تکمیل بزرگراه‌های اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل

تکمیل بزرگراه‌های اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

سرخط نیوز/اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل احداث بزرگراه‌های اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

محبوب حیدری شامگاه ۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در استانداری اردبیل با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود و با روی کار آمدن این دولت اجرای ۱۸۰ کیلومتر دیگر هم در دستور کار قرار گرفت، گفت: ۸۰ کیلومتر بزرگراه نیز طی دو سال اخیر در استان به بهره‌برداری رسیده و ۱۴ کیلومتر دیگر هم بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در همه راه‌های مواصلاتی استان با بهره‌مندی از ردیف ملی پروژه‌های توسعه بزرگراهی در حال اجرا است، افزود: امروز در سراسر استان اجرای پروژه‌های متعددی را در قالب توسعه بزرگراه‌ها در مرحله اجرا داریم.

حیدری با تاکید بر اینکه بر حسب قیمت امروز تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، ادامه داد: مسیر اردبیل –سرچم به عنوان اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان با پایتخت به شمار می‌رود و تکمیل قطعات این طرح جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان است که در حال حاضر  قطعات این مسیر با جدیت در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر در دست اقدام بوده و امید می‌رود تا پایان سالجاری به بهره‌برداری برسد، اضافه کرد: باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار به طول ۶۵ کیلومتر و باند دوم پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر به طول ۶۰ کیلومتر نیز از دیگر پروژه‌های مهم بزرگراهی در دست اقدام استان است.

انتهای پیام