رونمایی از نماهنگ ویژه عاشورایی به همت اوقاف و امور خیریه اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام مهدی ستوده صبح دوشنبه در آئین رونمایی از این دو نماهنگ در محل نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: جوانان و نوجوانان اردبیلی همواره پای ثابت برنامه‌های مناسبتی بوده اند و مؤسسه سراج نیز با ارائه کارهای فاخر عاشورایی در سال‌های اخیر توانسته است جایگاه ویژه ای را در این راستا داشته باشد.

رونمایی از نماهنگ ویژه عاشورایی به همت اوقاف و امور خیریه اردبیل

وی با اشاره به اینکه مؤسسه حقیقت مجازی سراج با دو ماه کار شبانه روزی توانست کار فاخر عاشورایی «یورقون بابا» و «قولسوز عمو» را با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل ضبط و در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مرحله رونمایی برساند، خاطرنشان کرد: این دو کار عظیم و بزرگ جلوه‌هایی از عظمت قیام عاشورا و دلاورمردی های ابوالفضل العباس را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تربیت جوانان و نوجوانان در تراز عاشورایی و مکتب حسینی را ارزشمند توصیف کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل نیز در سال‌های اخیر با کمک مؤسسات فرهنگی و هنری و البته حضور جوانان عاشورایی برنامه‌های فاخر هنری، مذهبی، مرثیه و … را در مناسبت‌های مختلف تهیه و عرضه کرده است.

حجت الاسلام ستوده برنامه معلی و حضور جوانان حسینی اردبیل در این برنامه‌ها را یادآور شد و بیان کرد: در این برنامه که به صورت سراسری نیز از شبکه سه سیما پخش می‌شود پنج آئین و سبک عزاداری اردبیل شامل تشت گزاری، باش قره سی، گهواره گردانی، سینه زنی و … به نمایش گذاشته شده و گوشه‌هایی از فرهنگ عاشورایی دیار اردبیل را به کشور و حتی دنیا نشان داده است.

وی به مشارکت جوانان و نوجوانان بی ادعا در برنامه معلی اشاره کرد و افزود: تهیه این برنامه و حضور شرکت کنندگانی از اردبیل نقطه عطفی در معرفی و شناسایی فرهنگ حسینی و علوی اردبیل به کشور است که بتوانیم پایتخت حسینیت و آداب رسوم عزاداری ماه محرم و صفر را از این طریق به سراسر کشور صادر کنیم.

رونمایی از نماهنگ ویژه عاشورایی به همت اوقاف و امور خیریه اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از راه اندازی موکب خیمه گاه بهشت از ۱۷ تا ۲۷ تیرماه در پیاده راه عالی قاپو مکان نگارخانه خطایی اردبیل خبر داد و بیان کرد: خیمه گاه بهشت روایتی مصور از لحظات وداع و غروب عاشوراست که توسط ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی اردبیل به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه و مؤسسه فضای مجازی سراج مرکز اردبیل به تصویر کشیده شده است.

حجت الاسلام ستوده آئین‌ها و آداب و رسوم محرم و صفر در اردبیل را بسیار غنی و دارای ماهیت چندین ساله توصیف و تصریح کرد: امسال در یک کار خلاقانه و نوآورانه و با ترمیم حسینیه میرزامحسن مجتهد اردبیلی به همت اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و با هزینه کرد بیش از یک میلیارد تومان شاهد برگزاری ویژه برنامه‌های محرم به ویژه برنامه «بیر ایچیم عشق» با همکاری صداوسیمای مرکز اردبیل و همچنین حضور هیئت‌ها و دسته جات عزاداری محلات در این مکان هستیم.

وی وجود نخبگان قرآنی، فرهنگی و دینی اردبیل به ویژه امیرهادی بایرامی نخبه قرآنی بی بدیل در جهان را برای این استان مغتنم دانست و اظهار کرد: باید با حمایت از این جوانان و اندیشه‌های دینی و فرهنگی آنان بتوانیم جایگاه حسینی و عباسی اردبیل را در کشور و حتی دنیا به همگان معرفی و نهادینه کنیم.