اگر اینستاگرام را حذف کنیم چه میشود (7 اتفاق مهم)

اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک می‌شود؟ علت حذف اکانت چیست؟

 اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که کمتر کسی پیدا می شود از آن استفاده نکند. اگر در این پلتفرم برای خود حساب کاربری ایجاد کرده اید اما از آن زیاد استفاده نمی کنید و یا با وجود افزایش فالوور اینستاگرام فعالیتی ندارید به احتمال زیاد در معرض خطر حذف اکانت ?️ قرار دارید. در ادامه به بررسی اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک می‌شود و علت حذف اکانت شما چیست خواهیم پرداخت.

حذف اکانت اینستاگرام temporarily disable my account | حذف اکانت اینستاگرام از روی شماره تلفن | حذف اکانت اینستاگرام برای همیشه

مدت زمان حذف خودکار اکانت اینستاگرام چقدر است؟

Does Instagram Delete Inactive Accounts?

اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر فعال یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است. صاحبان کسب و کار این شبکه اجتماعی را فرصتی برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان می دانند. بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا و البته برندسازی به سادگی در این پلت فرم قابل اجرا است. با این حال برای بروز نگه داشتن پلت فرم، اینستارام اقدامات خاصی را در رابطه با عدم فعالیت کاربران یا نقض شرایط استفاده انجام می دهد.

بله اینستاگرام، اکانت های غیرفعالی را که برای مدت طولانی غیرفعال مانده اند را حذف می کند. اینستاگرام به بازه زمانی دقیقی برای حذف اکانت دی اکتیو اشاره نمی کند، اما با بررسی مطالعات موردی اکانت های مختلف حذف شده، می توان به این نتیجه رسید که یک تا دو سال عدم فعالیت بدون شک منجر به حذف اکانت خواهد شد.

مقاله مرتبط: معرفی ربات های اینستاگرام

مدت زمان حذف خودکار اکانت اینستاگرام

اگر طی ۳۰ روز آینده وارد اینستاگرام خود نشوید، اکانت شما غیر فعال می شود و ظرف ۵ تا ۱۰ روز کاری حذف می شود. اینستاگرام یک حساب فعال یا غیرفعال را بر اساس عدم فعالیت حذف می کند. اگر تشخیص دهند که کاربر برای بیش از ۳۰ روز غیرفعال است، حساب کاربری آنها طبق شرایط خدمات حذف می شود. امکان فعالسازی مجدد اکانت اینستاگرام پس از غیرفعال شدن وجود دارد. برای فعال سازی مجدد حساب اینستاگرام خود کافیست که لاگین کنید.

علت حذف خودکار اکانت اینستاگرام

چه از یک اکانت شخصی چه از اکانت بیزنسی استفاده کنید، در صورت غیرفعال ماندن ممکن است با این مشکل مواجه شوید. برای مقابله با این مشکل باید هر چند وقت یکبار وارد اکانت خود شوید. عدم فعالیت لزوما به معنای عدم ارسال منظم پست ها و استوری ها نیست. در واقع اگر کاربری حتی وارد حساب خود شوید و به سادگی لایک یا کامنت بگذارد به عنوان فعالیت در نظر گرفته می شود. در ادامه چند نکته وجود دارد که می توانید برای محافظت از اکانت اینستاگرام خود در برابر غیرفعال شدن استفاده کنید:

اینستاگرام خود را به فیس بوک متصل کنید و هر زمان که در فیس بوک پست می گذارید، گزینه اشتراک گذاری در اینستاگرام را فعال کنید.

لینک اکانت اینستاگرام خود را در استوری های سایر پلت فرم های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید که این لینک ها را دنبال کنند.

سعی کنید هر چند وقت یکبار وارد سیستم شوید (حتی اگر تمایلی به استفاده از اینستا ندارید).

اکانت خود را خصوصی نکنید چون احتمالا کسی پیدا می شود که پشت شما را دوست داشته باشد و آن را لایک و یا کامنت بگذارد.

هر گونه فعالیت در اکانت شما (حتی اگر دریافت یک لایک باشد) باعث می شود که الگوریتم اینستاگرام اکانت شما را غیرفعال نکنند.

آیا بعد حذف دائم اکانت اینستاگرام امکان بازیابی وجود دارد؟

خیر اینستاگرام هیچ اکانت حذف شده ای را بازیابی نمی کند. شما یا خودتان اکانت را پاک کرده اید یا اینستاگرام به دلایلی آن را حذف کرده است. هنگامی که یک فرایند پاک شدن اتفاق می افتد، اکانت برای همیشه از بین می رود. با این حال، گرچه درخواست تجدید نظر تضمین نمی کند که می توانید اکانت یا پیج تان را باز پس بگیرید اما این شانس را دارید که این راه حل را امتحان کنید.

برای ثبت درخواست تجدید نظر برای بازیابی اکانت اینستاگرام باید مراحل توضیح داده شده زیر را دنبال کنید:

تمام شواهد و مدارک لازم را جمع آوری کنید.

از طریق ایمیل یا چت زنده با پشتیبان اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

مدارک و اسناد خود را به آنها نشان دهید و برای بازیابی اکانت خود درخواست بدهید.

اگرچه شانس بازیابی بسیار کم است اما امتحان آن ضرری ندارد.

