تکنیک‌های جدید در جلب توجه در اکسپلور اینستاگرام: از ریلز تا استوریها

شما در ادامه با بهترین‌ و موثرترین نکات ساخت یک ریلز اینستاگرام مسلح می‌شوید که کمک‌تان می‌کند پیروز جنگ خونین رقابت کسب‌وکارها برای به چنگ آوردن اکسپلور باشید. در رابطه با موضوعی که می‌خواهید ریلز بسازید تحقیق کنید. همچنین در رابطه با مخاطبینی که می‌خواهید آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید نیز کمی تحقیق کنید. شاید ریلز اینستاگرام یک قابلیت جدید باشد اما تا به امروز هزاران هزار ریلز(reels) در موضوعات مختلف ساخته و منتشر شده‌اند.

بنابراین مدت زمان مشخصی را به تماشا کردن این ریلزها اختصاص دهید. بدین ترتیب می‌توانید ایده بگیرید و مخاطبین و علایق آن‌ها را بهتر بشناسید. علاوه بر این ریلزهایی که توسط همکاران و رقبای شما ساخته می‌شود را بررسی کنید تا با دیدگاه‌ها و اهداف آن‌ها آشنا شوید. استوری برد یا فیلم‌نامه مصور به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را به تصویر بکشید. استوری برد شامل مجموعه‌ای ازتصاویر و متن‌هایی است که قرار است به صورت متوالی به نمایش درآیند. احساسی که یک استوری به مخاطب می‌دهد با احساسی که یک ریلز می‌دهد متفاوت است.

New techniques in attracting attention in Instagram Explorer from Rails to Stories

از این مزیت استفاده کنید تا پیش از ساخت یک ریلزاینستاگرام، آن را به شکل استوری برد درآورید. ابتدا یک هدف برای ریلز خود انتخاب کنید. سپس تصویرسازی کنید که چگونه می‌توانید مرحله به مرحله به این هدف برسید. به یاد داشته باشید بیشتر از ۳ هدف را در یک ریلز دنبال نکنید. اینگونه می‌توانید یک ریلز موفق بسازید. تمرین بیشتر، نتیجه بهتر. یک ریلز خوب می‌تواند محبوبیت شما را در میان مخاطبین افزایش دهد. از طرفی دیگر یک ریلز بد می‌تواند حرفه‌ای بودن و شایستگی برند شما را زیر سوال ببرد. از این رو ریلز ساختن را تمرین کنید تا مطمئن شوید با تمام ویژگی‌های آن آشنا هستید.

هدف اصلی ساختن ریلز اینستاگرام ، تحمیل کردن محصول یا خدمات به مخاطبین نیست. بلکه هدف اصلی جلب توجه دیگران و معرفی کردن محصولات یا خدمات شما به جامعه می‌باشد. بدین ترتیب به مرور زمان برند شما به برندی صاحب اعتبار و قدرت در صنعت تبدیل می‌شود. خلق ارزش کنید. به عبارت دیگر تخفیف گذاشتن و یا ترغیب کردن افراد برای خرید از سایت شما موارد قابل توجهی هستند. اما تکرار مداوم آن‌ها کیفیت برند شما را زیر سوال می‌برد و گاهی خسته کننده است. از این رو با تولید محتواهای ارزشمند دید عموم افراد را نسبت به برند خود تغییر دهید. به عنوان مثال اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین لباس هستید، سه راه منحصر به فرد پوشیدن یکی از اجناس خود را به مخاطبین نشان دهید. اگر صاحب یک برند مواد غذایی، دستورالعمل‌های جذاب با استفاده از محصول خود را آموزش دهید. این ایده‌ها، باعث ایجاد اقتدار، افزایش اعتبار و ارتقای ارتباط با مخاطبین می‌شوند.

مجددا از محتوا استفاده کنید

محتواهای محبوب به دلایلی محبوب هستند. اگر برای ساخت ریلز هیچ ایده‌ای ندارید، به پست‌های محبوب در داخل شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید. حتی می‌توانید با آنالیز سایت خود، محتواهای محبوب در آن را شناسایی کنید.

