اقتصادی

تارا برقی تا پایان سال رونمایی می‌شود

مدیر صنعتی شرکت دننش بنیان بر ایجاد زیرساخت های لازم برای تولید بیشتر خودروهای برقی تاکید کرد. ، از راه اندازی صنعت خودروهای برقی تارا در پایان سال خبر می دهد.

به گزارش سرخط نیوز، اولین نمونه تریلر برقی گروه صنعتی کدرو ایران تیرماه سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد. فرشاد مقیمی (مدیرعامل گروه صنعتی خودرو ایران) در مراسم افتتاحیه با تاکید بر اینکه کاهش آلایندگی عامل اصلی ورود به صنعت خودروهای برقی است، گفت: اکنون در حال افزایش دو برابری میزان دی اکسید کربن در جهان هستیم. با توجه به اینکه خودرو یکی از این منابع آلایندگی است، ایرانکودرو خودروی برقی تارا را طراحی کرد و حرکت در این مسیر را آغاز کرد.

مدیرکل مهندسی خودرو هدف را یکپارچه سازی تمامی اجزا و اجزای خودروهای برقی دانست و گفت: ایران تلاش خود را در این زمینه افزایش خواهد داد تا فاصله فناوری خودروهای داخلی با دنیا را کاهش دهد. سازمان‌های دولتی برای ادامه مسیر ایران – کدرون در طراحی و تولید خودروهای برقی به حمایت نیاز دارند. برای توضیح فعالیت های گروه ایران کدرو نقشه راه را ترسیم کنید و فعالیت های هر بخش را توضیح دهید. ما می خواهیم با ایجاد شبکه تامین درک شده در ظرف الکتریکی، محصول را بدست آوریم.

حال بر اساس اطلاعیه گروه صنعتی ایران خودرو، داوود خسروی، مدیرعامل یک شرکت صنعتی دانمارکی، تیرماه امسال اعلام کرد که نسخه آزمایشی تارا برقی را روانه بازار خواهد کرد و تاکید کرد که بنزین به پلت فرم خودروهای برقی تبدیل خواهد شد. . او گفت که طراحی یک پلت فرم مستقل ماشین الکتریکی یک رویکرد دو جانبه است. اگر ماشین برقی اصلاح شود و بر روی پلت فرم های بنزینی موجود ساخته شود، میلیاردها دلار هزینه نخواهد داشت. این روش یکی از روش هایی است که برای طراحی و ساخت خودروهای برقی مانند پژو، رنولت و شرق آسیا استفاده می شود.

به گفته این مدیر صنعت، شرکت ما برای کاهش هزینه تولید و کاهش هزینه استفاده از قطعات اصلی خودرو در کشور، پروژه ساخت خودروهای برقی بر روی پلت فرم خودرو تارا را آغاز کرده است. وی گفت: تا کنون قوی ترین کیت خودرو موتور الکتریکی، بسته باتری، درایو، شارژر و مبدل DC-DC است که به طور کامل توسط تیم های ویژه طراحی شده و مدل ها به طور کامل توکار هستند. برخی از قطعات کوچک به ویژه قطعات الکترونیکی از منابع خارجی تامین می شود و قسمت داخلی آن در دستور کار زیرساختی برخی قطعه سازان قرار دارد. بر این اساس مدل برقی تارا اواخر سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: خودروهای برقی را نمی توان به تنهایی با خودرو تولید کرد، زیرا استفاده از خودروهای برقی مستلزم ایجاد بستر و زیرساخت در کشور مانند ایستگاه های شارژ سریع است و این به عهده خودرو نیست، آنها کمک می کنند. برای تامین زیرساخت ها

خسروی با تاکید بر اینکه ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در کشور باید ظرف مدت 20 دقیقه هزینه را پرداخت کنند، گفت: ایجاد شرایط پارک اختصاصی برای مالکان به منظور شارژ خودرو در مدت 5 دقیقه حائز اهمیت است. ساعت هشت. علاوه بر راه اندازی شبکه ای از ایستگاه های شارژ، تامین برق مورد نیاز به ویژه در ماه های پر قدرت اهمیت دارد.

وی همچنین با بیان اینکه نیاز به ایجاد زیرساخت در بین شرکت های حزبی وجود دارد، گفت: تولیدکنندگان باید از تولید خودروهای برقی به ویژه در خطوط تولید حمایت کنند. قرار دادن

به گفته خسروی، نمونه اولیه تولید برای اطمینان از فرصت تولید اتاق در خانه و داشتن دانش طراحی و ساخت، ایجاد شرایط لازم برای ایجاد زیرساخت های لازم برای تولید انبوه است. در حال حاضر بخش مهمی از قیمت خودروهای برقی در دنیا مربوط به پک باتری است که 35 تا 45 درصد قیمت تمام شده خودرو را به خود اختصاص می دهد. در همه کشورها، دولت به هزینه خرید خودروی برقی یارانه می دهد. مشوق هایی مانند پارکینگ رایگان، تراکم ترافیک و پوشش بیمه، و کسر مالیات وسایل نقلیه برقی نیز اعمال می شود.

انتهای پیام/