با این حال، اگر خودتان حساب کاربریتان را حذف کرده باشید، نمی توانید آن را برگردانید. درخواست تجدیدنظر فقط زمانی کار می کند که هک اکانت اینستاگرام رخ داده باشد و یا خود شرکت اکانت را حذف کرده باشد.

آیا می توانم نام کاربری اکانت های غیرفعال را استفاده کنم؟

شما نمی توانید نام کاربری یک اکانت غیرفعال را بدست آورید. با این حال می توانید بعد از حذف این اکانت برای همیشه از نام کاربری آن استفاده کنید. فرض کنیم که شما نام کربری را می خواهید که قبلا استفاده شده است. با بررسی این اکانت متوجه می شوید که برای مدت زمان طولانی فعالیتی صورت نگرفته است. در این شرایط می توانید با پشتیبان اینستاگرام تماس بگیرید و عدم فعالیت را گزارش دهید. اینستاگرام یک بررسی عمیق انجام خواهد داد و اگر متوجه شود که مدت طولانی فعالیتی صورت نگرفته، عملیات حذف اکانت را انجام خواهد داد. بعد از آن می توانید نام کاربری مورد نظر خود را بدست آورید.

آیا پیج اینستا خود به خود پاک میشود؟

در پاسخ به سوال آیا پیج اینستا خود به خود پاک میشود؟ باید بدانید که عدم فعالیت تنها دلیل حذف اکانت اینستاگرام نیست. در واقع یکی از دلایل جزئی است. در ادامه در مورد علت حذف اکانت اینستاگرام به صورت موردی بحث خواهیم کرد:

ارسال عکس های نامناسب : ارسال عکس های نامناسب یکی از دلایل اصلی تعلیق اکانت اینستاگرام در چند سال اخیر بوده است. اینستاگرام به عنوان یک پلت فرم عامه پسند؛ اغلب در معرض محتواهای غیراخلاقی قرار می گیرد. با این حال، الگوریتم اینستاگرام به دقت این موارد را زیر نظر دارد و پیج ها را حذف می کند.

آزار و اذیت سایر کاربران : این روزها آزار و اذیت های آنلاین بیداد می کند. بسیاری از کاربران هنگام استفاده از اینستاگرام با آزار و اذیت و یا با نوعی اخاذی مواجه می شوند. آزار و اذیت انواع مختلفی دارد. تهدید به مرگ یا اشتراک گذاری محتوای ناخواسته که می تواند باعث آسیب شود آزار و اذیت محسوب می شود. با گزارش این دست از کاربران به راحتی اکانتشان مسدود خواهد شد.

پاک شدن اکانت اینستاگرام افراد زیر سن قانونی: کودکان زیر ۱۳ سال برای حضور در شبکه های اجتماعی به نظارت بزرگسالان نیاز دارند. کودکان که زیر این محدوده سنی قرار دارند زود باور و ساده هستند و می توانند در معرض انواع محتوای منفی در شبکه های اجتماعی قرار بگیرند. بنابراین مهم است که دسترسی آنها را محدود کنید. اینستاگرام به کاربران زیر ۱۳ سال اجازه فعالیت نمی دهد و اکانت آنها را بلافاصله مسدود می کند.

حرف های رکیک و نفرت انگیز: مانند هر پلتفرم شبه اجتماعی دیگر، اینستاگرام هم استفاده از هر گونه سخن نفرت انگیز را مجاز نمی داند. چه در حال انتقال باشید چه در حال مورد هدف قرار دادن یک شخص یا سازمان خاص، باید به مرزهای خاصی احترام بگذارید تا از هر موقعیت ناخواسته ای جلوگیری کنید. سخنان نفرت انگیز حتی می تواند منجر به پیگیری حقوقی شرکت یا فرد علیه شما شود.

بدافزار یا هک: بدافزارها یا هک کردن امروزه به یک پدیده کاملا گسترده در اینترنت تبدیل شده اند. برای محافظت از کاربران در برابر تهدیدات، اینستاگرام قوانین خاصی را در نظر گرفته است و هر گونه فعالیت مشکوکی را تحت نظر دارد. هنگامی که چنین اقدامی مشاهده می شود، اینستاگرام بلافاصله آنها را مسدود می کند.

ایمیل اسپم: از ارسال هرزنامه یا نظرات همراه با ایمیل و پیام های نامربوط در اینستاگرام باید خودداری کنید. اینستاگرام در این مورد با اکثر سیستم عامل های اجتماعی متفاوت است. این شرکت سیاست های سختگیرانه خود را دارد و در صورت مشاهده هرگونه محتوای اسپم اکانت را مسدود می کند.

آیا اینستاگرام قبل از حذف اکانت اخطار می دهد؟

پس از آخرین به روز رسانی، اینستاگرام مدعی شده است که اکنون قبل از حذف هر اکانت، یک اخطار ارسال می کند. این که آیا پلتفرم به خاطر عدم فعالیت یا نقض هر یک از شرایط استفاده تصمیم به حذف اکانت دارد فرقی نمی کند در نهایت شما یک ایمیل هشدارآمیز دریافت خواهید کرد. اگر بتوانید به موقع نسبت به این هشدار اقدام کنید و مشکل را حل کنید، ممکن است اکانت شما محافظت شود.