سپس همان اطلاعات را به روشی جدید و خلاقانه در ریلز اینستاگرام در اختیار مخاطبین قرار دهید. به عنوان مثال برند آرایشی ویدئوهای تیک تاک خود را مجددا در ریلز اینستاگرام نیز منتشر می‌کنددر این مطلب قرار است یاد بگیرید که اکسپلور اینستاگرام چیست و دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام چه کمکی به شما می‌کند؟ اگر شما هم صاحب یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام هستید حتماً تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که بهترین روش‌های جذب مشتری از اینستاگرام چیست؟ اینستاگرام چطور به بیشتر نشان دادن پست‌ها کمک می‌کند؟ بهترین راه برای بالا بردن تعداد دنبال کنندگان چیست؟

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های جذاب است که راهکارهای هوشمندانه‌ای برای پیشرفت افرادی که در این فضا به‌صورت خلاقانه فعالیت دارند و از الگوریتم اینستاگرام پیروی می‌کنند در نظر گرفته است. دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام یکی از بهترین روش‌هایی است که به ارتقاء صفحۀ شما در اینستاگرام کمک بسیار زیادی می‌کند. اینستاگرام اعلام کرده که بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و نیمی از این کاربران از اکسپلورشان به‌صورت متناوب بازدید می‌کنند. این یعنی 500 میلیون کاربر فعال از صفحۀ اکسپلورشان را بازدید می‌کنند.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

پس از وارد شدن به صفحۀ خود در اینستاگرام با لمس گزینۀ ذره‌بین شکل وارد یک صفحۀ جدید می‌شوید. این قسمت شامل تعداد زیادی از پست‌های متنوع است. این صفحه که اکسپلور اینستاگرام نام دارد یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های اینستاست. پست‌هایی که در قسمت اکسپلور اینستا برای شما نشان داده می‌شوند شامل پست‌هایی از سرتاسر دنیا هستند و تفاوتی ندارد که شما آن صفحات را دنبال کرده باشید و یا دنبال نکرده باشید. بسیاری از مخاطبان اینستاگرام اکسپلور اینستاگرام را به دیزنی لند تشبیه کرده‌اند که در دنیای کودکی آرزوی سفر کردن به آن داشته‌اند. تا چشم کار می‌کند در این قسمت‌های عکس، ویدئو و محتوای جذاب وجود دارد که هیچ نقطۀ پایانی ندارند. اما سؤال اصلی این است که این پست‌ها بر چه اساسی در اکسپلور قرار می‌گیرند؟

پست‌هایی که در اکسپلور نمایش داده می‌شوند برای هر کاربر در اینستاگرام متفاوت است. شما حتی اگر صاحب چند اکانت گوناگون در اینستاگرام باشید محتوایی که در هر یک از اکانت ها مشاهده می‌کنید باهم متفاوت است. علت این تفاوت چیست؟ اینستاگرام تلاش کرده است تا بالاترین میزان خصوصی‌سازی را در قسمت اکسپلور برای هر کاربر فراهم کند. اینستاگرام بر اساس فعالیت شما در این پلتفرم تشخیص می‌دهد که علاقۀ شما به کدام محتوا بیشتر است و بر همان اساس پست‌های مرتبط با زمینۀ علاقه‌مندی شمارا در صفحۀ اکسپلورتان نمایش می‌دهد.

کدام پست‌ها در اکسپلور شما نمایش داده می‌شوند؟

پست‌هایی که در صفحۀ اکسپلور شما قرار می‌گیرند بسیار زیاد هستند و با هر بار تازه‌سازی این صفحه با تعداد جدیدی از پست‌ها روبه‌رو می‌شوید. پست‌هایی که در این صفحه برای شما قرار می‌گیرند پست‌هایی هستند که اینستاگرام تشخیص داده شما آن‌ها بیشتر می‌پسندید. این تمایل و علاقه را نیز اینستاگرام از نحوۀ فعالیت شما متوجه می‌شود.

