ شده بر روی بدنه این ماشین‌ها باید از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار باشند.

ü      چاپ استیکر مات برای قاب گوشی، اسکین و کاور لپ‌تاپ، کیبورد و میز کار

استیکرهای تزئینی علاوه بر گوشی موبایل و لپتاپ‌ها، قابلیت چسبیده شدن بر روی کیبورد، استراحتگاه لپ‌تاپ، موس، کنسول‌های بازی، میز کار و هر سطح صافی که بخواهید را دارند.

چاپ آنلاین وینیل | چاپ استیکر | چاپ استیکر یخچال

چاپ سبحان؛ بزرگترین مرکز چاپ استیکر در تهران

در این مطلب به طور کامل به بررسی چاپ وینیل یا چاپ استیکر و کاربردهای آن در فضاهای مختلف پرداختیم. بنابراین اگر به دنبال بزرگترین مرکز چاپ استیکر در تهران هستید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است. این مجموعه یکی از معتبرترین مراکز در زمینه ارائه خدمات چاپ وینیل در تهران است که تمامی محصولات چاپی خود را با بهترین قیمت و کیفیت به چاپ می‌رساند. مجتمع چاپ سبحان تمامی محصولات خود را از نظر کیفیت، تحویل به موقع و قیمت تضمین کرده ‌است تا شما با خیال راحت از کیفیت کار خود مطمئن باشید.

افرادی که تمایل به خرید یا سفارش چاپ وینیل یا استیکر را دارند، می‌توانند به سایت  sobhanprint.com مراجعه کرده و تمامی محصولات مورد نیاز خود را در سایت به‌ صورت آنلاین یا تلفنی ثبت کرده و در اسرع وقت سفارشات خود را تحویل بگیرند.