اینکه چه صفحاتی را دنبال می‌کنید نشان‌دهندۀ بخشی از علایق شماست. صفحاتی که دوستانتان نیز دنبال می‌کنند می‌تواند بخشی از اکسپلور شما باشد. اینستاگرام همچنین تشخیص می‌دهد که شما برای کدام پست‌ها زمان بیشتری اختصاص می‌دهید و با چه محتوایی تعامل بیشتری برقرار می‌کنید. مثلاً اینکه چه محتوایی را لایک می‌کنید و یا برای کدام پست‌ها کامنت می‌گذارید و با چه صفحاتی در دایرکت در ارتباط هستید به اینستاگرام نشان می‌دهد که شما به این محتوا بیشتر علاقه‌مند هستید. هوشمند شدن اینستاگرام پا را فراتر گذاشته و بر اساس محتوایی که ممکن است جست‌وجو کنید و یا در دایرکت با دوستانتان صحبت کنید صفحۀ اکسپلورتان را تازه‌سازی می‌کند. بر این اساس مشخص می‌شود که تمام فعالیت‌های شما در اینستاگرام تحت نظر است و به این صورت محتوای موردعلاقۀ شما در اکسپلور قرار می‌گیرد. محتوای جذاب + زمان‌بندی مناسب رمز دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام است.

10 راهکار کاربردی و اصولی برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

در قسمت‌های قبل با محتوای قسمت اکسپلور اینستا آشنا شدید. اما به نظر شما کدام پست‌ها وارد اکسپلور اینستا می‌شوند؟

روزانه تعداد بسیار زیادی از پست‌ها و استوری ها وارد اکسپلور اینستاگرام می‌شوند. این موفقیت یکی از پله‌های پرتاب برای بیشتر دیده شدن آن‌هاست. پست‌هایی که وارد اکسپلور اینستاگرام می‌شوند تعداد بازدیدکننده‌ها و دنبال کننده‌ها را افزایش می‌دهند. این مورد برای فروشگاه‌های اینترنتی بسیار حائز اهمیت است و به کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند. در ادامه مهم‌ترین ترفندهایی که برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام به آن‌ها نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تولید محتوای خوب و یونیک برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

مهم‌ترین نکته که به‌عنوان اولین مورد نیز باید به آن توجه کنید این است که محتوای خوب و جدید تولید کنید. اما تولید محتوای خوب و یونیک بسیار گسترده است و شما به نکات کلیدی‌تر برای تولید محتوا نیاز دارید.

نکات مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام

  • برای اینکه محتوای شما وارد اکسپلور اینستاگرام شود و فروشگاه اینترنتی شما بازخورد خوبی از اینستاگرام دریافت کند باید با دغدغه‌ها و نیازهای مخاطب خود آشنا باشید و در آن حوزه‌ها تولید محتوا انجام دهید.
  • در هر حرفه و زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید باید تولید محتوای اختصاصی داشته باشید و در حوزۀ فعالیت خود به دنبال این باشید که بتوانید پاسخ مناسب برای دغدغه‌های مخاطب خود پیدا کنید.
  • تولید محتوای یونیک یکی از اساسی‌ترین ترفندها برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام است. نباید محتوای گذشتۀ خود را مجدد بارگذاری کنید و یا از محتوای افراد دیگر استفاده کنید. این محتواها تکراری بوده و فاقد ارزش هستند و وارد اکسپلور اینستاگرام نمی‌شوند.
  • تمرکز خود را روی کیفیت قرار دهید. به‌جای اینکه در هفته 10 پست بی‌کیفیت بارگذاری کنید کافی است تا روی چند پست با محتوای خوب تمرکز کنید. در غیر این صورت باید رویای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام را فراموش کنید.

بالا بردن میزان تعامل در پست برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

برای اینکه پست شما در قسمت اکسپلور اینستاگرام دیده شود باید میزان تعاملاتتان در پست بالا باشد. میزان تعامل کاربران با پست شما بسیار مهم است. اما این تعامل به چه صورت است؟ اینستاگرام پس از انتشار یک پست آن را در یک ساعت اول فقط به حدود 10 درصد از دنبال کنندگان نشان می‌دهد. درصورتی‌که کاربران به آن پست علاقه داشته باشند و آن را لایک کنند، ذخیره نمایند و همچنین کامنت بگذارند میزان تعامل در آن پست به مقدار بسیار زیادی بالا می‌رود و پست به سایر دنبال کنندگان شما نمایش داده می‌شود.

اگر پست شما جذاب نباشد و کیفیت پائینی داشته باشد در ابتدای کار به تعداد زیادی از دنبال کنندگان شما نمایش داده نمی‌شود و فرصت به اکسپلور رفتن را از دست می‌دهد. پس هر پستی را با هر کیفیتی منتشر نکنید و به معیارهای جذابیت توجه کنید. اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام هستید برای عکاسی و تولید ویدئو از محصولات خود به کیفیت عکاسی و نکات مهم در رابطه با عکاسی از محصولات توجه کنید. ارسال عکس‌های بی‌کیفیت که جذاب هم نیستند و روزانه به تعداد بسیار زیادی منتشر می‌شوند مانع پیشرفت کسب‌وکار آنلاین شما هستند.

تشویق کاربران به ایجاد تعامل برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم تعامل مخاطبان شما بسیار ارزشمند است. شما برای بالا بردن این تعامل علاوه بر تولید محتوای خوب و جذاب نیاز دارید تا کاربران خود برای لایک کردن و کامنت گذاشتن تشویق کنید. از این طریق آن دسته از مخاطبانتان که فراموش می‌کنند این کارها را انجام دهند به ایجاد تعامل با شما تشویق می‌شوند.  ااگر محتوای پیج شما در ابتدای کار لایم و کامنت خوبی نمیکیرد ممکن است به فکر خرید لایک ( buy instagram likes ) بیفتید.

برای تشویق کردن کاربران به ایجاد تعامل می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • اگر محتوای شما ویدئو و یا عکس‌های دنباله‌دار است ویدئوی خود از آن‌ها برای لایک کردن و کامنت گذاشتن دعوت کنید. اگر محتوای تصویری دنباله‌دار دارید به‌صورت متن نوشته به این کار اشاره‌کنید.
  • اگر در محتوای تصویری خود امکان دعوت به تعامل ندارید در متن توضیحات پست از مخاطبان بخواهید تا پست شمارا لایک کنند و نظرشان را کامنت بگذارند.
  • برای ایجاد تعامل بیشتر و دعوت به کامنت گذاشتن سؤالات چالشی و متناسب با محتوای پست خود بپرسید و یا اگر فروشگاه اینترنتی دارید از مخاطب بخواهید تا نظرش را در مورد محصول شما حتماً قید کند.
  • برای دعوت کردن مخاطبان به ایجاد تعامل بیشتر می‌توانید مسابقه برگزار کنید و جوایزی نیز در نظر بگیرید.
  • از مخاطبان خود بخواهید تا محتوای شمارا برای دوستانشان ارسال کنند و یا آیدی دوستانشان را در زیر پست شما تگ کنند.

بالا بردن زمان سپری کردۀ کاربر روی پست برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

زمانی که شما در اینستاگرام خود در حال دیدن پست‌ها و یا اسکرول کردن آن‌ها هستید ممکن است پست یا ویدئویی را مشاهده کنید که نظرتان را به خودش جلب می‌کند. این محتوا اگر زمان طولانی‌تر داشته باشد و یا محتوای تصویری خاصی باشد که نیاز با تأمل بیشتری داشته باشد سبب می‌شود تا شما بیشتری را به آن پست اختصاص دهید و روی آن توقف کنید. همین نکتۀ کلیدی یکی از شاخص‌های الگوریتم اینستاگرام برای سنجش میزان محبوبیت پست شماست. زمانی که مخاطب روی پست شما تمرکز می‌کند معیار جذابیت محتوای شماست. با همین مورد اینستاگرام پست شمارا برای نشان دادن به مخاطبان بیشتر و وارد شدن آن به اکسپلور می‌سنجد.